www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Marcommit

Talend introduceert multi-cloud big data-integratieoplossing

Talend Summer ’17 biedt uitgebreide ondersteuning voor populaire cloud-platformen zoals Amazon, Google en Microsoft Azure

REDWOOD CITY, Calif. en Amsterdam – 14 juni 2017 – Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, kondigt een nieuwe versie van Talend Data Fabric aan. Deze versie is geoptimaliseerd voor het managen van cloud en multi-cloud IT-omgevingen. Met Talend Summer ’17 is informatie naadloos uitwisselbaar tussen Amazon Web Services (AWS), Cloudera Altus, Google Cloud Platform, Microsoft Azure en Snowflake-platformen. Bedrijven kunnen daarmee snel data integreren, opschonen en analyseren ter bevordering van hun innovatie en concurrentiepositie.

Tijdens het optimaliseren van cloud-strategieën merken veel bedrijven dat het inzetten van verschillende cloud providers cruciaal is om op bedrijfsbrede schaal toegevoegde waarde te creëren. Volgens IDC maakt ruim 50 procent van alle IT-organisaties gebruik van meerdere cloud-platformen. Nog eens 20 procent is van plan om dit binnen twaalf maanden te gaan doen.1

“Bedrijven stappen in hoog tempo over naar de cloud en gebruiken verschillende cloud-platformen om in alle mogelijke bedrijfsbehoeften te voorzien”, aldus Ashley Stirrup, CMO bij Talend. “Met het oog op deze ontwikkeling moeten CIO’s hun IT-infrastructuur flexibel maken voor optimaal resultaat. Talend Data Fabric stelt bedrijven in staat om data-pipelines voor alle belangrijke cloud-platformen te ontwikkelen. Deze sluiten altijd aan op de laatste innovaties op gebied van cloud computing en open source.”

De Summer ’17-release van Talend Data Fabric biedt gebruikers toegang tot een rijke en snelgroeiende bibliotheek van cloud-componenten die door Talend in eigen beheer zijn ontwikkeld. Zij kunnen daarnaast gebruikmaken van intuïtieve visuele tools voor de ontwikkeling van big data-workflows die in vrijwel elke cloud inzetbaar zijn. De nieuwe versie van Talend Data Fabric breidt de al omvangrijke ondersteuning voor AWS verder uit en biedt nieuwe mogelijkheden voor Cloudera Altus, Google Cloud, Microsoft Azure en Snowflake. De Summer ’17-release biedt onder meer de volgende voordelen:
  • Snelle ontwikkeling van multi-cloud data-pipelines: Talend Summer ‘17 biedt nieuwe connectors voor Azure, Cloudera en Google Cloud ter ondersteuning van big data-, NoSQL-, cloud data warehousing-, en messaging-toepassingen. De nieuwe versie van Talend Data Fabric vertegenwoordigt daarnaast een brancheprimeur door de ondersteuning voor Cloudera Altus. Deze PaaS-oplossing helpt organisaties met het vereenvoudigen van het implementeren van intelligente data-pipelines voor Cloudera. Hierdoor is minder operationele ondersteuning nodig.
  • Snelle migratie naar de cloud: Talend Summer ’17 maakt snelle migratie van gegevens op locatie naar de cloud mogelijk. Organisaties kunnen daarnaast eenvoudig data warehouses inrichten in de cloud, rijkere analysemogelijkheden gebruiken en sneller inzichten verkrijgen. Talend levert met de nieuwe release ook de snelste bulk loader-connector af voor Snowflake. Deze versnelt de gegevensoverdracht tussen locaties. Met tools voor datakwaliteit, visuele gegevensextractie, datatransformatie en het laden van gegevens, maakt Talend het mogelijk om data on-premises en in de cloud sneller naar Snowflake te migreren.
  • ‘Build once, use everywhere’: Talend Summer ’17 biedt de flexibiliteit en portabiliteit die nodig is om programmeerwerk voor één platform ook op andere cloud-platformen te hergebruiken. Bedrijven kunnen zo snel nieuwe innovaties op het gebied van cloud-diensten inzetten en hun huidige programmeerwerk toekomstbestendig maken. Tevens kunnen ze data op nieuwe manieren combineren om sneller te innoveren en kosten terug te dringen.
  • Datakwaliteit door machine learning op big data-niveau: Door exponentiële gegevensgroei moeten organisaties nieuwe manieren vinden om data op grote schaal op te schonen en te combineren, met zo min mogelijk tussenkomst van mensen. Talend Summer ’17 maakt gebruik van door Apache Spark ondersteunde algoritmes voor machine learning voor het automatiseren, opschonen en combineren van gegevens. Dit verbetert de schaalbaarheid, prestaties en nauwkeurigheid. De algoritmes leren van de beslissingen door data-curators, waardoor ze steeds accuratere resultaten afleveren. Deze nieuwe algoritmen en mogelijkheden voor machine learning zijn ontwikkeld voor een naadloze samenwerking met de intuïtieve Data Stewardship-app van Talend, die bijdraagt aan voortdurende verbetering van datakwaliteit.

Bedrijven in alle sectoren wereldwijd maken gebruik van de producten van Talend en partners om echt datagestuurde oplossingen te ontwikkelen.

“Talend en Snowflake werken al jarenlang samen en daar profiteren onze gezamenlijke klanten voortdurend van”, zegt Walter Aldana, Vice President Alliances bij Snowflake. “Met de laatste connector voor Snowflake kunnen organisaties hun data nog efficiënter overzetten naar Snowflake. De architectuur van Talend maakt gebruik van Snowflake-mogelijkheden voor het gelijktijdig laden van data. Dit biedt onze klanten de mogelijkheid om eenvoudig diverse typen data te laden, zodat ze sneller op cloud gebaseerde datawarehouses kunnen inrichten.”

Prijzen en beschikbaarheid
Talend Summer ’17 is met ingang van 29 juni 2017 via updates beschikbaar voor alle Talend Data Fabric-abonnementhouders. Gebruikers van Talend Integration Cloud worden automatisch opgewaardeerd naar de nieuwe versie. Organisaties die een licentie willen aanschaffen voor Talend Data Fabric of Talend Integration Cloud, kunnen voor prijs- en pakketinformatie terecht bij een verkoopmedewerker van Talend via sales@talend.com.

Geïnteresseerden die meer willen weten over de mogelijkheden en voordelen van Talend Summer ’17 kunnen zich aanmelden voor het webinar, ‘Big Data Integration Across Any Cloud’, op dinsdag 27 juni van 10:00u – 11:00u BST, of een bezoek brengen aan www.talend.com of het weblog van Talend. Talend organiseert daarnaast een live demo-dag op social media op 29 juni 2017. Dit staat in het teken van IT-omgevingen op basis van multi-cloud, machine learning en de GDPR. Meer informatie hierover is beschikbaar op de Facebook-pagina van Talend en Twitch. Een volledige planning zal worden gepubliceerd op het weblog van Talend.

Vond u dit bericht interessant? Tweet dan: @Talend introduceert ongekend brede ondersteuning voor big data-integratie in de cloud met Summer ’17 #multi-cloud http://bit.ly/1NFMQ5l

1: ‘Multi-cloud Infrastructure as a Service as a Public Cloud Adoption Pattern,’ IDC, augustus 2016, documentnummer WC20160825

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Het helpt organisaties om datagestuurder te worden door data toegankelijker te maken, de kwaliteit ervan te verbeteren en snel data te verkrijgen waar nodig voor real-time besluitvorming. Door deze vereenvoudiging van big data stelt Talend organisaties in staat om te handelen gebaseerd op accurate, real-time informatie over hun organisatie, klanten en branche. De innovatieve open source-oplossingen van Talend zijn in staat om op snelle en efficiënte wijze data uit diverse bronnen te verzamelen, te prepareren en te combineren, zodat organisaties het optimaal kunnen benutten voor het verbeteren van vrijwel elk aspect van hun bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com

Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage