www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR INTRODUCEERT 24-POORTS GIGABIT PoE+ SMART MANAGED PRO SWITCH VOOR PoE-INSTALLATIES MET EEN HOGE APPARAATDICHTHEID

Gigabit-switching wordt kosteneffectiever met 190W Power-over-Ethernet budget en twee SFP-poorten voor draadloze geconvergeerde netwerken, IP-surveillance en mobiliteit

Gouda, 1 augustus 2017NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR), toonaangevend leverancier van netwerkapparatuur voor thuisgebruik en kleine tot middelgrote bedrijven (MKB), introduceert een nieuwe Smart Managed Pro Switch voor drukbevolkte netwerkomgevingen met moderne apparatuur die hoge eisen aan Power-Over-Ethernet (PoE+) stelt. De NETGEAR 24-Poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch met twee SFP-poorten (GS724TPv2) biedt configureerbare L2-netwerkfunctionaliteiten, zoals VLAN’s en PoE operation scheduling, waarmee het MKB in staat wordt gesteld om PoE-gebaseerde VoIP-telefonie en IP-surveillance te implementeren. Het is een ideale switching-oplossing, in het bijzonder voor de wat grotere MKB’ers in horeca, onderwijs en retail die de beste combinatie zoeken van functionaliteit, prestatie en waarde.

De GS724TPv2 is speciaal ontworpen voor geconvergeerde netwerken, waar voice, video, data en IoT van een gedeeld netwerkplatform gebruikmaken en heeft 24 PoE+-koperpoorten en twee dedicated SFP-poorten voor glasvezel-uplinks. Hiermee kunnen netwerkbeheerders tot 24 stroomverslindende draadloze acces points, IP-beveiligingscamera’s, LED-verlichting of VoIP endpoints aan het netwerk koppelen, met een enkele kabel voor zowel de stroom als de verbinding. Dankzij het robuuste 190W stroombudget ondersteunt de GS724TPv2 Switch een hogere implementatiedichtheid van PoE+-apparatuur – een voordeel voor organisaties die op hun uitgaven willen letten.

Als onderdeel van de Smart Managed Switch productreeks, biedt deze nieuwe 24-poorts PoE+ Switch eenvoudige bediening op maat met een intuïtieve webbrowser-beheerinterface. De GS724TPv2 biedt geavanceerde functionaliteit, zoals Access Control Lists (ACLs), L2/L3/L4 QoS (DiffServ), LACP link aggregation en Spanning Tree, waarmee zelfs aan de eisen van de meest geavanceerde MKB-netwerken wordt voldaan. De rackmounted GS724TPv2 beschikt over Energy Efficient Ethernet (IEEE 802.3az), voor maximale energiebesparing, en werkt geruisloos, zelfs bij volledige belasting, dankzij de temperatuur- en gebruiksafhankelijke ventilatorsnelheid.

“We hebben de GS724TPv2 ontworpen om een kosteneffectieve oplossing te bieden voor de switching-behoeften in het MKB voor draadloze geconvergeerde netwerken, IP-surveillance, IP-telefonie en IoT,” zegt Richard Jonker, vicepresident van product line management voor MKB-producten bij NETGEAR. “En wat nog mooier is: organisaties die voorbereid willen zijn op groei en infrastructuur voor de langere termijn aanschaffen, zullen merken dat het 190W PoE stroombudget voldoende ruimte biedt voor toekomstige uitbreiding.”

De GS724TPv2 beschikt over krachtige Layer 2-functionaliteiten, uitstekende PoE-functionaliteit, en verbeterde prestaties en gebruiksvriendelijkheid. De belangrijkste eigenschappen zijn:
  • 190W PoE budget beschikbaar over 24 Gigabit PoE+ poorten (802.3at)
  • Twee dedicated Gigabit SFP-glasvezelpoorten voor aggregatie op de netwerkkern
  • Eenvoudige beheerinterface in de webbrowser
  • Geavanceerde PoE-instellingen per poort, voor energiebeheer op afstand van PoE-verbonden apparatuur, inclusief activatie-planning
  • Configureerbare L2-netwerkfunctionaliteiten, inclusief VLAN’s, Rapid Spanning Tree, IGMP Snooping en Querier, IGMP Fast Leave
  • Geavanceerde Smart Switching functionaliteiten (Access Control Lists ACLs, L2/L4/L4 DiffServ QoS policies, LACP Link Aggregation, Broadcast control, Denial of service bescherming)
  • Non-blocking switching architectuur met 52Gbps line rate fabric voor maximale doorvoer over alle 24 poorten met Gigabit Ethernet, in full duplex modus
  • ProSafe Levenslange Hardware Garantie, inclusief levenslange verzending van vervangende onderdelen op de volgende werkdag en levenslange technische ondersteuningsmogelijkheden.
Prijs en beschikbaarheid
De NETGEAR 24-Poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch met twee SFP-poorten (GS724TPv2) heeft een adviesprijs van€ 359,99.

De nieuwe 24-poorts Smart Managed Pro Switch is wereldwijd beschikbaar via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere reseller-kanalen en e-commerce-sites. Regionale variatie kan van toepassing zijn op de uiteindelijke prijsstelling voor eindklanten, afhankelijk van de reseller en het gebundelde aanbod.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR