www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys introduceert CertView: centraal beheer van SSL/TLS-certificaten in internationale IT-omgevingen

Nieuw appframework in Qualys Cloud Platform brengt SSL/TLS-kwetsbaarheden samen in één overzicht

Amsterdam, 2 augustus 2017 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, introduceert CertView, een nieuw appframework binnen het Qualys Cloud Platform, dat klanten in staat stelt SSL/TLS-certificaten op internationale schaal te ontdekken, te evalueren en te beheren. Op deze manier helpt het bedrijf klanten downtime, storingen en audit- en compliance-fouten te voorkomen. Daarnaast draagt de nieuwe dienst bij aan het verminderen van risico’s gerelateerd aan verlopen of kwetsbare SSL/TLS-certificaten binnen hun bedrijfskritische systemen. De eerste twee apps in CertView zijn Certificate Inventory (CRI) en Certificate Assessment (CRA).

Machines zijn afhankelijk van X.509-certificaten om zowel intern als extern veilig met elkaar te communiceren. Dit soort communicatie leidt echter tot nieuwe aanvalsmogelijkheden – met name door de opkomst van DevOps en public clouds. Om dit risico voor te blijven, moeten organisaties het inzicht in, en het tracken van hun certificaten automatiseren voor DevSecOps. Qualys CertView doet dit door het inzicht in de kwetsbaarheden van certificaten te centraliseren in een algemeen overzicht van de security- en compliance-status. Daarnaast toont CertView klanten in een oogopslag of certificaten verlopen of kwetsbaar zijn, en biedt de dienst mogelijkheden om dit soort problemen snel op te lossen.

“Hoewel er een aantal mogelijkheden bestaat om X.509-certificaten te ontdekken, zijn de meeste organisaties afhankelijk van op spreadsheets gebaseerde trackingmethodes en handmatige processen voor het overzicht van certificaten. Dit resulteert in veel ongedocumenteerde installaties en een verhoogde blootstelling aan de risico’s die hieraan verbonden zijn”, zegt David Anthony Mahdi, Research Director bij Gartner. “Wanneer securitymanagers echter discovery tools gebruiken, staan ze vaak verbaasd over het aantal onbekende certificaten – afkomstig van meerdere certificate authorities – die in hun omgeving aanwezig zijn.”1

“Succes in het huidige bedrijfsleven is afhankelijk van constante en veilige internationale communicatie en samenwerking tussen zowel machines onderling als tussen machines en mensen”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Qualys CertView biedt klanten meer inzicht in deze groeiende, kritische infrastructuurlaag. Hierdoor zijn zij in staat vanuit een geïntegreerd overzicht hun digitale transformatie veilig te voltrekken. Ook consolideren ze zo hun security- en compliance-stack in één platform, terwijl ze de kosten verlagen.”

CertView bestaat in eerste instantie uit twee nieuwe apps.

De Certificate Inventory-app (CRI) biedt:
  • discovery: stelt InfoSec- en andere teams in staat om vanuit dezelfde console continu IT-assets over de gehele wereld te scannen om zo elk aanwezig type certificaat te herleiden;
  • inventarisatie: zorgt voor een verlaging van beheerkosten door de volledige collectie certificaten onder centraal beheer te plaatsen met inzicht in alle gebruikte certificaten binnen DevSecOps-, InfoSec- en IT-teams.
De Certificate Assessment-app (CRA) biedt:
  • continue monitoring: automatisering geïntegreerd in het Qualys Cloud Platform, identificeert problemen, zwakke punten en kwetsbaarheden, en stuurt gerichte alerts naar DevSecOps-, InfoSec- en IT-teams;
  • rapporten en dashboards: dynamische dashboards voorzien teams van een holistisch en contextueel overzicht van de volledige collectie certificaten. Daarnaast genereren ze automatisch gecreëerde, downloadbare rapporten van aan een certificaat gerelateerde kwetsbaarheden, verlopen certificaten en non-compliant-certificaten binnen IT-assets over de gehele wereld.
Beschikbaarheid
Qualys CertView is vanaf september 2017 verkrijgbaar als bètaversie en is in het vierde kwartaal van 2017 algemeen beschikbaar. De eerste release omvat de apps CRI en CRA. Qualys werkt aan de toevoeging van certificaatlifecyclemanagement aan het centrale Qualys Cloud Platform. Toekomstige versies van CertView zullen beschikken over nieuwe apps met onder meer back-endintegratie met bekende certificate authorities (CA’s) en applicatieservers, en workflows voor beleidsbeheer.

1Gartner, ‘Technology Insight for X.509 Certificate Management’, David Anthony Mahdi, september 2016.

Meer informatie?
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.300 klanten in meer dan honderdtwintig landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds is te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische

partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:

LVTPR
Edmee Verbeek / Kirsten Meij
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Qualys
20 nov 2019 Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

5 nov 2019 Qualys en Microsoft slaan handen ineen om klanten te helpen Azure te beveiligen

6 aug 2019 Gerhard Eschelbeck sluit aan bij CTO/CISO-adviesraad van Qualys

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl