www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Datto benoemt Timothy Weller tot Chief Financial Officer

Amsterdam, 1 augustus 2017 Datto, Inc., wereldwijd leverancier van dataprotectietotaaloplossingen voor bedrijven, benoemt Timothy Weller tot Chief Financial Officer. Weller rapporteert aan Datto-oprichter en Chief Executive Officer Austin McChord.

“Tim brengt sterk leiderschap mee op financieel en zakelijk gebied, opgedaan bij zowel start-ups als bij beursgenoteerde bedrijven”, zegt McChord. “We hebben gebouwd aan een topmanagementteam en kijken ernaar uit om met Tim samen te werken aan de verdere groei van ons bedrijf. Dat doen we door waarde te bieden aan onze Managed Service Provider-partners, medewerkers en investeerders.”

Voor zijn komst naar Datto werkte Weller als interim-CEO en CFO van het in Londen gevestigde fintechbedrijf Wonga. Hij was eerder ook CFO van twee in Boston gevestigde, beursgenoteerde bedrijven: EnerNoc (Nasdaq: ENOC), een technologiebedrijf met een focus op schone energie, en Akamai (Nasdaq: AKAM). Bij deze laatste gaf hij leiding aan het team dat een van de beste beursgangen ooit begeleidde.

Weller begon zijn carrière als Financial Analyst bij Donaldson, Lufkin & Jenrette. Hij was ook actief als softwareontwikkelaar, videogamedesigner, investeerder en bedrijfsadviseur voor tal van CEO’s van technologiebedrijven. Weller behaalde een Bachelor en Master in Elektrotechniek aan de Michigan State University en promoveerde in dit vakgebied aan de University van Illinois.

“Sinds mijn vroege loopbaan in softwareontwikkeling en tijdens mijn werk op Wall Street heb ik kleine tot middelgrote bedrijven zien worstelen om bij te blijven op technologiegebied. En de complexiteit blijft alsmaar groeien. Datto heeft de levering van IT-oplossingen aan het mkb geoptimaliseerd – in de vorm van dataprotectie, business continuity, networking en beveiliging – door de inzet van het Managed Service Provider-kanaal”, zegt Weller. “Ik kijk ernaar uit te mogen werken met het getalenteerde team dat Datto tot een succes heeft gemaakt, nu het bedrijf zijn wereldwijde expansie en uitrol van nieuwe diensten voortzet.”

Over Datto
Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore en Sydney. Bezoek www.datto.com voor meer informatie.

Progress Communications
Inger Hund & Corinna Peekel