Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 17 dagen geleden)
PR: Marcommit

Workspace 365 slaat de brug naar volledig browser-based werken met hybride versie

Clientless RDP-ondersteuning en integratie van bestaande fileservers beschikbaar

Nijkerk, 21 juli 2017New Day at Work, softwareontwikkelaar van de browser-based werkplek Workspace 365, lanceert een update met daarin een nieuwe hybride versie van Workspace 365. Met nieuwe features, zoals de integratie van bestaande fileservers en Clientless RDP-ondersteuning, is het voor organisaties mogelijk om de bestaande technologieën te combineren met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online werkplekken. Veel organisaties hebben hier behoefte aan, omdat zij door eerder gedane investeringen nog niet zijn overgestapt naar een online werkplek en geen migratietrajecten wilden starten.

Combineer de fileserver en Office 365
Met de nieuwe release van Workspace 365 is het mogelijk om OneDrive, SharePoint en lokale fileservers samen te brengen in een overzichtelijke documenten app. Het voordeel is dat bedrijven niet meer voor de keuze staan om alles in één keer naar de cloud te migreren. De mogelijkheid om te kiezen welke fileservers door de IT-beheerder gemigreerd worden, zorgt ervoor dat bedrijven geleidelijk de fileservers kunnen uitfaseren. Hierbij kan de oude IT-infrastructuur bewaard blijven, terwijl de nieuwste technologieën om efficiënter te werken al beschikbaar zijn.

Clientless RDP met ondersteuning voor gateway broker
In de nieuwe hybride versie van Workspace 365 wordt de Clientless RDP gelanceerd. Hiermee bereiken mensen binnen één klik hosted applicaties zonder opnieuw in te loggen. Vanaf deze lancering is het ook mogelijk om de Clientless RDP direct aan te sluiten op de terminal services gateway van Microsoft. Dit maakt het mogelijk om load balancing te gebruiken en zo de capaciteit automatisch te verdelen. Dit betekent dat servers automatisch worden in- en uitgeschakeld wanneer deze de optimale capaciteit bereikt hebben of niet in gebruik zijn. Deze ontwikkeling zorgt er tevens voor dat oude en nieuwe applicaties (hosted en cloud) samengebracht worden in één centrale online werkplek.

Direct informatie tonen met Power BI
De basis van een complete werkplek is het ontsluiten en vereenvoudigen van toegang tot alle applicaties die medewerkers nodig hebben. Vooruitkijkend wordt de informatie uit applicaties steeds belangrijker dan de applicatie zelf. Deze trend wordt ook doorgevoerd in Workspace 365. Eerder was het mogelijk om inzicht te krijgen in agenda-items, ongelezen e-mails, recent bewerkte documenten en nieuwsberichten. De eerste stap naar complete informatievoorziening is de integratie met de business intelligence oplossing van Microsoft; Power BI. Beheerders in Workspace 365 kunnen de belangrijkste informatietegels uit Power BI toevoegen in gebruikersgroepen. Daarnaast kunnen medewerkers zelf ook eenvoudig Power BI-tegels toevoegen aan hun werkplek. Hierdoor krijgen werknemers direct inzicht in de benodigde informatie.

Vernieuwd en verbeterd design
Met het snelgroeiende aantal mensen dat Workspace 365 gebruikt, is het ook steeds beter te herleiden hoe zij de online werkplek ervaren. Dit was een van de voornaamste redenen om het design grondig aan te passen. Door meer rust in de lay-out van de online werkplek te brengen, vinden gebruikers nog sneller de juiste informatie of applicatie.

Erik Nicolai, medeoprichter van New Day at Work: “Iedere organisatie denkt na over de cloud, maar de adoptiesnelheid verschilt per organisatie. Dit komt vooral door de aanwezigheid van bestaande systemen en bestanden. Vaak blijkt migreren geen optie. Met de lancering van de hybride versie van Workspace 365 hebben wij er bewust voor gekozen om de oude en nieuwe wereld nog meer met elkaar te combineren. Daarnaast willen we er alsmaar voor zorgen om steeds meer informatie op een slimme manier te ontsluiten en dat lukt goed. Naast een verdubbeling van het aantal partners in 2017 is ook het aantal gebruikers van Workspace 365 exponentieel gegroeid, met name binnen de onderwijs- en zorgsector.”

Over New Day at Work
Om mensen eenvoudiger te laten werken startte New Day at Work in 2010 met de ontwikkeling van de veilige online werkplek, Workspace 365. Inmiddels werken er dagelijks meer dan 50.000 mensen volledig vanuit de persoonlijke online werkplek. Zij krijgen op basis van hun rol de juiste applicaties, informatie en documentlocaties. New Day at Work helpt klanten bij het creëren van een werkplek waarin de oude wereld, met fileservers & Windowsapplicaties samenkomt met de nieuwe wereld via een veilige cloud werkplek met een vereenvoudigde interface bovenop SharePoint en single sign-on naar elke applicatie. Door de standaardisering en het eenvoudige beheer kunnen organisaties snel starten. New Day at Work heeft een groot partnernetwerk van ICT-dienstverlener in diverse verticale markten. Kijk voor meer informatie op: https://workspace365.net/ of volg New Day at Work via https://twitter.com/NewDayatWork

Meer informatie:
Marcommit
Debbie van Oostrum
newdayatwork@marcommit.nl
Laatste van New Day at Work

Student vreest voor mismatch studie en toekomstige arbeidsmarkt

Nederlandse student ontevreden over ICT in onderwijs
Verstreken tijd: 3 jaar en 17 dagen

Logo Marcommit
New Day at Wor.. contact

Logo New Day at Work

New Day at Wor.. sociaal

New Day at Wor.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise