www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Iron Mountain introduceert SITAD

…voor veilige vernietiging en hergebruik van IT-hardware en -grondstoffen

Rotterdam (NL), 4 juli 2017 – Iron Mountain,´s werelds grootste informatiemanager, introduceert Secure IT Asset Disposal (SITAD) in de Benelux. SITAD is een nieuwe dienst voor veilig hergebruik van IT-apparatuur en de beveiligde vernietiging tot grondstoffen van hardware, waaronder het verschroten van harde schrijven. Iron Mountain zet SITAD in de markt in samenwerking met Ingram Micro en zorgt - zoals altijd - voor een geheel beveiligde en gecertificeerde serviceketen.

Binnen het SITAD-programma verwerkt Iron Mountain afval en vermijdt stort waar mogelijk door hergebruik en herwinning, ook van de zeldzame metalen en giftige stoffen uit IT-hardware

De levensduur van IT-hardware wordt korter en migratie naar de cloud versnelt dat. Afgeschreven apparatuur vormt een risico vanwege de opgeslagen gevoelige informatie; het voldoen aan wet- en regelgeving; en het navolgen van het duurzaamheidsbeleid. Daarnaast vertegenwoordigt IT-hardware economische waarde als vernieuwde apparatuur en als grondstoffen voor hergebruik. SITAD is het complete antwoord op alle vragen omtrent (versneld) afgeschreven IT-hardware.

One Stop
Jeroen Strik, Managing Director Iron Mountain Benelux zegt: ´SITAD completeert Iron Mountain’s bestaande dienstenpakket voor het beheer, de bewaring, het transport en de beveiligde vernietiging van informatiedragers. Iron Mountain wil één adres zijn voor alle informatiebeheerdiensten, waarbij informatieveiligheid, voldoen aan wet- en regelgeving, en kostenbeheersing centraal staan. Introductie van SITAD is een volgende stap op weg naar een wereldwijd, alomvattend informatiediensten-portfolio. In België en Nederland bestaat een forse vraag naar deze SITADdienstverlening omdat in deze regio jaarlijks relatief veel apparatuur wordt afgeschreven.´

Vind hier meer informatie over Iron Mountain SITAD in de Benelux.

Hoog in de e-Afvaltop
Met jaarlijks een kleine 23,3 kilo elektronica-afval per hoofd van de bevolking, staat Nederland zesde in de wereldranglijst van veelverbruikers. Met 21,4 kilo, presteert België iets beter volgens de Global e-Waste Monitor van de Verenigde Naties. Volgens de VN produceerde Nederland 394 miljoen kilo e-afval in 2014 en België 242 miljoen kilo.

Over Iron Mountain
Iron Mountain Incorporated (NYSE: IRM) is wereldwijd toonaangevend in opslag- en informatiebeheerdiensten. Iron Mountain geniet het vertrouwen van meer dan 220.000 klanten die het bedient met een netwerk van bijna 7,9 miljoen vierkante meter vastgoed over meer dan 1400 vestigingen in 46 landen, ´om veilig te bewaren wat er werkelijk toe doet´. Iron Mountain verzorgt onder meer het beheer van (medische) gegevens, documenten en dossiers; transport en opslag van kunst; en beveiligde vernietiging en data centers-diensten. Iron Mountain zorgt daarbij voor lagere bewaarkosten, het voldoen aan wet- en regelgeving, en gegevensherstel na rampen, en maakt dat bedrijven hun informatie beter benutten. Sinds 1951 zijn er bij Iron Mountain miljarden informatiedragers in bescherming gegeven, waaronder essentiële bedrijfsdocumenten, in papieren en elektronische vorm, en medische gegevens, maar ook culturele en kunsthistorische voorwerpen.Meer informatie bieden IronMountain.be en IronMountain.nl.

Iron Mountain Benelux
Jennifer Amsterdam