Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam versterkt marktleiderschap op gebied van beschikbaarheid

• Veeam behaalt 36 kwartalen achtereenvolgend groei in dubbele cijfers en forse winst in marktaandeel van legacy-back-upleveranciers
  • Snelste omzetgroei onder enterprise-klanten met hybrid-cloudoplossingen
  • Wereldwijde omzet in boekingen stijgt in tweede kwartaal van 2017 met 27 procent jaar-op-jaar
  • Opnieuw versnelling van de klantgroei – 13.000 nieuwe klanten in tweede kwartaal van 2017; Veeam heeft nu meer dan 255.000 klanten
  • Reseller-overeenkomst met HPE heeft grote impact op boekingsgroei in eerste volle kwartaal
  • Ecosysteem van Veeam ziet sterke toename van Enterprise Solution Partners; nieuwste bekendmakingen in het tweede kwartaal betreffen integraties met Pure Storage, Nutanix, Starwind en N2WS. Veeam introduceerde verder wereldwijde ondersteuning voor IBM Bluemix
Utrecht, 18 juli 2017 Veeam Software, de innovator op het gebied van Availability for the Always-On Enterprise™, blijft een sterk momentum rapporteren. De leverancier van oplossingen voor het leveren van een naadloze Digital Life-ervaring heeft Commvault ingehaald voor wat betreft marktleiderschap en erkenning in de markt. Verder zag Veeam in Nederland het totale aantal boekingen jaar-op-jaar toenemen: met 21 procent voor de enterprise-klanten.

In het Backup & Recovery Marketshare Report 2016[i] van Gartner staat Veeam wereldwijd op plaats 4 met een groei van 27 procent jaar-op-jaar. Veeam streeft daarmee legacy-back-upleveranciers voorbij. Deze rapporteerden zonder uitzondering ‘single digit’-groeicijfers in tegenstelling tot de ‘double digit’-groei van Veeam. Ook in de Software Tracker Data Protection 2016[ii] van IDC stond Veeam in de top 4 van leveranciers, wat onderstreept dat de visie en de executie van Veeam wereldwijd door klanten worden erkend.

Feiten die bijdragen aan het sterke momentum in het tweede kwartaal van 2017 zijn:
  • groei in de boekingsomzet van 27 procent jaar-op-jaar;
  • groei in de boekingsomzet van 53 procent jaar-op-jaar voor contracten met een waarde boven de 100.000 dollar;
  • nieuwe mijlpaal van 255.000 klanten wereldwijd. Veeam continueert zo het gemiddelde van 4.000 nieuwe klanten per maand;
  • Net Promoter Score (NPS) groeit met 11 punten naar 73, meer dan twee keer het gemiddelde in de branche;
  • forse hoeveelheid klanten aangetrokken via de reseller-overeenkomst met HPE in het eerste volle kwartaal van deze overeenkomst.
“Dat de markt verandert, is het understatement van de eeuw. Eindgebruikers worden steeds veeleisender, ransomware en andere bedreigingen hebben een belangrijke invloed op bedrijven en leidinggevenden voeren een continue strijd om te innoveren en optimale diensten te bieden, terwijl ze concurrerend moeten blijven”, zegt Peter McKay, Co-CEO en President van Veeam. “De visie van Veeam is duidelijk. In de afgelopen maanden hebben we een enorm momentum gezien zowel in nieuwe klanten en een groei in boekingen, als in externe validatie. Nu bedrijven overstappen op de cloud, zien we een enorme belangstelling voor onze oplossingen. Onze resultaten vertellen het gehele verhaal. In het laatste kwartaal hebben we de lat nog hoger gelegd met veel innovaties en partneraankondigingen. En we raken nog maar net het oppervlak, in vergelijking met wat nog allemaal mogelijk is.”

In het tweede kwartaal van 2017 behaalde Veeam niet alleen uitstekende financiële resultaten, maar versterkte het ook zijn positie onder toonaangevende analisten. Ook herbevestigde het zijn positie als de go-to-partner bij uitstek voor het zorgen voor ‘Availability across the Enterprise’.
  • Tijdens VeeamON 2017 werd bekendgemaakt dat het nieuwe en uitgebreide Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform een nieuw Universal Storage API framework biedt en dat IBM, Lenovo en INFINIDAT toetraden tot het nog steeds groeiende ecosysteem van strategische alliance-partners met onder meer HPE, Cisco, NetApp, Dell EMC en Exagrid. De gecombineerde oplossingen stellen gebruikers in staat om op basis van 1 + 1 = 3 te profiteren van krachtige mogelijkheden voor het verbeteren van ‘Always-On’ Cloud Availability en het terugdringen van kosten zonder negatieve impact op de productie.
  • Veeam en Pure Storage werkten samen aan het integreren van Veeam Backup & Replication en Pure’s Storage, en aan het versnellen van de go-to-market-activiteiten voor wat betreft strategische partnerships. Deze integratie zal naar verwachting begin 2018 beschikbaar zijn en biedt bedrijven de mogelijkheid te profiteren van storagesnapshots die zorgen voor een sterk verbeterde RPO, minder impact op de infrastructuur en een hogere ROI op IT-investeringen.
  • Veeam is de nummer 1-leverancier van een availability-oplossing voor gevirtualiseerde omgevingen van Nutanix en ondersteunt Nutanix AHV in zijn vlaggenschip Veeam Availability Suite. Klanten van Nutanix en Veeam profiteren zo van een zeer hoogwaardige beschikbaarheidsoplossing. Veeam is als Strategic Technology Partner toegetreden tot het Nutanix Elevate Alliance Partner Program, en is ook als app beschikbaar in de nieuwe Nutanix Marketplace.
  • De introductie van Veeam for IBM Bluemix biedt klanten de mogelijkheid om hun workloads op Bluemix te back-uppen en te beschermen. Veeam Availability Suite voor zowel VMware als Hyper-V maakt het mogelijk om Veeam te gebruiken voor het back-uppen van IBM Cloud-workloads, maar ook om offsite back-up en replicatie naar meer dan vijftig IBM-clouddatacenters uit te voeren.
  • Op basis van een strategisch partnership met N2WS lanceerde Veeam Availability for AWS. Dit is de eerste cloud-native, agentless back-up- en availability-oplossing voor het beschermen en herstellen van AWS-applicaties en -data. Hierdoor kunnen bedrijven makkelijk schakelen binnen een multicloud- of hybrid-cloudomgeving.
Veeam telt nu meer dan 2.800 medewerkers wereldwijd en blijft zijn leiderschapsteam uitbreiden. Nieuwe medewerkers op sleutelposities zijn onder anderen Brian Bakstran als Vice-President of North American Marketing en James Mundle als Vice-President of Worldwide Channels Program. Bakstran komt van NetApp, waar hij verschillende leidinggevende rollen vervulde, waaronder die van VP Americas Marketing, Chief Marketing Officer a.i. en meest recent VP Global Field and Channel Marketing. Mundle is nu meer dan een jaar in dienst als hoofd Channel Strategy & Operations in Noord-Amerika. Mundle was eerder VP Worldwide Channel Sales van Seagate en werkte tien jaar bij Hewlett-Packard in verschillende leidinggevende functies.

“Nutanix blijft investeren in strategische relaties om ons partnerecosysteem te versterken”, zegt Sudheesh Nair, President van Nutanix. “We erkennen Veeam met veel plezier als de toonaangevende leverancier van beschikbaarheidsoplossingen voor ondersteunde, Nutanix-gevirtualiseerde omgevingen. Deze helpen de gemoedsrust van gezamenlijke klanten te bevorderen, aangezien klanten hun digitale-transformatiestrategieën goed kunnen invullen.”

[i] Market Share: Storage Management Software, Worldwide, 2016; Published 28 April 2017; Gartner analyst, JP Corriveau

[ii] IDC, Worldwide Storage Software, Public Cloud SaaS, and IaaS Market Shares, 1Q17: SaaS Solutions Are Unable to Offset Continued License Declines, #US42778917 ; June 2017

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de gehele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24.7.365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data.Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing die zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloud technologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen. Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 49.000ProPartnersen heeft meer dan 255.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR