www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 28 dagen geleden)

Combell neemt ZitCom Group over, wordt Deense marktleider hosting

De Belgische hostinggroep rond Combell heeft de overname afgerond van het Deense ZitCom Group. Dankzij deze strategische overname wordt het marktleider in Denemarken en een top 3 Europese speler voor SME hostingproducten. Met deze overname breidt Combell haar activiteiten in Denemarken verder uit.

Blauwdruk voor verdere expansie in Scandinavië

De ZitCom Group heeft een vergelijkbaar traject afgelegd in Denemarken en hanteert een soortgelijke marktbenadering als Combell. Het heeft diverse hostingmerken zoals WannaFind, ScanNet, UnoEuro, ZitCom, CuraNet en Cloud.dk en bedient voornamelijk klanten in het SMEsegment van de markt.

Combell heeft vele jaren - en met groot succes - gewerkt met een multibandstrategie met focus op sterke klantenrelaties, strategische acquisities en intelligente technische oplossingen. Dezelfde succesvolle aanpak werd gehanteerd door ZitCom. De bedoeling van de overname is om deze aanpak verder te zetten, elk met focus in eigen regio namelijk Combell in de Benelux en ZitCom in Scandinavië.

De acquisitie van de Zitcom Group heeft een grote meerwaarde voor ons, zowel vanuit een cultureel als strategisch oogpunt. ZitCom is gegroeid dankzij een grote vakkennis, doorgedreven leiderschap en heeft een indrukwekkend klantenportfolio. Ik kan veel parallelen maken met onze eigen evolutie en zie dus een grote match in dna. Beide merken moeten deze weg blijven bewandelen.
— Jonas Dhaenens, CEO Intelligent

Verderbouwen op eerdere overnameactiveiten

Combell deed in 2016 al eerder strategische overnames in Denemarken waaronder die van DanDomain. Om nog meer synergie te kunnen bereiken in het land, worden de activiteiten van DanDomain geïntegreerd als merk binnen de ZitCom Group onder leiding van CEO Stefan Rosenlund. Het huidig management van DanDomain neemt afstand van haar functie.

Ik verheug me er op om het DanDomain-merk verder te ontwikkelen en om de vele medewerkers en klanten beter te leren kennen. Ik neem de taak op mij met groot respect voor de resultaten die het management en het voltallig DanDomain-team hebben bereikt, niet minst met hun webshopsoftware die vandaag een van de vooraanstaande is in de markt.
— Stefan Rosenlund, Managing Director SME Hosting Denemarken

Dankzij de overname van de ZitCom Group wordt Intelligent de marktleider in Denemarken voor hostingproducten gericht op SME klanten. In Europa neemt de groep een top 3 plaats in.

De Intelligent-groep heeft bovendien ook nog merken in haar Enterprise-tak, die zowel in Denemarken en Nederland ondertussen allemaal gerebrand zijn naar het Sentia. Het totaal aantal medewerkers in de groep bedraagt 640 en de verwachte totale geconsolideerde omzet voor de groep voor 2017 bedraagt xxxM euro.

Het combineren van de kennis en ervaring die de afgelopen 20 jaar is opgebouwd in beide landen en bedrijven, zal onvermijdelijk leiden tot nog sterkere producten en een nog meer uitgebreid aanbod voor alle klanten.

Over Combell Group

De Combell Group is de overkoepelende holding voor gerespecteerde hostingmerken zoals Combell in België, Byte in Nederland en ZitCom en DanDomain in Denemarken. Naast domeinnamen, traditionele webhosting en e-maildiensten biedt het ook cloudservers en densten op maat aan.

Na de acquisitie van ZitCom heeft de totale groep meer dan 300 hostingexperts verspreid in drie landen. Het bekleedt een top 3 plaats in Europa en is marktleider in de Benelux en Denemarken voor hostingdiensten en heeft het meer dan 70% van alle SME-bedrijven als klant. De groep verwacht een geconsolideerde omzet van 75M euro in 2017.

Naast haar indrukwekkende organische groei heeft de groep ook meer dan 10 acquisities op haar palmares in de afgelopen twee jaar, als deel van haar Buy & Build strategie. In 2015 nam Waterland Private Equity een participatie in de groep om deze strategie te realiseren met groeikapitaal.

Over ZitCom Group

ZitCom Group is het moederbedrijf van een breed portfolio van cloud- en hostingmerken, gericht op het SME-segment in Denemarken. Sinds haar oprichting in 2000 kende het een sterke autonome groei die in de afgelopen 18 maanden is aangevuld met strategische acquisities van ScanNet, Meebox, web10 / Talk Actieve en Danhost.
Laatste van Intelligent
Combell neemt ZitCom Group over, wordt Deense marktleider hosting

Hostinggroep Intelligent breidt activiteiten uit naar Denemarken

Intelligent verwelkomt Byte en HostingXS, wordt Nederlands marktleider e-commerce hosting
Verstreken tijd: 3 jaar en 28 dagen
Intelligent contact

Logo Intelligent

info@intelli.gent
  www.intelli.gent
Intelligent sociaal

Intelligent tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4