www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Nieuwe automotive-oplossing van Siemens verbetert de integratie van embedded software met de fysieke auto

• De geïntegreerde Software Engineering-oplossing brengt ALM en PLM samen
  • Integreert embedded software met ontwikkeling van fysieke systemen
  • Verbetert de kwaliteit van het automotive-product, de robuustheid van de software en de traceerbaarheid
  • Kwaliteitsverbetering is gericht op het significant verminderen van terugroepacties door softwarefouten
's-Hertogenbosch, 19 juli 2017 - Verbeterde functionaliteiten en traceerbaarheid van de software, een hogere kwaliteit van het eindproduct en het verminderen van het aantal terugroepauto's vanwege problemen met de ingebouwde (embedded) software. Dat is het doel van de nieuwe geïntegreerde Software Engineering-oplossing voor autofabrikanten van Siemens nu moderne auto's steeds meer software bevatten. De nieuwe oplossing integreert de verschillende levenscycli van elektromechanische systemen met de ontwikkeling van de software die wordt gebruikt om die fysieke systemen aan te sturen.

In het tijdperk van slimme auto's worden de interacties tussen de software en de fysieke systemen steeds complexer, waardoor tekortkomingen van huidige processen, hulpmiddelen en methoden direct worden blootgesteld. Een digitale tweeling van de voertuigsystemen met daarin het fysieke en digitale gedrag van de moderne, connected auto is nodig om innovaties te kunnen realiseren. De nieuwe oplossing van Siemens combineert daarom Application Lifecycle Management (ALM) software met Product Lifecycle Management (PLM) software.

Die combinatie is zeer wenselijk, omdat het beheren van de ontwikkeling van embedded software met de ontwikkeling van de fysieke auto tot nu toe een flinke uitdaging is voor autoproducenten. Dat komt omdat productontwikkeling en softwareontwikkeling in de basis volledig andere ontwikkelingscycli volgen. Zo was softwareontwikkeling voorheen een apart traject, waarbij de validatie van de interface met de hardware alleen wordt uitgevoerd bij vooraf gedefinieerde controlepunten. Nu auto’s steeds meer functionaliteiten krijgen die vertrouwen op software, wordt het belangrijker om die koppeling tussen software en hardware continu te maken.

"Auto's kunnen tegenwoordig botsingen vermijden, zelf inparkeren en de eerste zelfrijdende auto's rollen binnenkort van de lopende band. Om dat mogelijk te maken, is veel software nodig in die moderne auto's. Dat is tegelijkertijd wel een grote uitdaging voor de productontwikkeling", zegt Dave Lauzun, Vice President van Automotive & Transportation bij Siemens PLM Software. "Door het integreren van ALM en het vermogen om het ontwikkelproces van ingebouwde software te beheren, biedt Siemens de mogelijkheid om sneller, efficiënter en nauwkeuriger de robuuste en mechatronische systemen te ontwikkelen voor de auto's van de nabije toekomst."

Het volledige Engelstalige bericht is hier te vinden.

Thumbnail
1.3 MB jpg Polarion_ALM.JPG

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering.

Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2016, welke eindigde op 30 september 2016, behaalde Siemens een omzet van 79,6 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2016 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 351.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Smart Industry: Slechts 21 procent van machinebouwers ziet ontwikkeling AI-toepassingen als prioriteit

Machinebouwers zien nieuwe mogelijkheden om proactief diensten voor klanten te ontwikkelen

Siemens presenteert Additive Manufacturing Netwerk
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Siemens PLM So.. contact

Logo Siemens PLM Software

Siemens PLM So.. sociaal

Siemens PLM So.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage