www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Digital Shadows breidt dark web-scan van SearchLight uit

Verbeteringen bieden bedrijven de breedste dekking voor digital risk management

Amsterdam, 27 juni 2017 – Digital Shadows, brancheleider in digital risk management, breidt de SearchLight™ dark web-scan fors uit. Verbeteringen zijn onder andere schaalbare data-analyses en door datawetenschappers verzamelde data en contextuele interactie. De uitbreiding is direct beschikbaar en biedt bedrijven dagelijks concrete updates over hun digitale risico’s op het publieke internet, deep web en dark web. Dit helpt bedrijven te bepalen welke beveiligingsmaatregelen ze moeten nemen om risico’s in te perken en hun merk en reputatie optimaal te beschermen.

Dark web-bedreigingen in context geplaatst
De verbeteringen van SearchLight zijn onder meer een forse uitbreiding van geautomatiseerde informatieverzameling van dark web-bedreigingen. De scan wordt daarnaast aangevuld met dienstverlening, waarin de kennis en ondersteuning van datawetenschappers een belangrijke rol speelt. Zij helpen organisaties om te bepalen tegen welke bedreigingen binnen welke context zij zich moeten beschermen. Zo signaleert SearchLight of producten van organisaties zonder toestemming op online marktplaatsen en fora worden aangeboden op het publieke internet, deep web en dark web. Daarbij wordt relevante informatie over de reputatie van de verkoper gezocht. Bedrijven ontvangen dagelijks een overzicht van relevante forumdiscussies en belangrijke informatie over de deelnemers aan deze discussies.

False positives verleden tijd
Het automatisch verzamelen van informatie van marktplaatsen en fora kan resulteren in een onbeheersbaar aantal false positives. Met het verbeterde SearchLight worden deze onterechte risicomeldingen ingeperkt. Hiervoor werkt Digital Shadows samen met een team van datawetenschappers en beveiligingsexperts die toegang hebben tot besloten fora. Zij kwalificeren de automatisch verzamelde data en maken vervolgens effectieve analyses. Hierdoor biedt Digital Shadows alle context die nodig is voor bedrijven om gericht actie te ondernemen op de meest prangende digitale risico’s.

Rick Holland, Vice President Strategy bij Digital Shadows: “Het doel van digital risk management-oplossingen is om bedrijven inzicht te bieden in de belangrijkste bewakings- en beveiligingsmaatregelen tegen digitale risico’s, ongeacht de herkomst. Leveranciers die zich alleen op het dark web richten, bieden onvoldoende inzicht en daardoor lopen bedrijven juist meer gevaar. Beveiligingsprofessionals worstelen namelijk steeds meer met data afkomstig uit vele gedifferentieerde oplossingen. Juist nu willen zij uitgebreide oplossingen die alle bedreigingsinformatie samenbrengen en relevante risico’s in de juiste context plaatsen, zonder extra complexiteit en kosten.”

Digital Shadows werd recent als leider gepositioneerd in het marktrapport ‘The Forrester Wave™: Digital Risk Monitoring, Q3 2016’. Josh Zelonis, Senior Analyst bij Forrester, schreef in april in zijn rapport: ‘Achieve Early Success In Threat Intelligence With The Right Collection Strategy’: “De waarde van bedreigingsinformatie wordt pas duidelijk zodra je een verzamelingsstrategie ontwikkelt op basis van strategische informatie.” Een verzamelingsstrategie die zich louter op het dark web richt, biedt niet het complete beeld en de strategische informatie die bedrijven nodig hebben om effectieve bescherming te bieden tegen digitale risico’s.

Meer informatie over de uitgebreide mogelijkheden in Digital Shadows SearchLight™ voor het detecteren van risico’s is te vinden op: https://www.digitalshadows.com/blog-and-research/threats-from-the-dark-web en https://www.youtube.com/watch?v=SXUFse658G0&feature=youtu.be

------

Noot voor de redactie: bijgevoegd twee afbeeldingen ter illustratie van de SearchLight dark web-scan.

Over Digital Shadows
Digital Shadows geeft organisaties inzicht in externe digitale risico's van een organisatie en de kwaadwillenden die deze organisaties bedreigen. Digital Shadows SearchLight ™ combineert schaalbare data analytics met menselijke analisten om cyberdreigingen, het lekken van gegevens en reputatierisico’s te monitoren. Digital Shadows controleert het internet voortdurend, over het zichtbare, deep en dark web, evenals andere online bronnen en creëert een realtime weergave van een organisatie en bedreigingen die voor hen relevant zijn. Het bedrijf heeft een hoofdkantoor in Londen en San Francisco. Voor meer informatie, bezoek www.digitalshadows.com

Tessie Woestenberg
digitalshadows@marcommit.nl

Laatste van Digital Shadows
Ook het dark web maakt zich op voor Black Friday

Digital Shadows vindt 12,5 miljoen onbeschermde zakelijke mailboxen

Zoek eigenhandig digitale gevaren op het dark web met Shadow Search

Logo Marcommit
Digital Shadow.. contact

Logo Digital Shadows

media@digitalshadows.com
  www.digitalshadows.com
Digital Shadow.. sociaal

Digital Shadow.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureau