www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 77 dagen geleden)
PR: Marcommit

Student vreest voor mismatch studie en toekomstige arbeidsmarkt

Instelling overschrijdend leren en personal analytics wens van studenten

Nijkerk, 12 juli 2017 – Maar liefst 40 procent van de Nederlandse studenten twijfelt of de huidige studie hen klaarstoomt voor de banen van de toekomst. Dit blijkt uit onderzoek van New Day at Work onder ruim 1.000 Nederlandse studenten van meer dan 150 verschillende onderwijsinstellingen. Tevens geeft één op de tien studenten aan ontevreden te zijn over het vakaanbod van de huidige opleiding. De studenten hebben ook aangegeven bepaalde zaken, zoals informatievoorziening, graag anders te zien.

Personal analytics en instelling overschrijdend leren
Het onderzoek toont aan dat de student in de toekomst de studies meer gepersonaliseerd samengesteld wil zien (60%). Zo geeft 40 procent aan liever de persoonlijke vaardigheden te ontwikkelen in plaats van beroepsgerichte vaardigheden. Daarnaast is het voor studenten belangrijk om beter inzicht te hebben in de studieresultaten. De meerderheid (61%) geeft aan beter te presteren wanneer zij inzicht hebben in hun studievoortgang en meer dan een kwart van de studenten (28%) vindt het belangrijk om de studieprestaties af te kunnen zetten tegen die van studiegenoten. Hieruit blijkt dat er alsmaar meer behoefte is naar heldere informatievoorziening en personal analytics.

Naast personal analytics is instelling overschrijdend leren ook een wens van studenten. De helft van de studenten geeft namelijk aan dat zij van alle lessen bij alle onderwijsinstellingen gebruik willen maken. Bovendien zegt 40 procent van de studenten minder snel af te haken wanneer het onderwijsprogramma makkelijk verrijkt kan worden met het aanbod van andere onderwijsinstellingen.

Gijs van Hees, Opportunity Maker Educatie bij New Day at Work: “De arbeidsmarkt van vandaag vraagt om een nieuw en innovatief onderwijsprogramma, dat aansluit op de wensen en behoeftes van de student. Dit betekent dat met name specifieke competenties als samenwerken, probleemoplossend vermogen en goede communicatieve vaardigheden een steeds grotere rol moeten krijgen. Eerlijk is eerlijk, in de toekomst gaan er banen verdwijnen ten gevolge van bijvoorbeeld robotisering. Toch zijn er competenties die de robot nooit kan overnemen; de 21st century skills. Het (digitale) lesmateriaal en informatievoorziening moeten zo worden ingericht dat de student de mogelijkheid heeft om deze skills optimaal en efficiënt te leren.”

Meer gegevens uit het onderzoek zijn gebundeld in het onderzoeksrapport ‘De Digitale student: Hoe ICT in het onderwijs echt ervaren wordt’ en is gratis te downloaden via https://dedigitalestudent.nl/

Over New Day at Work
Om mensen eenvoudiger te laten werken startte New Day at Work in 2010 met de ontwikkeling van de veilige online werkplek, Workspace 365. Inmiddels werken er dagelijks meer dan 50.000 mensen volledig vanuit de persoonlijke online werkplek. Zij krijgen op basis van hun rol de juiste applicaties, informatie en documentlocaties. New Day at Work helpt klanten bij het creëren van een werkplek waarin de oude wereld, met fileservers & Windowsapplicaties samenkomt met de nieuwe wereld via een veilige cloud werkplek met een vereenvoudigde interface bovenop SharePoint en single sign-on naar elke applicatie. Door de standaardisering en het eenvoudige beheer kunnen organisaties snel starten. New Day at Work heeft een groot partnernetwerk met ICT-dienstverleners binnen het onderwijs. Kijk voor meer informatie op: https://workspace365.net/educatie of volg New Day at Work via https://twitter.com/NewDayatWork

Meer informatie:
Marcommit
Debbie van Oostrum
newdayatwork@marcommit.nl
Laatste van New Day at Work
Workspace 365 slaat de brug naar volledig browser-based werken met hybride versie

Student vreest voor mismatch studie en toekomstige arbeidsmarkt

Nederlandse student ontevreden over ICT in onderwijs
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 4 jaar en 77 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks