www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Nieuwe automotive-oplossing van Siemens verbetert de integratie van embedded software met de fysieke auto

• De geïntegreerde Software Engineering-oplossing brengt ALM en PLM samen
  • Integreert embedded software met ontwikkeling van fysieke systemen
  • Verbetert de kwaliteit van het automotive-product, de robuustheid van de software en de traceerbaarheid
  • Kwaliteitsverbetering is gericht op het significant verminderen van terugroepacties door softwarefouten
's-Hertogenbosch, 19 juli 2017 - Verbeterde functionaliteiten en traceerbaarheid van de software, een hogere kwaliteit van het eindproduct en het verminderen van het aantal terugroepauto's vanwege problemen met de ingebouwde (embedded) software. Dat is het doel van de nieuwe geïntegreerde Software Engineering-oplossing voor autofabrikanten van Siemens nu moderne auto's steeds meer software bevatten. De nieuwe oplossing integreert de verschillende levenscycli van elektromechanische systemen met de ontwikkeling van de software die wordt gebruikt om die fysieke systemen aan te sturen.

In het tijdperk van slimme auto's worden de interacties tussen de software en de fysieke systemen steeds complexer, waardoor tekortkomingen van huidige processen, hulpmiddelen en methoden direct worden blootgesteld. Een digitale tweeling van de voertuigsystemen met daarin het fysieke en digitale gedrag van de moderne, connected auto is nodig om innovaties te kunnen realiseren. De nieuwe oplossing van Siemens combineert daarom Application Lifecycle Management (ALM) software met Product Lifecycle Management (PLM) software.

Die combinatie is zeer wenselijk, omdat het beheren van de ontwikkeling van embedded software met de ontwikkeling van de fysieke auto tot nu toe een flinke uitdaging is voor autoproducenten. Dat komt omdat productontwikkeling en softwareontwikkeling in de basis volledig andere ontwikkelingscycli volgen. Zo was softwareontwikkeling voorheen een apart traject, waarbij de validatie van de interface met de hardware alleen wordt uitgevoerd bij vooraf gedefinieerde controlepunten. Nu auto’s steeds meer functionaliteiten krijgen die vertrouwen op software, wordt het belangrijker om die koppeling tussen software en hardware continu te maken.

"Auto's kunnen tegenwoordig botsingen vermijden, zelf inparkeren en de eerste zelfrijdende auto's rollen binnenkort van de lopende band. Om dat mogelijk te maken, is veel software nodig in die moderne auto's. Dat is tegelijkertijd wel een grote uitdaging voor de productontwikkeling", zegt Dave Lauzun, Vice President van Automotive & Transportation bij Siemens PLM Software. "Door het integreren van ALM en het vermogen om het ontwikkelproces van ingebouwde software te beheren, biedt Siemens de mogelijkheid om sneller, efficiënter en nauwkeuriger de robuuste en mechatronische systemen te ontwikkelen voor de auto's van de nabije toekomst."

Het volledige Engelstalige bericht is hier te vinden.

Thumbnail
1.3 MB jpg Polarion_ALM.JPG

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering.

Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2016, welke eindigde op 30 september 2016, behaalde Siemens een omzet van 79,6 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2016 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 351.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Machinebouwers zien nieuwe mogelijkheden om proactief diensten voor klanten te ontwikkelen

Siemens presenteert Additive Manufacturing Netwerk

The Absolut Company verbetert productie-efficiëntie en -flexibiliteit door samenwerking met Siemens Digital Industries Software
VMware maakt uitgebreide workload- en netwerkbeveiliging economischer en eenvoudiger te bedienen voor datacenters en clouds

Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Siemens PLM So.. contact

Logo Siemens PLM Software

Siemens PLM So.. sociaal

Siemens PLM So.. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl