www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Rittal treedt toe tot de Open19 Foundation

Rittal zet vaart achter gestandaardiseerde Open Rack-technologie

Datacenters nemen ruim drie procent van het wereldwijde stroomverbruik voor hun rekening en zijn daardoor grootverbruikers van energie. De recent opgerichte Open19 Foundation gaat deze ontwikkeling tegen met een nieuw concept. Dit concept houdt in dat gestandaardiseerde, modulaire IT-infrastructuren voor meer efficiëntie, besparing en flexibiliteit in het datacenter zorgen. Rittal is nu lid geworden van deze Foundation om samen met de andere vertegenwoordigers de innovatieve aanpak te stimuleren.

Rittal, ’s werelds grootste producent van racks, is toegetreden tot de Open19 Foundation. Deze stichting werd, gestimuleerd door de Microsoft-dochtermaatschappij LinkedIn en wereldwijde aanbieders zoals HPE en GE Digital, in mei 2017 opgericht om datacenters voordeliger, efficiënter en flexibeler te maken. Het Open Source-design kiest voor een gestandaardiseerde architectuur voor computer- en storagecomponenten in het standaard 19”-rack waarbij de componenten van verschillende fabrikanten onderling compatibel zijn.

“Door de stijgende energiekosten gebruiken wij voor onze klanten alle mogelijkheden die het energieverbruik efficiënter maken. Ons toetreden tot de Open19 Foundation, waarin wij actief bijdragen aan de ontwikkeling van innovatieve rackarchitecturen, bevestigt dit,” aldus Jason Rylands, Global Director Data Center und Open Compute bij Rittal.

“De Open19 Foundation is een snel groeiende gemeenschap van ondernemingen uit diverse branches van het datacenter- en edge-ecosysteem. Wij zijn blij dat Rittal – als belangrijke en wereldwijde player in de markt – nu lid is van de Open19 Foundation,” zegt Yuval Bachar, voorzitter van de Open19 Foundation.

Gestandaardiseerd design tegen lagere kosten
Als jongste lid van de Open19-Community biedt Rittal met een Open19-rack een voordelig en snel inzetbaar systeem op basis van het vertrouwde 19 inch-rack. Daarnaast zal de systeemaanbieder met zijn lidmaatschap het ecosysteem van Open19 ondersteunen en bijdragen aan innovaties voor zowel bestaande datacenters als voor de veranderende wensen van klanten.

“Als lid van de Open19 Foundation kan Rittal nu nog beter inspelen op de wensen in de datacentermarkt. Daaronder vallen het stijgende aantal hyperscalers, colocatieaanbieders, telecomconvergentie en edge computing,“ voegt Rylands eraan toe.

Gestandaardiseerd voor een kortere Time-to-Market
Een voordeel van de innovatieve Open19-architectuur is het gebruik van gelijkstroom voor de voeding van de servers. De aansluitingen worden via een speciale kabelboom op de achterzijde met de power-shelves verbonden.

De gelijkstroomvoeding is energie-efficiënter. De gestandaardiseerde en modulaire opbouw resulteert in een kortere Time-to-Market terwijl de schaalbaarheid de flexibiliteit in het datacenter verhoogt.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com

Beeldmateriaal:

Open19-rack
Energie-efficiënt: met het Open19-rack biedt Rittal een gelijkstroomoplossing op basis van het vertrouwde 19“-rack. De aansluitingen worden niet verbonden met een centrale stroomrail op de achterzijde van de kast, maar via een speciale kabelboom op de achterzijde verbonden met de power-shelves.

Jason Rylands, Global Director Data Center und Open Compute bij Rittal

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.expert.rittal.nl