www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 76 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Sitecore® benoemt Mark Frost tot Chief Executive Officer

Ervaren Cloud Software Leider moet volgende groeifase aanstoten

Sausalito, CA – 6 juli 2017Sitecore®, de internationale marktleider in experience management software, maakt vandaag bekend dat Mark Frost met ingang van 1 juli in dienst is als Chief Executive Officer (CEO). Mark Frost zal de koers van het bedrijf verder bepalen en de activiteiten van Sitecore uitbreiden met behulp van de toonaangevende technologische oplossingen in de markt voor web content management, commerce en digitale marketing software.

Mark Frost volgt medeoprichter Michael Seifert op, die nauw heeft samengewerkt met de directie om deze verandering voor te bereiden. Michael Seifert treedt bij tot de Raad van Bestuur en zal in nauwe samenwerking met Mark Frost de verdere product- en technologische strategie uitstippelen. Mark Frost zal opereren vanuit het kantoor van Sitecore in de baai van San Francisco.

"Samen met Michael heeft de directie eraan gewerkt een CEO te vinden die de volgende groeifase van Sitecore kan aanstoten. De enorme staat van dienst van Mark Frost bij de uitbreiding van grote software-organisaties en zijn grote ervaring in de Software-as-a-Service (SaaS) markt zijn perfect geschikt om Sitecore door de volgende fase van grote groei te begeleiden," vindt Jonas Persson, voorzitter van Sitecore's Raad van Bestuur. "Terwijl Mark Frost de taken van de CEO op zich neemt, zal Michael zijn focus kunnen richten op wat hij het liefst doet: helpen een strategie te ontwikkelen die revolutionaire software oplevert."

"Na 15 jaar waarin ik heb meegeholpen dat Sitecore is uitgegroeid tot een wereldwijd marktleider in experience management software, geef ik het stokje nu graag over. Ik weet zeker dat Mark Frost de aangewezen persoon is om Sitecore in deze volgende episode te begeleiden. Zijn deskundigheid in strategie en zijn leidinggevende capaciteiten, in combinatie met zijn opmerkelijke ervaring met de groei van softwarebedrijven, maken hem de ideale man voor Sitecore," aldus Michael Seifert. "Bovendien passen zijn ervaring en zijn inzet voor het oplossen van problemen bij klanten terwijl tegelijk de leidende positie op productniveau en binnen de bedrijfstak wordt versterkt, uitstekend bij de bedrijfscultuur en mijn visie op de toekomst van Sitecore."

Mark Frost heeft meer dan 20 jaar ervaring in de ontwikkeling en uitbreiding van bedrijfsmodellen op basis van de cloud bij grote software-ondernemingen en een enorme staat van dienst in het begeleiden van verandering in bedrijven en leiderschap in de bedrijfstak. Tot voor kort was Mark Frost CEO van MarkMonitor, een internationaal leider in de bescherming van ondernemingsmerken, waar hij een recordgroei van de winstmarge en de winning van nieuwe klanten realiseerde. In oktober 2016 rondde hij uiteindelijk de verkoop af van het bedrijf, dat deel uitmaakte van de IP&S Divisie van Thomson Reuters.

Hiervoor werkte hij als General Manager voor de SaaS Business Unit van CA Technologies, waar hij deel uitmaakte van het Global Leadership Team en verantwoordelijk was voor het aanstoten en leidinggeven van de transformatie naar SaaS van dit IT-bedrijf ter waarde van $ 4,2 miljard. Mark Frost was ook actief als EVP en General Manager voor de SaaS Business Unit van MarketTools, waar hij de time-to-market wezenlijk verkortte. Dit leverde een klanttevredenheid van meer dan 90% op voor deze onderneming in enterprise feedback management en leider op het gebied van marktonderzoek.

"Sitecore bevindt zich in een spannende fase en ik zie veelbelovende toekomstperspectieven voor ons aanbod aan toonaangevende technologie in web content management, commerce en digitale marketing," zegt Mark Frost, CEO van Sitecore. "Het bedrijf kende een explosieve groei en Michael mag met zijn team enorm trots zijn op wat zij hebben opgebouwd. Ik kijk uit naar mijn samenwerking met het leidinggevend team om die ontwikkeling voort te zetten en door te bouwen op het fundament van een wereldklasse technologie, bijzonder enthousiaste klanten en sterke partners om de stap naar het volgende niveau te zetten."

Over Sitecore
Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform™ beheert content, levert contextuele informatie, automatiseert communicatie en maakt gepersonaliseerde commerce mogelijk, op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 4.900 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L'Oréal – vertrouwen op Sitecore voor context marketing om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.

Ilse Lauwens
ill@sitecore.net

Marcel Klein / Edmee Verbeek
marcel@lvtpr.nl / edmee@lvtpr.nl

Sitecore en Own the Experience zijn geregistreerde handelsmerken van Sitecore Corporation A/S in de VS en andere landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden. Sitecore behoudt zicht het recht voor om aangeboden producten en diensten, evenals specificaties en prijzen, op elk gewenst moment en zonder kennisgeving te wijzigen.

© 2017 Sitecore Corporation A/S. Alle rechten voorbehouden.
Laatste van Sitecore
Sitecore breidt uit met de overname van Boxever en Four51

Sitecore maakt de Most Valuable Professionals van 2021 bekend

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 4 jaar en 76 dagen

Logo Progress Communications
Sitecore contact

Logo Sitecore

Sitecore sociaal

Sitecore tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis