www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Telefónica introduceert baanbrekende mobiele connectiviteit voor IoT devices met nieuwste clouddienst van Gemalto

Amsterdam, 1 augustus 2017 – Gemalto, de wereldleider in digitale beveiliging, levert de On-Demand Connectivity clouddienst aan Telefónica Group, een van de grootste telecommunicatiebedrijven ter wereld. Klanten van Telefónica kunnen vanaf nu hun mobiele abonnement voor elk toestel met een eSIM moeiteloos en draadloos beheren. Hierdoor kunnen zij een abonnement kopen of hun huidige abonnement wijzigen zonder dat het nodig is om van simkaart te wisselen. Door de clouddienst ontstaat een vernieuwende mobiele connectiviteit voor consumentenproducten, zoals pc's en wearables.

De nieuwe clouddienst van Gemalto is beschikbaar voor alle mobiele operators van Telefónica Group, verspreid over 17 landen. Gemalto’s oplossing voldoet volledig aan de meest recente voorschriften van de GSMA voor het op afstand beheren van simkaarten. Gemalto wil met deze oplossing de gebruiksvriendelijke mobiele connectiviteit uitbreiden naar miljoenen consumentenapparaten en de gebruikers nieuwe diensten aanbieden. Of het nu gaat om gezondheidsmonitoring, volgsystemen, het verbinden van tablets en laptops onderweg of fitnessactiviteiten naar een hoger niveau tillen met behulp van een smartwatch, dit is allemaal mogelijk zonder dat je een smartphone bij je hoeft te dragen.

Door de cloudgebaseerde on-demand connectiviteitsdienst bespaart de eSIM opslagruimte in de consumententoestellen. Bovendien wordt het vormgevings- en logistieke proces gestroomlijnd, terwijl de hoge kwaliteit in security gewaarborgd blijft. Gemalto’s oplossing creëert nieuwe markten voor mobiele netwerkoperators en schept kansen voor vernieuwing, differentiatie en andere consumentendiensten voor de leveranciers van devices.

“Een naadloze eSIM-verbinding voor tablets, smartwatches en andere wearables is cruciaal voor het algemene gebruik van consumentenproducten en -diensten waarbij connectiviteit essentieel is voor de gebruikerservaring”, zegt Fred Vasnier, Executive Vice President Mobile Services en IoT bij Gemalto. “Ik verwacht dat dit een nieuw tijdperk inluidt voor uitstekende resultaten in de digitalisering van de klantervaring. Het gebruik zal stijgen en het is mogelijk om meerdere toestellen te verbinden terwijl de klant slechts één abonnement nodig heeft.”

Noot voor de redactie: In de bijlage vindt u een sfeerbeeld van IoT.

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2016 van € 3,1 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om - altijd en overal - te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille - van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties - wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 15.000 werknemers zijn actief in 112 kantoren, 43 personaliserings- en gegevenscentra, en 30 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 48 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
Michelle Huisman