www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Sitecore® benoemt Mark Frost tot Chief Executive Officer

Ervaren Cloud Software Leider moet volgende groeifase aanstoten

Sausalito, CA – 6 juli 2017Sitecore®, de internationale marktleider in experience management software, maakt vandaag bekend dat Mark Frost met ingang van 1 juli in dienst is als Chief Executive Officer (CEO). Mark Frost zal de koers van het bedrijf verder bepalen en de activiteiten van Sitecore uitbreiden met behulp van de toonaangevende technologische oplossingen in de markt voor web content management, commerce en digitale marketing software.

Mark Frost volgt medeoprichter Michael Seifert op, die nauw heeft samengewerkt met de directie om deze verandering voor te bereiden. Michael Seifert treedt bij tot de Raad van Bestuur en zal in nauwe samenwerking met Mark Frost de verdere product- en technologische strategie uitstippelen. Mark Frost zal opereren vanuit het kantoor van Sitecore in de baai van San Francisco.

"Samen met Michael heeft de directie eraan gewerkt een CEO te vinden die de volgende groeifase van Sitecore kan aanstoten. De enorme staat van dienst van Mark Frost bij de uitbreiding van grote software-organisaties en zijn grote ervaring in de Software-as-a-Service (SaaS) markt zijn perfect geschikt om Sitecore door de volgende fase van grote groei te begeleiden," vindt Jonas Persson, voorzitter van Sitecore's Raad van Bestuur. "Terwijl Mark Frost de taken van de CEO op zich neemt, zal Michael zijn focus kunnen richten op wat hij het liefst doet: helpen een strategie te ontwikkelen die revolutionaire software oplevert."

"Na 15 jaar waarin ik heb meegeholpen dat Sitecore is uitgegroeid tot een wereldwijd marktleider in experience management software, geef ik het stokje nu graag over. Ik weet zeker dat Mark Frost de aangewezen persoon is om Sitecore in deze volgende episode te begeleiden. Zijn deskundigheid in strategie en zijn leidinggevende capaciteiten, in combinatie met zijn opmerkelijke ervaring met de groei van softwarebedrijven, maken hem de ideale man voor Sitecore," aldus Michael Seifert. "Bovendien passen zijn ervaring en zijn inzet voor het oplossen van problemen bij klanten terwijl tegelijk de leidende positie op productniveau en binnen de bedrijfstak wordt versterkt, uitstekend bij de bedrijfscultuur en mijn visie op de toekomst van Sitecore."

Mark Frost heeft meer dan 20 jaar ervaring in de ontwikkeling en uitbreiding van bedrijfsmodellen op basis van de cloud bij grote software-ondernemingen en een enorme staat van dienst in het begeleiden van verandering in bedrijven en leiderschap in de bedrijfstak. Tot voor kort was Mark Frost CEO van MarkMonitor, een internationaal leider in de bescherming van ondernemingsmerken, waar hij een recordgroei van de winstmarge en de winning van nieuwe klanten realiseerde. In oktober 2016 rondde hij uiteindelijk de verkoop af van het bedrijf, dat deel uitmaakte van de IP&S Divisie van Thomson Reuters.

Hiervoor werkte hij als General Manager voor de SaaS Business Unit van CA Technologies, waar hij deel uitmaakte van het Global Leadership Team en verantwoordelijk was voor het aanstoten en leidinggeven van de transformatie naar SaaS van dit IT-bedrijf ter waarde van $ 4,2 miljard. Mark Frost was ook actief als EVP en General Manager voor de SaaS Business Unit van MarketTools, waar hij de time-to-market wezenlijk verkortte. Dit leverde een klanttevredenheid van meer dan 90% op voor deze onderneming in enterprise feedback management en leider op het gebied van marktonderzoek.

"Sitecore bevindt zich in een spannende fase en ik zie veelbelovende toekomstperspectieven voor ons aanbod aan toonaangevende technologie in web content management, commerce en digitale marketing," zegt Mark Frost, CEO van Sitecore. "Het bedrijf kende een explosieve groei en Michael mag met zijn team enorm trots zijn op wat zij hebben opgebouwd. Ik kijk uit naar mijn samenwerking met het leidinggevend team om die ontwikkeling voort te zetten en door te bouwen op het fundament van een wereldklasse technologie, bijzonder enthousiaste klanten en sterke partners om de stap naar het volgende niveau te zetten."

Over Sitecore
Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform™ beheert content, levert contextuele informatie, automatiseert communicatie en maakt gepersonaliseerde commerce mogelijk, op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 4.900 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L'Oréal – vertrouwen op Sitecore voor context marketing om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.

Ilse Lauwens
ill@sitecore.net

Marcel Klein / Edmee Verbeek
marcel@lvtpr.nl / edmee@lvtpr.nl

Sitecore en Own the Experience zijn geregistreerde handelsmerken van Sitecore Corporation A/S in de VS en andere landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden. Sitecore behoudt zicht het recht voor om aangeboden producten en diensten, evenals specificaties en prijzen, op elk gewenst moment en zonder kennisgeving te wijzigen.

© 2017 Sitecore Corporation A/S. Alle rechten voorbehouden.
Laatste van Sitecore
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo LVTPR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau