www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2499 volgers blijven op de hoogte!

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Kortrijk, 20 juni 2017 – Steeds meer mensen installeren zonnepanelen, rijden een elektrische auto, kopen een slimme koelkast, of sluiten andere apparaten aan op internet. Dat biedt meer mogelijkheden, maar ook meer complexiteit. Ook bij kleinere installaties wordt het moeilijker om overzicht te houden op apparaten in een gebouw en hun energieverbruik. Smappee introduceert daarom Smappee Plus die grip geeft op dergelijke complexe elektrische installaties.

Geavanceerde controle en realtime data
De Smappee Plus gebruikt NILM-technologie (Non-Intrusive Load-Monitoring) om realtime het verbruik van de belangrijkste apparaten in je huis te meten. Daarnaast kan de energiemonitor via submetering specifieke apparaten afzonderlijk gaan meten. Dit is handig voor toestellen die moeilijk te detecteren zijn door variabel verbruik, bijvoorbeeld de steeds populairder wordende warmtepompen. Zij schakelen onder bepaalde omstandigheden over naar elektriciteit. Het is lastig te achterhalen hoeveel dit gebeurt en wanneer, terwijl dit toch grote gevolgen heeft voor de eindafrekening van de elektriciteit. Dankzij submetering kan Smappee Plus realtime volgen hoeveel elektriciteit een apparaat verbruikt en bewoners adviseren welke actie nodig is om onnodig energieverbruik terug te brengen.

Ook de groei van het aantal elektrische voertuigen leidt tot vragen over het stroomverbruik. EV's worden vaak gebruikt om fiscale redenen. Het is echter lastig te achterhalen hoeveel energie het opladen van de autobatterij kost. Als dit doorberekend wordt aan de werkgever kan Smappee Plus het energieverbruik voor een laadbeurt van een EV-thuis exact meten. "De sterke groei van slimme woningen en duurzame energiebronnen vereist steeds geavanceerdere controle en realtime data waarop men actie kan ondernemen," zegt Stefan Grosjean, CEO van Smappee. "We zien apparaten ook complexer worden, wat uitdagingen met zich meebrengt voor het betrouwbaar meten van het energieverbruik. Meer doorgedreven energiemonitoring via submetering per apparaat is het antwoord op deze behoeften.”

Besparen op energierekening
Het Belgische Smappee speelt in op de behoeften in de Nederlandse markt voor meer inzicht in energieverbruik en besparen op de steeds hogere energierekening. De Smappee Plus kan apparaten op afstand bedienen - lampen laten reageren op het openen van de garagedeur, de tv-hoek uitschakelen bij het verlaten van de woning - en kan apparaten in een cluster onderbrengen. De Smappee Plus verbindt energiesystemen van alle leveranciers met complexe apparaten zoals warmtepompen, zonnepanelen en EV’s (elektrische voertuigen) en kan in vrijwel ieder gebouw geïnstalleerd worden. Via Smappee Plus krijgt men actuele en gedetailleerde metingen van de hoeveelheid energie die elk apparaat produceert, of verbruikt. De Smart Home mogelijkheden en gedetailleerde energie-inzichten leveren meteen forse besparingen, in totaal tot wel 30% per jaar.

Tool voor slimme, gedecentraliseerde huizen
De Smappee Plus is voorbereid op toekomstige ontwikkelingen, bijvoorbeeld slimme woningen die gebruik maken van meer energiebronnen, zoals zonnepanelen, warmtepompen, thuisaccu’s, of batterijen van elektrische auto’s. Men heeft niet alleen betrouwbare realtime bewaking van al deze energiestromen nodig, maar ook een regelaar die de energiestromen naar binnen en naar buiten huizen actief aanstuurt. Smappee Plus staat klaar om ook deze taak in de toekomst af te handelen.

In de toekomst zullen huizen, of zelfs complete buurten van het net afgaan. Smappee Plus is ook voorbereid op deze situatie doordat buren via energiehandel overtollige energie aan elkaar kunnen leveren via micronetten met blockchain-technologie. “De lancering van Smappee Plus is een grote stap voor Smappee," zegt Stefan Grosjean, CEO van Smappee. "Als de nieuwe standaard in woningenergiebewaking speelt Smappee Plus een belangrijke rol in onze doelstelling om woonhuizen te transformeren tot slimme en gedecentraliseerde energiehubs.”

De Smappee Plus heeft een adviesprijs van €599 (incl. BTW en excl. installatie).
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
smappee contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl