www.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Interconnect IaaS opgenomen in Cloud Brokerage Services van CloudMerge

CloudMerge – onderdeel van Quanza - levert als één van de eerste partijen in Nederland Cloud Brokerage Services: één centraal loket voor het faciliteren van de benodigde cloud infrastructuur en het verzorgen van continuous delivery. Op basis van de zeer hoge betrouwbaarheid is Internet Service Provider Interconnect nu ook toegevoegd aan het portfolio van partners van deze platformonafhankelijke speler.

CloudMerge Business Unit Manager Robèr van den Brink vertelt het proces: “Wij zoeken goede partners met een sterke propositie, met een juiste prijs/kwaliteit verhouding. Een grote klant van ons wilde een volledige disaster recovery omgeving bij een tweede partij. Hun huidige aanbieder heeft twee fysiek gescheiden datacenters, maar is dus wel maar één leverancier.” CloudMerge ging naar aanleiding van deze criteria op zoek naar een volledig onafhankelijke tweede partij, hun oog viel al snel op Internet Service Provider Interconnect, met twee eigen high-end datacenters in ’s-Hertogenbosch en Eindhoven. “Na deze eerste positieve ervaring hebben we Interconnect direct opgenomen in ons portfolio.”

Maximale disaster recovery
Van den Brink legt uit, “Een high-end infrastructuur vind je normaal gesproken vaak in Rotterdam en Amsterdam. Bij Interconnect staan alle lichten op groen: high-end faciliteiten, een uitstekende staat van dienst en ook nog eens een echt fysieke afstand van de Randstad: maximale disaster recovery! De producten en kennis zijn bij Interconnect heel goed, maar ook vanwege de fysieke afstand hebben wij Interconnect nu voortaan opgenomen in ons adviestraject.” Commercieel directeur van Interconnect Rob Stevens is blij met deze nieuwe partnership. “CloudMerge is echt een begrip in de markt. Hun kwaliteit zit hem in de platform-onafhankelijke adviezen, op basis van hoogstaande criteria selecteren zij hun partners. Dat wij hier nu deel van uitmaken, is een beloning voor het feit dat wij tot de grootste cloud providers van Nederland behoren.”

Data soevereiniteit
Juist ook omdat klanten tegenwoordig erg staan op de privacy van hun data in combinatie met de op komst zijnde GDPR (AVG), kan CloudMerge hier vanuit Interconnect met een gerust hart een advies uitbrengen. “Data soevereiniteit is voor ons cruciaal, dit is bij Interconnect een vast gegeven.” Aldus CloudMerge.

Cloud Connectiviteit
Nu deze connectie tussen CloudMerge en Interconnect er is, kunnen vanuit de datacenters van Interconnect koppelingen worden aangeboden aan alle publieke cloud aanbieders. De kracht van deze koppelingen met CloudMerge zit hem in de groeiende vraag naar hybride en multi-cloud oplossingen, aldus Van den Brink: “Ons ecosysteem omvat alle bekende datacenters en publieke clouds, wat reikt tot aan on premises omgevingen.”

Over CloudMerge
CloudMerge levert als één van de eerste partijen in Nederland Cloud Services Brokerage: één centraal loket voor het faciliteren van de benodigde cloud infrastructuur en het onderhoud en beheer van applicaties. Op basis van vooraf vastgestelde criteria wordt een ‘application load’ ondergebracht bij AWS, Microsoft Azure, Google, Interconnect, CloudVPS of iedere andere publieke cloud. De focus van CloudMerge ligt daarbij volledig op ‘software defined’. Alles wordt softwarematig aangestuurd, waardoor wij in staat zijn om bedrijven te faciliteren op het gebied van continuous delivery.

CloudMerge is onderdeel van de Quanza Group. Een dienstverlener pur sang met 70 werknemers die sinds 2001 netwerken en private clouds bouwt en 24/7 beheert voor iedere organisatie met een eigen ICT-infrastructuur die van strategisch belang is. Klanten zijn onder andere SURFnet, AMS-iX en KPN.

Over Interconnect
Interconnect is een internet service provider voor de zakelijke markt. Sinds 1995 ondersteund Interconnect IT professionals met het opzetten van betrouwbare IT oplossingen. Zekerheid en betrouwbaarheid staan daarbij centraal. Interconnect behoort tot de top 10 IaaS providers van de Benelux. Door onze expertise op het gebied van cloud, connectivity, datacenters en security richten onze klanten zich zorgeloos op hun kernactiviteiten.
Laatste van Interconnect
INTERCONNECT BREIDT DATACENTER IN EINDHOVEN STEVIG UIT

Interconnect in absolute top van IaaS-providers in Nederland

Interconnect in absolute top van IaaS-providers in Nederland!
Interconnect contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl