Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 157 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert een nieuwe versie van Red Hat Enterprise Linux 7

Red Hat Enterprise Linux 7.4 biedt betere prestaties en beveiliging, bevat Linux-containerfuncties en automatiseringsmogelijkheden voor complexe IT-omgevingen

Amsterdam, 2 augustus 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.4. De nieuwste versie van het toonaangevende Linux-platform biedt automatiseringsmogelijkheden om de IT-complexiteit te verminderen en de beveiliging en prestaties van traditionele en cloud-native applicaties te verbeteren. Dit krachtige en flexibele besturingssysteem komt tegemoet aan de IT-behoeften van grootzakelijke bedrijven ten aanzien van fysieke servers en virtuele machines in hybride, publieke en multi-cloudomgevingen.

Het besturingssysteem is cruciaal om de verschillende implementatiemodellen in het bedrijf bij elkaar te brengen, van traditionele fysieke servers en virtuele machines tot nieuwe generatie cloud- en containerdiensten. Red Hat Enterprise Linux 7 vormt de basis doordat het opensource-innovatie combineert met enterprise grade stabiliteit en een basis biedt voor digitale transformatie met behoud van de bestaande systemen en workloads.

Beveiliging
De bedreigingen voor IT-infrastructuren veranderen, en daarom hebben bedrijven meer innovatie op het gebied van beveiliging nodig in hun software-stack om proactief beveiligingslekken te dichten en inbraken te voorkomen. Deze innovatie begint op het niveau van het besturingssysteem en Red Hat Enterprise Linux 7.4 biedt nieuwe en verbeterde functies die ontworpen zijn om de veiligheid van een productieomgeving voor zowel cloud-native als traditionele bedrijfskritische workloads te verbeteren. Dit omvat:
  • Verbeterde auditmogelijkheden om administrators te helpen events te filteren die door het auditsysteem zijn vastgelegd, meer informatie van belangrijke events te vergaren en een groot aantal records te interpreteren.
  • USB Guard, een functie waarmee men een betere controle krijgt over hoe plug-and-play-apparaten gebruikt mogen worden, wat zowel de risico’s op datalekken en data-injecties kan verlagen.
  • Verbeterde beveiligingsfunctionaliteit voor containers met volledige ondersteuning voor SELinux met OverlayFS om het onderliggende bestandsysteem te beveiligen en de mogelijkheid om docker en namespaces te gebruiken voor gedetailleerde toegangscontrole.
Prestaties
Moderne bedrijfsapplicaties hebben meer bandbreedte en opslag nodig. Dit stelt hogere prestatie-eisen aan traditionele besturingssystemen en hardware. Red Hat Enterprise Linux 7 komt tegemoet aan de behoeften van bedrijven die hun IT-infrastructuur willen moderniseren en optimaliseren en biedt nieuwe functies die zijn ontworpen om de prestaties te verbeteren van zowel networking als storage.

Nieuwe functies zijn:
  • Ondersteuning voor NVMe Over Fabric biedt klanten extra flexibiliteit en minder overhead als ze toegang krijgen tot high performance NVMe storageapparaten in het datacenter op zowel ethernet of Infiniband fabric-infrastructuren.
  • Algemene verbeteringen van de prestaties van Red Hat Enterprise Linux als het wordt ingezet in de publieke cloud, waaronder verlaagde opstarttijden zodat bedrijfskritische applicaties sneller opgestart kunnen worden, en ondersteuning voor de Elastic Network Adapter (ENA) op Amazon Web Services (AWS) om nieuwe netwerkmogelijkheden in te schakelen.
Linux-containers en Red Hat Enterprise Linux Atomic Host
Linux-containers vertegenwoordigen een evolutie in hoe bedrijven moderne applicaties ontwikkelen, inzetten en beheren. Ze helpen bedrijven een nieuw niveau van operationele efficiëntie te bereiken, applicatieontwikkeling te versnellen en de flexibiliteit te verhogen ten aanzien van het beheren van applicatielevenscycli. De nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux Atomic Host is gebaseerd op Red Hat Enterprise Linux 7.4 en verbetert enterprise-grade Linux-containers met onder andere:
  • Verbeterde beveiliging zonder prestatieverlies, dankzij geïntegreerde ondersteuning voor SELinux en Overlay FS en volledige ondersteuning voor de overlay2 storage graph driver.
  • Volledige ondersteuning voor package layering met rpm-ostree.
  • De introductie van LiveFS als een technologie preview. Hiermee kunnen gebruikers security updates en layer packages installeren zonder te herstarten.
Beheer en automatisering
In datacenteromgevingen, van bare-metal tot de cloud, blijft de complexiteit van het beheren van IT-omgevingen toenemen. Als aanvulling op de mogelijkheden van Red Hat Satellite en automatisering via Ansible Tower introduceert Red Hat Enterprise Linux 7.4 de Red Hat Enterprise Linux System Roles als een technology preview. System Roles biedt een algemene beheerinterface voor de belangrijkste versies van Red Hat Enterprise Linux. Hierdoor hoeft een geautomatiseerde workflow via Ansible-automatisering slechts een keer gemaakt te worden en kan vervolgens zonder wijzigingen gebruikt worden voor grote, heterogene Red Hat Enterprise Linux-implementaties.

Red Hat Enterprise Linux voor diverse architecturen
Red Hat blijft klanten keuze bieden voor hun datacenterinfrastructuur. Red Hat Enterprise Linux 7.4 is beschikbaar op verschillende architecturen, waaronder IBM Power, IBM System z en 64-bit ARM (als een development preview). Deze versie ondersteunt zowel High Availability en Resilient Storage Add-Ons als de Open Container Initiative (OCI) runtime en het image-formaat voor de IBM Power Little Endian-architectuur.

Quote
Jim Totton, vice president and general manager, Platforms Business Unit, Red Hat
“Een moderne organisatie zal niet alleen fysieke servers of clouddiensten gebruiken. Het pad naar digitale transformatie bestaat uit vier verschillende technologische omgevingen. De nieuwste versie van ons toonaangevende enterprise Linux-platform ondersteunt al deze implementatiemodellen, heeft nieuwe beveiligingsfuncties, verbeterde prestaties en nieuwe automatiseringsmogelijkheden.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

Laatste van Red Hat, Inc.
Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Red Hat wil Kubernetes-native security-bedrijf StackRox overnemen
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 4 jaar en 157 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl