www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco introduceert het netwerk van de toekomst dat leert, zich aanpast en zich verder ontwikkelt

Cisco's nieuwe intuïtieve, zelflerende netwerk kan het beoogde doel herkennen en versleutelde cyberdreigingen aanpakken

Amsterdam, 21 juni 2016 - Cisco introduceert vandaag netwerkoplossingen die in staat zijn het doel te herkennen waar ze voor worden ingezet, bijvoorbeeld voorrang voor applicaties die voor de business essentieel zijn. Vervolgens kunnen ze zichzelf voor dat doel optimaliseren. Het gaat hier om een van de belangrijkste doorbraken op het gebied van zakelijke netwerken. Het is ook de realisatie van Cisco's visie om een intuïtief systeem te ontwikkelen dat anticipeert op acties en netwerkdreigingen direct weet te stoppen. Ook kan het netwerk zich verder ontwikkelen door zelf nieuwe dingen te leren. Dit biedt bedrijven nieuwe mogelijkheden in een tijdperk van voortdurend toenemende connectiviteit en gedistribueerde technologie.

Dit nieuwe netwerk is het resultaat van jaren onderzoek en ontwikkeling door Cisco om het netwerk opnieuw uit te vinden. Dit is noodzakelijk in een tijdperk waarin netwerkbeheerders nu nog honderden apparaten onder hun hoede hebben. In 2020 zal dat aantal zijn opgelopen tot 1 miljoen. Bedrijven beheren hun netwerken met traditionele IT-processen, maar dit is in dit nieuwe tijdperk niet langer houdbaar.

"Het netwerk is nog nooit zo belangrijk geweest voor zakelijk succes, maar het heeft ook nooit eerder zo onder druk gestaan", zegt Chuck Robbins, CEO van Cisco. "Door een intuïtiever netwerk te bouwen, creëren we een intelligent platform met een ongekend beveiligingsniveau voor nu en in de toekomst. Dit netwerk helpt bedrijven vooruit en schept nieuwe kansen voor ondernemingen van elke omvang."

"Cisco's Encrypted Traffic Analytics (ETA) is het antwoord op beveiligingsproblemen die tot dusver als onoplosbaar werden beschouwd", zegt David Goeckeler, senior vicepresident en algemeen manager Networking and Security. "ETA maakt gebruik van Cisco's Talos cyber-intelligence om bekende aanvalssignaturen te ontdekken, zelfs in versleuteld verkeer. Hierdoor wordt de beveiliging uiteraard verbeterd, maar blijft de privacy gerespecteerd."

Omdat het meeste wereldwijde internetverkeer over Cisco-netwerken loopt, kan het bedrijf immens grote hoeveelheden data verzamelen en analyseren. Hierdoor krijgen netwerkmanagers de nodige inzichten om ongeregeldheden op te sporen en in realtime te kunnen anticiperen op issues. Door de randen van het netwerk te automatiseren en door machine learning en analysemogelijkheden aan het netwerk toe te voegen, maakt Cisco het onbeheerbare toch beheerbaar. De IT-afdeling wordt zo in staat gesteld zich op strategische businessdoelen te richten.

Geïnformeerd door context en aangestuurd door het beoogde doel
Met deze nieuwe benadering verandert Cisco de fundamentele blauwdruk van netwerken met opnieuw ontwikkelde hardware en de meest geavanceerde software. Deze verschuiving van hardware-centrische naar software-driven netwerken laat klanten een enorme sprong maken op het gebied van souplesse, productiviteit en prestaties. Het intuïtieve netwerk is een intelligent en zeer veilig platform - aangedreven door het beoogde doel en geïnformeerd door context:
  • Doel. Doelgebaseerde (intent based) netwerken stelt de IT-afdeling in staat de omslachtige traditionele beheermethoden in te ruilen voor een systeem dat het netwerk automatisch afstemt op het doel. Dit maakt het mogelijk om miljoenen apparaten binnen enkele minuten te beheren. Een cruciale ontwikkeling die bedrijven helpt om door het steeds verder uitdijende technologielandschap te kunnen blijven navigeren.
  • Context. Door data in hun context te interpreteren kan het netwerk nieuwe inzichten bieden. Niet alleen de data zijn belangrijk, maar ook de context - wie, wat, wanneer, waar en hoe? Het intuïtieve netwerk interpreteert de som van al deze elementen, met als resultaat een betere beveiliging en snellere operaties.

Bijlage

De technologie achter het intuïtieve netwerk
Cisco Digital Network Architecture (DNA) vormt een portfolio met innovatieve hardware en software die het nieuwe netwerktijdperk tot leven brengt. Vandaag introduceert Cisco een suite Cisco DNA-technologieën en -diensten die ontworpen zijn om als een enkel systeem samen te werken.
  • DNA Center. Een intuïtief gecentraliseerd management dashboard dat IT-teams een benadering biedt die is afgestemd op het beoogde doel. Door de diepe zichtbaarheid en context over het hele netwerk stelt DNA Center IT-managers in staat om alle netwerkfuncties centraal te beheren.
  • Software-Defined Access (SD Access). SD Access automatiseert het afdwingen van beleid en netwerksegmentatie, waardoor netwerktoegang voor gebruikers, apparaten en dingen drastisch wordt vereenvoudigd. Door dagelijkse taken als configuratie en troubleshooting te automatiseren kan het netwerk met SD Access veel sneller worden aangepast, kunnen issues veel sneller worden verholpen en wordt de blootstelling aan cybergevaren sterk verminderd. De eerste praktijktesten bij vroege klanten en interne testen toonden aan dat het opleveren van een netwerk 67% sneller gaat, issues 80% sneller werden opgelost en aanvallen op het netwerk met 48% werden teruggebracht.
  • Network Data Platform and Assurance. Dit krachtige nieuwe analyseplatform categoriseert en correleert de enorme hoeveelheden data die over het netwerk gaan en gebruikt machine learning om deze data om te zetten in voorspellende analyses, business intelligence en inzichten in het netwerk die via de DNA Center Assurance service beschikbaar worden gesteld.
  • Versleutelde verkeersanalyses. Vandaag de dag is bijna de helft van alle cyberaanvallen verborgen in versleuteld verkeer en dit aantal neemt toe. Door Cisco's Talos cyber-intelligence te gebruiken in combinatie met machine learning om informatie over verkeerspatronen (metadata) te analyseren, kan het netwerk handtekeningen van bekende dreigingen identificeren - zelfs in versleuteld verkeer. Alleen Cisco stelt IT- managers in staat om dreigingen in versleuteld verkeer te ontdekken met 99% accuratesse en met minder dan 0,01% false positives. Het netwerk biedt zo beveiliging terwijl de privacy gewaarborgd blijft.
  • Catalyst 9000 Switching Portfolio. Cisco introduceert een nieuwe familie switches die van de grond af aan is opgebouwd voor het digitale tijdperk. Deze zijn gecentreerd rond de eisen van mobiliteit, cloud, IoT en beveiliging. De Cisco Catalyst 9000 biedt een ongekende beveiliging, programmeerbaarheid en prestaties door innovaties van zowel de hardwarelaag (ASIC) als de softwarelaag (IOS XE).
  • Softwareabonnementen. Cisco maakt softwareabonnementen nu een essentieel onderdeel van zijn portfolio switches. Klanten die een nieuwe Catalyst 9000 kopen krijgen toegang tot de DNA-software via abonnementen, hetzij binnen gebundelde Cisco ONE softwaresuites, hetzij à la carte.
  • DNA Services. Om klanten te helpen deze intuïtieve netwerken in gebruik te nemen heeft Cisco een reeks diensten ontwikkeld met best practices en innovatieve tools. Of klanten nu hun hele netwerk willen transformeren, of alleen nieuwe security- en automatiseringstools aan hun bestaande netwerk willen toevoegen, Cisco heeft alle benodigde diensten voorhanden. Cisco's partners kunnen deze services ook aanbieden en voor hun klanten netwerkoplossingen bouwen die software, beveiliging, automatisering en analysemogelijkheden omvatten.
  • Developer Center. Cisco opent een nieuw DevNet DNA Developer Center met alle resources die nodig zijn om netwerkapplicaties te bouwen en deze te integreren met IT-systemen en workflows.
  • Juni 2017 - Catalyst 9300 en 9500 Series (kan besteld worden)
  • Juli 2017 - Catalyst 9400 Series (kan besteld worden)
  • Augustus 2017 - DNA Center, SD Access (beperkt beschikbaar)
  • September 2017 - Encrypted Traffic Analytics (volgens planning beschikbaar)

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Eerder van Cisco
12 nov 2019 Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

8 nov 2019 Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

7 nov 2019 Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb
Persberichten van maandag 18 november 2019
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2020 Results

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Workiva winnaar op het gebied van klanttevredenheid in onderzoek van Chartis

Zyxel’s nieuwe geavanceerde firewall geeft kleine bedrijven controle over hun cybersecurity

NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020

Zie ginds komt de Sintbot

Toucan Toco zoekt partners in Benelux om groei te versnellen

Volledig waterdichte RVS-panels van essentieel belang in chemische en voedingsmiddelenindustrie

McCoy gaat samen met Flow en lanceert beheer- en transformatiediensten 2.0

Global Client Programma van Nedap wint GIT Security Award

Kaspersky gaat nu ook klantgegevens uit VS en Canada verwerken en opslaan in Zwitserland

5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

Onderzoek Fortinet: Cybercriminelen maken vaker gebruik van Ransomware-as-a-Service (RaaS)-oplossing
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl