www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Razendsnelle verbinding tussen Oost-Europa en Amsterdam bij Interxion

Internationale netwerk service provider RETN plaatst Point of Presence in AMS7 datacenter

Schiphol-Rijk, 21 juni 2017Interxion, een toonaangevende Europese leverancier van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt vandaag aan dat RETN een Point of Presence (PoP) afneemt in een van de negen Nederlandse datacenters. Met deze overeenkomst zijn RETN’s diensten nu direct toegankelijk voor alle klanten van Interxion in de regio Amsterdam dankzij Interxion’s campusmodel.

RETN is een internationale netwerk service provider met een bijzonder sterke aanwezigheid in de Oost-Europa, de Baltische staten en GOS-landen. Het glasvezelnetwerk van RETN vormt een essentieel onderdeel van de Europese internetinfrastructuur. Dit netwerk omvat meer dan 29 landen en 3 continenten.

RETN heeft nu PoPs in zeven Interxion datacenters: in Brussel, Düsseldorf, Frankfurt, Stockholm, Wenen, Zürich, en nu ook in Amsterdam. De huidige uitbreiding is zowel een klantgerichte als een strategische keuze, aldus de CTO van RETN Ltd., Andrey Gazizov: “Vanwege zijn locatie vlakbij een van de best verbonden steden in Europa is het Interxion datacenter op Schiphol-Rijk de perfecte plek om ons netwerk in West-Europa mee uit te breiden. Vanuit technisch oogpunt is de Interxion faciliteit modern en de beveiliging van hoog niveau. De samenwerking met het Interxion team is aangenaam, en was zeer responsief gedurende de installatie van de PoP. Met het oog op de toekomst verwachten we een groot gedeelte van de bij Interxion aanwezige, levendige community van bedrijven te kunnen bedienen met een naadloze aansluiting op onze infrastructuur en dienstverlening. Dat is mogelijk dankzij het sterke campusmodel van de Nederlandse Interxion datacenters.”

Michel van den Assem, Managing Director Interxion Nederland: “Met de aanwezigheid van RETN op onze Schiphol-campus, versterken we onze connectiviteitspropositie met een indrukwekkend netwerk dat zich uitstrekt van Azië tot Noord-Amerika. Wat RETN’s netwerk bijzonder maakt is zijn unieke geografische dekkingsgebied. Met name in Oost-Europa en de Baltische staten is RETN sterk vertegenwoordigd. Dit betekent dat klanten die bijvoorbeeld flitshandel willen bedrijven op stock-exchange in Rusland, kunnen dat nu doen vanuit onze Nederlandse datacenters.”

Over RETN
RETN is een internationale netwerk service provider die een grote verscheidenheid aan diensten aanbiedt op zijn eigen fiber-optic netwerk. Tot de klanten behoren carriers, ISPs, enterprises, CDNs, overheidsorganisaties, hosting- en cloudproviders. RETN heeft meer dan 32.000 kilometer kabel binnen zijn Pan-Europese netwerk. Daarmee worden 29 landen in Europa, Azië en Noord-Amerika met elkaar verbonden. RETN heeft een nadrukkelijke aanwezigheid in de groeimarkten van Oost-Europa en Rusland. De RETN backbone (welke direct verbonden is met alle grote carrier-neutrale datacenters) is verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het internationale verkeer verbonden regio’s. Het op DWDM gebaseerde netwerk is ontworpen in een ring-architectuur, en biedt meerdere lagen van redundantie. De unieke geografische voetafdruk van het netwerk levert meer dan 5 Tbps aan capaciteit over zijn vier primaire routes tussen het westen en Azië. Voor meer informatie en een overzicht van alle RETN PoPs kunt u terecht op www.retn.net.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheid en continue beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.
Laatste van Interxion
Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Banking Circle
Logo Waterland Private Equity Investments
Logo PA Consulting