www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 92 dagen geleden)

NETGEAR introduceert Nighthawk X6S AC4000 Tri-band Gigabit Router

Gouda, 28 juni 2017 — NETGEAR brengt een verbeterde versie van de prijswinnende Nighthawk® X6 Tri-Band wifirouter uit. De nieuwe Nighthawk® X6S AC4000 Tri-Band Gigabit WiFi Router with MU-MIMO (R8000P) biedt snellere wifi, een krachtigere processor en multi-user MIMO-technologie voor betere prestaties bij gelijktijdig streamen naar meerdere apparaten.

De Nighthawk X6S router met tri-band wifi en MU-MIMO-ondersteuning is ontworpen voor gelijktijdig gamen op en streamen naar mobiele apparaten. De router biedteen gecombineerde wifi-snelheid van 4Gbps, en is voorzien van een 64-bit 1.8GHz dual core processor met drie offload processoren. Dankzij de gigabit WAN-to-LAN-snelheid ondervinden gebruikers minder lag bij het gamen en hebben ze minder te maken met buffering bij streamen van video. Door ondersteuning voor NETGEAR genie® remote access, ReadyCLOUD® en OpenVPN® is de X6S altijd en overal te te benaderen.

De Nighthawk X6S zorgt er dankzij ondersteuning voor SmartConnect voor dat elk apparaat met de snelst mogelijke wifiband kan wordt verbonden. Snellere apparaten hebben daardoor geen last van tragere apparaten; perfect voor de meeste huishoudens, waar een combinatie van nieuwe en oudere wifi-apparaten wordt gebruikt. De load-balancing en segmentatie zorgen ervoor dat de X6S probleemloos laptops, tablets, telefoons, televisies, consoles, smart home-apparatuur en online beveiligingscamera’s van snelle verbinding kan voorzien - overal in en om het huis.

“We voegen voortdurend nieuwe technische functionaliteiten aan onze producten toe. Bij de Nighthawk X6 is dat niet anders”, zegt Sandeep Harpalani, senior director of product marketing NETGEAR Connected Home. “De nieuwe Nighthawk X6S ondersteunt niet alleen de functies van zijn prijswinnende voorganger, maar beschikt bovendien over nieuwe functionaliteiten die standaard zijn voor de Nighthawk-lijn, zoals MU-MIMO, poortaggregatie en ReadyCLOUD® USB-toegang.

Nieuwe technische functionaliteiten van de Nighthawk X6S
  • Tri-Band wifi zorgt voor snelle verbinding met nieuwere wifi-apparaten, niet gehinderd door oudere, langzamere wifi-technologie in andere apparaten
  • AC4000 WiFi voor tot 4Gbps* (750+1625+1625 Mbps) 802.11ac wifi-snelheid
  • Multi-User MIMO (MU-MIMO) voor gelijktijdige streaming naar meerdere apparaten
  • Krachtige, 64-bit 1.8GHz Dual Core Processor en drie offroad processoren voor data-intensieve applicaties, snellere videostreaming, gamen zonder vertraging, surfen, en meer
  • Smart Connect voor intelligente selectie van de snelste wifiband voor ieder apparaat, allemaal onder één SSID
  • 5 Gigabit Ethernetpoorten (1 WAN en 4 LAN) Twee Gigabit LAN-poorten kunnen worden geaggregeerd voor snelle bedrade verbinding met apparaten als de NETGEAR ReadyNAS® Network Attached Storage
De Nighthawk X6S blijft daarnaast over de volgende specificaties beschikken:
  • 6 antennes voor betere dekking en hogere snelheden
  • 2 USB-poorten waaronder één SuperSpeed USB 3.0-poort voor snellere streaming, backups en toegang tot opslagmedia
  • NETGEAR genie® app met remote toegang voor snelle installatie, monitoren, beheer en repareren van het netwerk, of dat nou vanuit huis of elders is
  • NETGEAR ReadyCLOUD® voor persoonlijke, veilige cloudtoegang tot USB-opslag: wanneer dan ook en waar dan ook
  • Beamforming+ zorgt voor beter bereik en betere prestaties voor zowel 2.4 als 5GHz-apparaten
  • Beveiligingsfunctionaliteiten zoals Parental Controls per familielid en apparaat, een los gastennetwerk en VPN-ondersteuning voor toegang op afstand tot het thuisnetwerk.
Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe Nighthawk X6S AC4000 Tri-Band Gigabit WiFi Router met MU-MIMO (R8000P) is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE