www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks voorziet European Investment Bank van schaalbaar, toekomstvast netwerk

Netwerkinfrastructuur optimaliseert performance en efficiëntie voor ’s werelds grootste financiële instelling

Utrecht, 1 augustus 2017 -  Om de bedrijfsvoering zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, is er in de dynamische financiële markt continu dringende vraag naar een veilig vast en draadloos netwerk van hoge kwaliteit dat altijd beschikbaar is – met name wanneer het om meerdere locaties draait. Ter ondersteuning van zijn aanhoudende groei, selecteerde de European Investment Bank (EIB), ’s werelds grootste financiële instelling, daarom de softwaregedreven, end-to-end-netwerktechnologie van Extreme Networks (NASDAQ: EXTR). Deze technologie voorziet het bedrijf – en al zijn veertig kantoren wereldwijd – van een robuust, schaalbaar netwerk. Het netwerk van Extreme, dat eenvoudig te beheren, veilig en always-on is, ondersteunt EIB wereldwijd bij het beheren en uitbreiden van zijn activiteiten.

EIB en Extreme werken al twintig jaar samen. Gedurende deze twintig jaar voorzag Extreme het groeiende aantal publieke en private netwerkgebruikers (4.000) en devices (15.000) van de organisatie van netwerkoplossingen. Het onlangs geïmplementeerde high performance Gigabit Ethernet en de high-density wifi van Extreme stelt de IT-afdeling in staat om de volledige netwerkinfrastructuur vanaf één centraal punt te beheren. Dankzij deze implementatie heeft EIB zijn IT- en operationele kosten verlaagd, de security verbeterd en een naadloze gebruikerservaring gecreëerd die eenvoudig is te op schalen als het personeel en het aantal devices toenemen.

Belangrijkste voordelen
  • Omvangrijk productportfolio van end-to-endoplossingen – ExtremeManagement™, ExtremeControl™, ExtremeAnalytics™, Extreme C-Series™, Extreme K-Series™, Extreme N-Series™ en ExtremeWireless™ leveren een continue, uniforme service voor alle kantoorlocaties van EIB.
  • Schaalbare groei – Met ExtremeManagement™ is al het beheer met betrekking tot netwerktoegang voor alle locaties te consolideren in één centraal punt. Dit resulteert in een hoge-kwaliteit gebruikerservaring en minder tijdverspilling en operationele kosten. Door het netwerk vanuit één centraal punt te beheren, blijft het aantal IT-medewerkers gelijk, ondanks het feit dat het aantal fysieke kantoren en netwerkdevices met driehonderd procent is gegroeid.
  • Gepersonaliseerde netwerktoegang -  Met ExtremeControl™ heeft de IT-afdeling van EIB per profiel gepersonaliseerde toegang tot netwerkservices- en applicaties.
  • Veilig, overzichtelijk netwerk – ExtremeAnalytics biedt inzicht op applicatieniveau en stelt EIB in staat de performance te monitoren binnen het fysieke en virtuele netwerk voor businessintelligence en snelle probleemoplossing. Securityverbeteringen binnen zowel de vaste als draadloze infrastructuur creëren aparte netwerken voor medewerkers en bezoekers en zorgen tegelijkertijd voor inzicht om eventuele bedreigingen al vroeg op te sporen en identificeren.
Kamal Ismail, Country Manager Luxemburg van Extreme Networks: “We zijn trots op onze superieure technologie in combinatie met uitmuntende klantenservice. Daarom hebben we er ook voor gezorgd dat het European Investment Bank-team direct toegang heeft tot het senior personeel van Extreme Networks. Onze hechte relatie garandeert dat EIB gebruikmaakt van de nieuwste technologie en profiteert van best-in-class oplossingen voor netwerkinfrastructuur.”

Rujoiu Razvan, Head of Datacenter en Netwerk Services Unit bij European Investment Bank: “Een van de grootste voordelen van onze stabiele relatie is dat Extreme Networks een betrouwbare businesspartner is geworden. Zowel het design, de uitvoering als het beheer van de oplossing worden beheerd door Extreme Networks zelf, en dat is uniek. Deze manier van werken zorgt voor continue optimalisatie, verhoogt de efficiëntie, minder risico en de hoogste kwaliteitstandaard voor EIB.”

Extra materiaal
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Forward Looking Statements
Except for the historical information contained herein, the statements in this release, including those concerning Extreme's business outlook, future financial and operating results, and overall future prospects are "forward-looking statements" within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements speak only as of the date of this release. Actual results or events could differ materially from those anticipated in those forward-looking statements as a result of certain factors, including: our ability to successfully integrate the Avaya networking business into the current Extreme business; failure to achieve targeted revenues and forecasted demand from end customers; a highly competitive business environment for network switching equipment; the possibility that we might experience delays in the development or introduction of new technology and products; customer response to our new technology and products; and a dependency on third parties for certain components and for the manufacturing of our products.

More information about potential factors that could affect Extreme's business and financial results is included in Extreme's filings with theU.S. Securities and Exchange Commission, including, without limitation, under the captions: "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," and "Risk Factors". Except as required under theU.S.federal securities laws and the rules and regulations of theU.S. Securities and Exchange Commission,Extreme Networksdisclaims any obligation to update any forward-looking statements after the date of this release, whether as a result of new information, future events, developments, changes in assumptions or otherwise.

Voor meer informatie:

LVTPR