www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Presscom

Tosoh Europe automatiseert screening van exportzendingen

Volledig compliant en uiterst efficiënte exportcontrole dankzij oplossing van AEB

Rotterdam, 5 juli 2017 - Tosoh Europe, leverancier van chemicaliën, heeft software van AEB geïmplementeerd om de controle en screening van exportzendingen te automatiseren. Dankzij deze oplossing is het dochterbedrijf van het Japanse Tosoh Corporation altijd volledig compliant.

Tosoh Europe levert chemicaliën voor onder meer diagnostische systemen en materialen aan de halfgeleiderindustrie. De meeste producten worden gemaakt op productielocaties buiten de Europese Unie. Ze worden direct getransporteerd naar klanten of tijdelijk opgeslagen – al dan niet in een entrepot - in het Europees distributiecentrum in Nederland of in andere regionale warehouses in Europa, Midden-Oosten of Afrika. Daarvandaan worden de gevaarlijke goederen verpakt en verzonden naar behoefte van klanten. “We verkopen veel in de EU natuurlijk, maar hebben ook klanten in andere landen zoals Rusland en in het Midden-Oosten en Afrika”, vertelt Lars Droog, manager supply chain en general affairs bij Tosoh Europe.

Exportcontrole en Europese, Amerikaanse én Japanse sanctielijsten
Voor exportcontrole en screening tegen sanctielijsten heeft Tosoh Europe een IT-oplossing van AEB geselecteerd: ATC :: Compliance Screening and Export Controls. De reden is de strenge regelgeving waaraan Tosoh Europe gebonden is. Die gaat verder dan het screenen op Europese en Amerikaanse sanctielijsten met personen en entiteiten. Als Tosoh Europe levert aan klanten buiten de Europese Unie, moeten de zendingen ook gescreend worden tegen de meest recente product- en embargolijsten van de Europese Unie en de Verenigde Staten. Chemicaliën die al eerder vanuit de Verenigde Staten zijn geïmporteerd, vallen namelijk nog steeds onder de Amerikaanse exportwetgeving. En omdat het bedrijf een Japans moederbedrijf heeft, moeten alle zendingen ook tegen de Japanse sanctielijsten worden gescreend. “Volledige compliance is het doel”, benadrukt Droog.

Sanctielijsten altijd up to date
De reden voor aanschaf van ATC :: Compliance Screening and Export Controls is de wens op de arbeidsintensieve exportcontrole te automatiseren en te integreren in het totale bedrijfsproces. Dat is waarom Droog heeft gezocht naar een oplossing met meer dan alleen een krachtig screening algoritme. “Wij wilden een gecentraliseerde oplossing waar de content ook onderdeel van is, zodat we altijd over de meest recente versies van de verschillende sanctielijsten beschikken. Daarnaast moest de oplossing kunnen worden geïntegreerd met het SAP® systeem dat we in 2013 in Europa hebben geïmplementeerd.”

De oplossing van AEB voorziet in die behoefte. Via de data service van AEB blijven de lijsten in ATC :: Compliance Screening and Export Controls altijd up to date. De oplossing werkt als een plugin in SAP en zorgt op deze wijze voor een eenvoudige integratie. Daardoor kunnen de medewerkers van Tosoh Europe in de SAP omgeving blijven werken, terwijl de AEB-oplossing op de achtergrond draait.

Geen concessies aan efficiëntie
De implementatie nam twee maanden in beslag. In die twee maanden is de oplossing uitgebreid getest en zijn alle medewerkers intensief getraind. “Onze ervaring tot nu toe is positief. Het was voor ons erg belangrijk om geen concessies te doen aan de efficiëntie”, vertelt Droog.
De oplossing van AEB maakt dat mogelijk. De workflow wordt alleen onderbroken als dat wettelijk gezien nodig is, bijvoorbeeld omdat een extra procedure of vergunning benodigd is. In dat geval ontvangen alle betrokken partijen automatisch een bericht per email. De order blijft geblokkeerd tot dat duidelijk is dat er verder geen restricties van toepassing zijn en de zending kan worden vrijgegeven door de Compliance Officers.

Volledig inzicht
Lars Droog kijkt met tevredenheid terug op het project. “Wij zijn niet alleen blij met de oplossing, maar ook met de ondersteuning van AEB tijdens en na het project. We hebben nu volledig inzicht in alle zendingen die gecontroleerd en gescreend moeten worden en archiveren automatisch alle gegevens.”

Over AEB (www.aeb.comwww.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Over Tosoh Europe (www.tosoheurope.com)
Tosoh Europe is de regionale verkoopvestiging van Tosoh Corporation voor chemische producten. Het bedrijf levert innovatieve producten met een service waar klanten op kunnen vertrouwen.

Tosoh Corporation is een van de grootste chloor-alkali-producenten in Azië. Het bedrijf levert de kunststof grondstoffen en een reeks van basischemicaliën die het moderne leven ondersteunen. De petrochemische operaties van Tosoh voorzien in de behoefte aan ethyleen, polyethyleen en functionele polymeren. Met zijn geavanceerde materialen bedient Tosoh de wereldwijde halfgeleider-, beelscherm- en zonnepanelenindustrie. Tosoh heeft daarnaast uitgekiende biowetenschappelijke systemen die worden gebruikt voor het monitoren van levensbedreigende ziektes. Tot slot demonstreert Tosoh zijn betrokkenheid bij een duurzame toekomst met de productie van verschillende ecologische producten.

De Tosoh Group omvat meer dan honderd bedrijven wereldwijd en beschikt over een internationale staf met meer dan 12.000 mensen. In het fiscale jaar dat eindigde op 31 maart 2016 realiseerde het bedrijf een omzet van 6,3 miljard dollar.

Voor meer informatie:

AEB Nederland
Richard Groenendijk
General Manager
Tel.: 088 3131700
richard.groenendijk@aeb.com
www.aeb.com/nl

Presscom PR & Marketing B.V.
Theo Vrugt
Directeur/eigenaar
Tel.: +31 6 54353109
theovrugt@presscom.nl
www.presscom.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van AEB
25 jul 2019 AEB  biedt oplossingen voor aanpassingen van AGS naar DMS

26 mrt 2019 Slimme samenwerking biedt Nederlandse exporteurs zorgeloze Brexit

27 feb 2019 Bereidt u voor op elk scenario en ga aan de slag met digitalisering
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Logo Presscom

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl