Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 33 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat verbetert cloud-native beveiliging en applicatieconsistentie met nieuwste versie van Red Hat OpenShift Container Platform

Amsterdam, 10 augustus 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6, de nieuwste versie van Red Hat’s enterprise Kubernetes containerapplicatieplatform. Wereldwijde organisaties, zoals Copel Telecom, kiezen voor cloud-native applicaties op weg naar digitale transformatie. Cruciale IT-behoeften, zoals een betere beveiliging van applicaties, compliance en service-consistentie, moeten echter nog steeds ingevuld worden. Het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6 helpt om deze uitdagingen aan te pakken met een nieuwe PCI-DSS toepasbaarheidsgids en nauwkeurig netwerkbeleid en controle, evenals nieuwe functies voor het leveren van consistente applicaties in hybride en multi-cloudomgevingen.

Het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6 biedt een enterprise-ready containerplatform dat is gebaseerd op Kubernetes 1.6, Red Hat Enterprise Linux en de geïntegreerde docker container-runtime. Door deze opensourcetechnologieën te combineren, kunnen klanten sneller nieuwe diensten uitrollen. Daarbij kunnen ze vertrouwen op de ondersteuning van een stabiele, betrouwbare en veiligere containeroplossing die draait op het leidende enterprise Linux-platform.

Betere beveiliging en compliance
Moderne, cloud-native applicaties vereisen hetzelfde beveiligingsniveau als traditionele applicaties ongeacht de bredere innovatie die ze mogelijk maken. Om bedrijven te helpen veiliger te opereren op zowel het container- als het host besturingsniveau is het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6 uitgerust met verschillende nieuwe en verbeterde functies die zijn ontworpen om de beveiligings- en complianceprocedures van bedrijven verder uit te breiden, waaronder:
  • Een PCI DSS-producttoepasbaarheidsgids die organisaties, die creditcardinformatie accepteren, verwerken, opslaan of verzenden, helpt te begrijpen welke gevolgen de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) heeft voor het Red Hat OpenShift Container Platform en welke overwegingen er zijn bij het adopteren van de oplossing.
  • Geheimenencryptie en image signing die de encryptie van bedrijfsgeheimen in de backend storage mogelijk maakt. Met OpenShift 3.6 kunnen platformadministrators het gebruik van signatures voor images in projecten verplicht stellen en ervoor zorgen dat de software tenants op specifieke systemen daartoe gemachtigd zijn.
  • Verbeterde NetworkPolicy (technologie preview) voor grotere en meer detailleerde controle over hoe applicaties met elkaar kunnen praten en welke netwerkbronnen ze blootstellen. Met NetworkPolicy kunnen gebruikers diensten beschikbaar maken en tegelijk beperken wie toegang heeft tot een bepaalde applicatie op het netwerk.
Hybride en multi-cloudomgevingen
De mix van publieke en private clouddiensten en fysieke bronnen is niet statisch, omdat deze continu evolueert om te voldoen aan de zakelijke behoeften en de vraag van klanten. Om deze cloud-native applicaties in deze omgevingen te laten draaien is er consistentie nodig. Deze applicaties zijn gebouwd op diensten op een breed scala aan platformen beschikbaar moeten zijn. Het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6 helpt deze diensten vindbaar en bruikbaar te maken door de introductie van:
  • Service broker en service catalogus (technologie preview) helpt gebruikers om naar applicatie-services te zoeken, te implementeren en ze met hun OpenShift-applicaties te verbinden, ongeacht of deze diensten in hun datacenter of in de publieke cloud draaien.
  • OpenShift Template Broker (technologie preview), hiermee kunnen gebruikers OpenShift-templates selecteren via de nieuwe Service Catalog-interface, om multi-container applicatiediensten in OpenShift te implementeren.
  • Ansible Playbook Broker (technologie preview) maakt het gebruik van Ansible Playbooks mogelijk voor het inzetten van applicatiediensten op OpenShift en helpt bij het met elkaar verbinden van applicaties, ongeacht of de diensten afkomstig zijn uit de OpenShift-cluster of ergens anders, inclusief de publieke cloud.
  • Geïntegreerde installatie van container-native storage gebouwd met Red Hat Gluster Storage biedt drieweg gerepliceerde opslag voor het OpenShift-register, evenals kant-en-klare persistente opslag in de initiële installatie van OpenShift.
Beschikbaarheid
Het Red Hat OpenShift Container Platform 3.6 is beschikbaar via de Red Hat Customer Portal.

Quotes
Ashesh Badani, vice president en general manager, OpenShift, Red Hat
“Cloud-native applicaties zijn niet immuun voor de mondiale behoeften van traditionele applicaties, waaronder betere beveiliging en compliance. Daarnaast bieden ze de extra uitdaging van een consistente ontwikkelaarservaring voor verschillende cloudomgevingen. De nieuwste versie van het Red Hat OpenShift Container Platform biedt nieuwe tools en middelen om te voldoen aan de beveiligings- en compliancebehoeften, inclusief netwerkcontroles voor gedetailleerde controle van networked resources, samen met de opkomende mogelijkheden om consistent services voor cloudoplossingen te leveren.”

Nilceu Romero Silva, CIO, Copel Telecom
“OpenShift voorziet ons van een flexibel, geautomatiseerd platform om de controle over en het beheer van applicaties te verbeteren. Het helpt bij het bijhouden van de gebruikte middelen, de kosten voor elke afdeling, en helpt om het leveren van applicaties te versnellen. Met Red Hat, hebben we een ontwikkel- en productieomgeving ontwikkeld die zelfs met de meest kritische applicaties kan omgaan, met een hogere beschikbaarheid en lagere operationele kosten. We zijn van plan om 100 procent van onze applicaties te migreren en alle nieuwe applicaties te ontwikkelen in onze Red Hat OpenShift en Red Hat JBoss Enterprise Application (JBoss EAP) infrastructuur.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, Ansible, Gluster and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Verstreken tijd: 3 jaar en 33 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT