www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet lanceert update FortiCloud voor centraal beheer en analyse van Security Fabric

FortiCloud 3.2-update maakt het voor kleine en middelgrote bedrijven en managed security service providers mogelijk om alle FortiGate-apparatuur centraal te beheren vanuit de cloud

Utrecht, 2 augustus 2017 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in krachtig presterende oplossingen voor cyberbeveiliging, kondigt de introductie aan van een belangrijke update van zijn FortiCloud Software-as-a-Service (SaaS)-oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven en managed security service providers (MSSP’s). FortiCloud versie 3.2 biedt verbeteringen die het mogelijk maken om Security Fabric-oplossingen op elk gewenst moment en vanaf elke locatie te beheren.
  • De FortiCloud-diensten van Fortinet worden gehost in datacenters in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ze worden momenteel ingezet voor het beheer van ruim 280.000 beveiligingsapparaten in alle delen van de wereld.
  • FortiCloud 3.2 maakt het mogelijk om alle FortiGate-apparaten te installeren, analyseren en beheren vanaf een centrale locatie. Dat geldt onder meer voor de Unified Threat Management (UTM)-, wireless access point-, switch- en sandboxing-oplossingen van Fortinet.
  • FortiCloud kenmerkt zich door gebruikseenvoud en toegevoegde waarde. De oplossing is daarmee bij uitstek geschikt voor kleine en middelgrote bedrijven en MSSP’s die superieure beveiliging willen bieden.
Optimale cyberbeveiliging voor kleine en middelgrote bedrijven
Alleen al in de Verenigde Staten vertegenwoordigen MKB-organisaties 99,7% van alle bedrijven. Ze bieden werkgelegenheid aan 48% van alle Amerikanen die in de private sector actief zijn en zijn goed voor 33,6% van de totale export van de V.S. In Nederland valt 99 procent van het totale bedrijfsleven onder het MKB. Zij zijn verantwoordelijk voor maar liefst 70% van de werkgelegenheid. Uit deze cijfers blijkt duidelijk dat kleine en middelgrote bedrijven weten te profiteren van de voordelen van de digitale economie en een belangrijke bijdrage leveren aan de wereldhandel. MKB-organisaties worstelen echter met unieke problemen op het gebied van cyberbeveiliging. Veel van hen moeten met een beperkt beveiligingsbudget en weinig ICT-medewerkers bescherming zien te bieden tegen een steeds vijandiger bedreigingslandschap.

Fortinet biedt een antwoord op deze problemen met brancheleidende beveiligingsoplossingen die aansluiten op de behoeften van MKB-organisaties. Het werd recentelijk door Gartner voor het achtste jaar op een rij gepositioneerd als ‘Leader’ in het 2017 Gartner Magic Quadrant vanwege zijn FortiGate UTM-appliances. Uit de meest recente Worldwide Security Appliance Tracker van IDC blijkt daarnaast dat Fortinet meer beveiligingsappliances verkoopt dan om het even welke andere leverancier. FortiCloud biedt een cloud-gebaseerde beheerconsole waarmee kleine en middelgrote bedrijven de installatie, analyse en het beheer van de beveiligingsoplossingen vanuit een centrale locatie kunnen verzorgen. Dit draagt bij aan optimale gebruikseenvoud en bescherming tegen de laatste bedreigingen.

FortiCloud version 3.2 voegt integrale beheermogelijkheden toe aan de bestaande functionaliteit voor beveilgingsanalyse en bewaking van logbestanden. Organisaties kunnen hun bedrijfsbrede Security Fabric beheren via een centrale en intuïtieve SaaS-console:
  • De nieuwe versie maakt het mogelijk om alle FortiGate-firewalls te installeren, configureren, bewaken en beheren via een centrale cloud-interface.
  • Bedrijven kunnen kant-en-klare FortiGate-, FortiAP- en FortiSwitch-oplossingen via de cloud afnemen, zodat er minimale beveiligingsexpertise is vereist.
  • Fijnmazige mechanismen voor toegangsbeheer, beleidsregels voor het gebruik van applicaties en integratie met een sandbox-omgeving dragen bij aan optimale bescherming tegen geavanceerde en zero-daybedreigingen.
  • Een cloud-gebaseerd SaaS-model biedt bedrijven de mogelijkheid om de beveiliging eenvoudig op te schalen naarmate hun onderneming groeit en dringt de hardwarekosten terug.
Vereenvoudiging en optimalisatie van de beveiligingsprocessen van MSSP’s
De multi-tenancyfunctionaliteit en mogelijkheid om alle beveiligingsapparatuur op elk gewenst tijdstip te beheren vanaf elke locatie maken FortiCloud tot een perfecte oplossing voor MSSP’s die hun klanten brancheleidende beveiligingsdiensten willen aanbieden.

FortiCloud vereenvoudigt de ingebruikname en configuratie van beveiligingsdiensten voor bedrijven en zorgt ervoor dat er aanzienlijk minder mankracht is vereist voor netwerkbewaking en probleemoplossing. Het SaaS-model van FortiCloud draagt bij aan lage totale eigendomskosten en optimale efficiëntie. Nieuwe MSSP’s kunnen op deze manier voet aan de grond krijgen in de markt, terwijl bestaande partners een snelle ROI, herhalingsomzet en hogere marges kunnen realiseren.

Vincent Zeebregts, country manager Nederland bij Fortinet: “Bescherming bieden tegen het complexe en voortdurend veranderende bedreigingslandschap is zelfs voor de allergrootste ondernemingen een enorme uitdaging. Voor kleine en middelgrote bedrijven, die het vaak met beperkte mankracht en budgetten moeten doen, zijn de risico’s nog groter. Fortinet biedt hen geavanceerde, gebruiksvriendelijke en flexibele beveiligingsoplossingen waarmee zij hun bedrijfsbronnen optimaal kunnen beschermen. FortiCloud 3.2 levert de mogelijkheid om hun Security Fabric-oplossingen centraal te beheren vanuit de cloud. MKB-organisaties zijn daarmee minder tijd kwijt aan de beveiliging, zodat ze zich kunnen concentreren op het bevorderen van de bedrijfsgroei.”

De FortiCloud-dienst wordt op 14 augustus opgewaardeerd naar versie 3.2.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzenloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloud-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 320.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Meer informatie kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra-Zeebregts
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
www.zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe

Fortinet biedt online cybersecurity-trainingen gratis aan om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage