www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 78 dagen geleden)
PR: Presscom

Tosoh Europe automatiseert screening van exportzendingen

Volledig compliant en uiterst efficiënte exportcontrole dankzij oplossing van AEB

Rotterdam, 5 juli 2017 - Tosoh Europe, leverancier van chemicaliën, heeft software van AEB geïmplementeerd om de controle en screening van exportzendingen te automatiseren. Dankzij deze oplossing is het dochterbedrijf van het Japanse Tosoh Corporation altijd volledig compliant.

Tosoh Europe levert chemicaliën voor onder meer diagnostische systemen en materialen aan de halfgeleiderindustrie. De meeste producten worden gemaakt op productielocaties buiten de Europese Unie. Ze worden direct getransporteerd naar klanten of tijdelijk opgeslagen – al dan niet in een entrepot - in het Europees distributiecentrum in Nederland of in andere regionale warehouses in Europa, Midden-Oosten of Afrika. Daarvandaan worden de gevaarlijke goederen verpakt en verzonden naar behoefte van klanten. “We verkopen veel in de EU natuurlijk, maar hebben ook klanten in andere landen zoals Rusland en in het Midden-Oosten en Afrika”, vertelt Lars Droog, manager supply chain en general affairs bij Tosoh Europe.

Exportcontrole en Europese, Amerikaanse én Japanse sanctielijsten
Voor exportcontrole en screening tegen sanctielijsten heeft Tosoh Europe een IT-oplossing van AEB geselecteerd: ATC :: Compliance Screening and Export Controls. De reden is de strenge regelgeving waaraan Tosoh Europe gebonden is. Die gaat verder dan het screenen op Europese en Amerikaanse sanctielijsten met personen en entiteiten. Als Tosoh Europe levert aan klanten buiten de Europese Unie, moeten de zendingen ook gescreend worden tegen de meest recente product- en embargolijsten van de Europese Unie en de Verenigde Staten. Chemicaliën die al eerder vanuit de Verenigde Staten zijn geïmporteerd, vallen namelijk nog steeds onder de Amerikaanse exportwetgeving. En omdat het bedrijf een Japans moederbedrijf heeft, moeten alle zendingen ook tegen de Japanse sanctielijsten worden gescreend. “Volledige compliance is het doel”, benadrukt Droog.

Sanctielijsten altijd up to date
De reden voor aanschaf van ATC :: Compliance Screening and Export Controls is de wens op de arbeidsintensieve exportcontrole te automatiseren en te integreren in het totale bedrijfsproces. Dat is waarom Droog heeft gezocht naar een oplossing met meer dan alleen een krachtig screening algoritme. “Wij wilden een gecentraliseerde oplossing waar de content ook onderdeel van is, zodat we altijd over de meest recente versies van de verschillende sanctielijsten beschikken. Daarnaast moest de oplossing kunnen worden geïntegreerd met het SAP® systeem dat we in 2013 in Europa hebben geïmplementeerd.”

De oplossing van AEB voorziet in die behoefte. Via de data service van AEB blijven de lijsten in ATC :: Compliance Screening and Export Controls altijd up to date. De oplossing werkt als een plugin in SAP en zorgt op deze wijze voor een eenvoudige integratie. Daardoor kunnen de medewerkers van Tosoh Europe in de SAP omgeving blijven werken, terwijl de AEB-oplossing op de achtergrond draait.

Geen concessies aan efficiëntie
De implementatie nam twee maanden in beslag. In die twee maanden is de oplossing uitgebreid getest en zijn alle medewerkers intensief getraind. “Onze ervaring tot nu toe is positief. Het was voor ons erg belangrijk om geen concessies te doen aan de efficiëntie”, vertelt Droog.
De oplossing van AEB maakt dat mogelijk. De workflow wordt alleen onderbroken als dat wettelijk gezien nodig is, bijvoorbeeld omdat een extra procedure of vergunning benodigd is. In dat geval ontvangen alle betrokken partijen automatisch een bericht per email. De order blijft geblokkeerd tot dat duidelijk is dat er verder geen restricties van toepassing zijn en de zending kan worden vrijgegeven door de Compliance Officers.

Volledig inzicht
Lars Droog kijkt met tevredenheid terug op het project. “Wij zijn niet alleen blij met de oplossing, maar ook met de ondersteuning van AEB tijdens en na het project. We hebben nu volledig inzicht in alle zendingen die gecontroleerd en gescreend moeten worden en archiveren automatisch alle gegevens.”

Over AEB (www.aeb.comwww.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Over Tosoh Europe (www.tosoheurope.com)
Tosoh Europe is de regionale verkoopvestiging van Tosoh Corporation voor chemische producten. Het bedrijf levert innovatieve producten met een service waar klanten op kunnen vertrouwen.

Tosoh Corporation is een van de grootste chloor-alkali-producenten in Azië. Het bedrijf levert de kunststof grondstoffen en een reeks van basischemicaliën die het moderne leven ondersteunen. De petrochemische operaties van Tosoh voorzien in de behoefte aan ethyleen, polyethyleen en functionele polymeren. Met zijn geavanceerde materialen bedient Tosoh de wereldwijde halfgeleider-, beelscherm- en zonnepanelenindustrie. Tosoh heeft daarnaast uitgekiende biowetenschappelijke systemen die worden gebruikt voor het monitoren van levensbedreigende ziektes. Tot slot demonstreert Tosoh zijn betrokkenheid bij een duurzame toekomst met de productie van verschillende ecologische producten.

De Tosoh Group omvat meer dan honderd bedrijven wereldwijd en beschikt over een internationale staf met meer dan 12.000 mensen. In het fiscale jaar dat eindigde op 31 maart 2016 realiseerde het bedrijf een omzet van 6,3 miljard dollar.

Voor meer informatie:

AEB Nederland
Richard Groenendijk
General Manager
Tel.: 088 3131700
richard.groenendijk@aeb.com
www.aeb.com/nl

Presscom PR & Marketing B.V.
Theo Vrugt
Directeur/eigenaar
Tel.: +31 6 54353109
theovrugt@presscom.nl
www.presscom.nl
Laatste van AEB
TCM van AEB: met nieuwe digitale tool Risk Assessment

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

Compliance risico’s in internationale handel nu nog eerder te ondervangen met nieuwe digitale tool
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group