www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 41 dagen geleden)
PR: LEWIS

Drie stappen om groei van de productie-industrie te stimuleren

Een groeiende productie-industrie heeft niet alleen te maken met de inzet van nieuwe technologieën voor het ontwerpen en maken van producten. De strategie om massaal te produceren en verkopen, moet dan ook snel ruimte maken voor nieuwe digitale strategieën. Een succesvolle producent focust zich op het gebruik van technologieën waarmee hij meer inzicht heeft in de wensen van de klant, gepersonaliseerde producten kan maken en betere klantervaringen kan realiseren. Uiteindelijk leidt dit tot nieuwe inkomstbronnen voor de producent.

Digitale ontwikkelingen, zoals 3D-printen, connected devices, drones en robots leiden tot een transformatie die enorme voordelen biedt voor producenten. De inzet van drones bijvoorbeeld kan de supply chain zodanig optimaliseren dat productieprocessen efficiënter verlopen en minder kostbaar zijn. Momenteel staan fabrikanten onder druk om deze digitale tools te implementeren en ontstaat er de vraag: hoe realiseer je deze transformatie? Prasad Satyavolu, Head of Innovation, Manufacturing and Logistics bij Cognizant omschrijft dit in drie stappen:

1. Ben niet bang voor hoge kosten
Fabrikanten moeten bestaande industriële processen opnieuw bekijken en een strategie ontwikkelen die nieuwe, digitale technologieën omarmt. Deze ontwikkeling vergt voor veel bedrijven een investering. Inzicht in wat digitalisering en de transformatie uiteindelijk opleveren, vormt dan ook een belangrijke drijfveer om deze nieuwe strategieën daadwerkelijk door te zetten.
Uit een recent onderzoek van Cognizant onder producenten in de industriële markt, blijkt dat de digitalisering van de productie-industrie leidt tot een omzetgroei van 5,4 procent, terwijl de kosten met slechts 1 procent stegen. Waarschijnlijk zet deze omzetgroei door naar 9 procent in 2018. In 2025 zal naar verwachting maar liefst 78 procent van de totale inkomsten via digitale kanalen worden gerealiseerd.

2. Stimuleer samenwerking tussen mens en robot
De productiewerkplek van de toekomst bestaat uit robots en andere automatische systemen die samenwerken met mensen. Airbus is een goed voorbeeld van een bedrijf dat deze werkwijze optimaal inzet. De medewerkers sturen robots aan, die vervolgens het fysieke werk uitvoeren. Uit het onderzoek van Cognizant komt naar voren dat Artificial Intelligence de meeste impact zal hebben op de productie-industrie.

Terwijl technologische vooruitgang leidt tot geautomatiseerde en universele processen, groeit de vraag naar technische expertise binnen de productie-industrie. Uit het onderzoek blijkt dat ‘slimme fabrieken’ in 2020 meer behoefte hebben aan medewerkers met analytische vaardigheden (groei van 75%) en ontwerp- en productievaardigheden (groei van 71%). Er ontstaat een groei in werkgelegenheid waarin mens en technologie nader tot elkaar komen.

3. Inzicht met behulp van data
De fabrikant moet niet alleen digitaliseren, maar de data die voortkomen uit slimme machines en producten ook begrijpen en interpreteren. Medewerkers met analytische vaardigheden kunnen talrijke voordelen leveren voor het bedrijf, zoals optimalisatie van de supply chain en een verbetering van de product- en assetkwaliteit.
Toegang tot real-time data via intelligente producten, betekent dat de fabrikant constant informatie over de consument kan verzamelen, analyseren en interpreteren. De producent gaat de consument steeds beter begrijpen en kan daardoor producten beter laten aansluiten op de wensen van de klant.

“Ik geloof dat we aan het begin staan van een volledige transformatie van de productie-industrie, die zich niet alleen richt op digitalisering, maar ook focust op de consument en diens ervaringen”, zegt Satyavolu. “De consumentvraag verandert snel en in plaats één enkel product, wil de consument een zinvolle ervaring. De succesvolle fabrikant is degene die zijn strategie daarop aanpast.”

Over Cognizant
Cognizant (NASDAQ-100: CTSH) is een wereldwijd toonaangevende dienstverlener die klanten helpt hun business-, operationele en technologiemodellen te transformeren voor het digitale tijdperk. De unieke marktgerichte en adviserende benadering van Cognizant ondersteunt klanten bij het creëren en implementeren van een innovatievere en efficiëntere bedrijfsvoering. Cognizant heeft zijn hoofdkantoor in de VS, staat in de Fortune 500-lijst op nummer 205en wordt gezien als een van de meest bewonderde bedrijven ter wereld. Lees meer over hoe Cognizant organisaties begeleidt bij het bereiken van digitaal leiderschap op www.cognizant.com of volg ons via @Cognizant.

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:
OCTANE PR
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: cognizantnl@octanepr.com
Laatste van Cognizant
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden

Cognizant to Acquire Linium

Cognizant neemt Servian over
Verstreken tijd: 4 jaar en 41 dagen
Cognizant contact

Logo Cognizant

Cognizant sociaal

Cognizant tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales