www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

Ruckus breidt high-performance netwerkinfrastructuur aanbod uit voor zowel vaste als draadloze verbindingen

Nieuwe Multi-Gigabit netwerkoplossing biedt klanten en partners een kostenefficiënte, high-performance WiFi en Switching combinatie

Amsterdam, 13 juni 2017- Ruckus, onderdeel van Brocade, biedt vaste en draadloze netwerken aan voor bedrijven, horecaondernemingen, dienstverleners, de overheid en het midden- en kleinbedrijf over de hele wereld. Door zijn toonaangevende draadloze producten te combineren met de ICX®-portfolio van Brocade, biedt Ruckus nu een complete high-performance toegangsinfrastructuur die is ontworpen voor de eindgebruiker. Ook helpt deze oplossing IT-managers om netwerken op te zetten en te beheren en zorgt het ervoor dat ondernemingen hun werknemers, gasten en klanten een fantastische netwerkervaring kunnen geven. Ruckus heeft zich ten doel gesteld om simpelweg betere verbindingen te leveren en daarvoor heeft het bedrijf een nieuwe Multi-Gigabit oplossing geïntroduceerd, die efficiënter, flexibeler en schaalbaarder is.

"De uitbreiding van Ruckus om zowel bedrade als draadloze producten aan te bieden, geeft ons de mogelijkheid om de uitstekende ICX-productlijn in te zetten, waar we als onderdeel van Brocade over kunnen beschikken", aldus Dan Rabinovitsj, chief operating officer van Ruckus. "Door de productlijnen te combineren, kunnen we onze partners een uitgebreide collectie infrastructuuroplossingen aanbieden, die voldoet aan de netwerkbehoeften van onze klanten. De draadloze oplossingen presteren simpelweg goed, zonder concessies te doen aan de prestaties. Onze nieuwe Multi-Gig oplossing is een voorbeeld van de innovatie die we de komende jaren zullen laten zien.”

De nieuwe ICX 7150 Z-series switch en het Ruckus R720 access point (AP) lossen samen de problemen op van toenemende apparaat dichtheid en bandbreedte verslindende applicaties, door de toegang tot het netwerk te maximaliseren met een complete Multi-Gigabit 802.11ac Wave 2-oplossing. Dankzij de Ruckus-oplossing verdwijnt de noodzaak om de aanwezige CAT 5e-kabelinfrastructuur te vervangen. De switch en access points kunnen eenvoudigweg in de bestaande omgevingen worden geplaatst, waardoor kosten van installatie aanzienlijk worden beperkt, terwijl de prestaties van het netwerk omhooggaan.

De laatste toevoeging aan de Ruckus-portefeuille heeft ook Cloudpath Enrollment System software, een veiligheids- en beleidsmanagementplatform, waarmee organisaties op een veilige manier toegang tot alle bedrade en draadloze apparaten kunnen krijgen. Met Cloudpath kunnen organisaties een eendrachtige aanpak toepassen op de beveiliging van het apparaat, ongeacht het besturingssysteem of de onderliggende netwerkinfrastructuur.

"De aankondiging dat Ruckus zijn oplossing zal uitbreiden door Ethernet-switching in zijn portfolio volledig te integreren, is volstrekt logisch en werd ook verwacht na de overname van ARRIS eerder dit jaar," zegt Nolan Greene, senior analist van IDC. "Met deze nieuwe Multi-Gig oplossing laat Ruckus dat ze een ??dominante speler zijn in de netwerkinfrastructuur markt voor de doelgroepen waar het zich op richt: onderwijs, vrijetijdsindustrie, service providers, overheid en mkb."

Optimalisatie van bekabelde en draadloze toegang
Eindgebruikers stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de dienstverlening en apparatuur, maar IT-afdelingen krijgen over het algemeen geen hogere budgetten of meer tijd. Ruckus heeft twee nieuwe producten ontwikkeld die ontworpen zijn om aan die hogere eisen te kunnen voldoen. Deze producten beschikken over de schaalbaarheid en beheerbaarheid die IT-afdelingen nodig hebben:
  • Ruckus ICX 7150 Z-Series Switch. Een volledig uitgeruste 3-kanaals 48-poorts switch met zestien 2,5 GbE poorten en tweeëndertig 10/100/1000 poorten. De 7150-Z bevat dual hot-swappable voedingen en ventilatoren en is stapelbaar met andere schakelaars van de ICX 7150 familie. Acht 10 GbE uplink / stacking poorten verdubbelen de bandbreedte boven de ICX 7150 modellen.
  • Ruckus R720 Access Point. Een 4x4: 4 dual-band 802.11ac Wave 2 AP met een 10/100/1000 en een 2,5 GbE poort. Met de gepatenteerde BeamFlex+™ en ChannelFly™ technologieën, is de R720 geschikt voor 160MHz en 80 + 80MHz channelization en is ontworpen voor indoor-gebruik.
Als ze gekoppeld zijn, zorgen de nieuwe switch en AP voor een oplossing voor stokkend netwerkverkeer, veroorzaakt door toegenomen apparaat dichtheid en bandbreedte intensieve toepassingen. Tegelijk worden implementatietijd en -kosten beperkt.

Partner en klantenservice
"Door samen te werken met Ruckus waren we in staat om een ??ongeëvenaarde internetverbinding aan te kunnen bieden in het Dr. Pepper Ballpark. Dat verhoogt de ervaring voor onze fans," zegt Sam Darwish, chief executive officer van Skinny IT. "Het high-performance netwerk was snel ingericht. Nu kunnen de Frisco RoughRiders toekomstige campagnes initiëren op basis van fangegevens die door de betrouwbare AP's over het stadion zijn verzameld."

"Het aanbieden van WiFi aan onze fans was dit jaar topprioriteit, maar we vinden het ook fantastisch om een ??aanzienlijke hoeveelheid faninformatie te krijgen van de Ruckus AP's die Skinny IT geïnstalleerd heeft in het hele ballpark," aldus Matt Ratliff, senior director of marketing and promotions van de Frisco RoughRiders. "Deze technologie tilt onze internetverbinding naar een hoger niveau en stelt ons in staat om een ??robuust netwerk te laten draaien dat ons enorm veel gegevens voor de toekomst geeft."

“Bij Vology is het ons doel om onze klanten te voorzien van de best mogelijke vaste en draadloze producten en oplossingen. Dit lukt ons door samen te werken met innoverende deskundigen op dit gebied, "zegt Keith Archibald, chief technology officer van Vology. "Ons partnerschap met Ruckus geeft ons de mogelijkheid om een ??uniek portfolio van kosteneffectieve producten te implementeren. Als connectiviteit echt belangrijk is, weten we dat we op Ruckus kunnen vertrouwen.”

De Ruckus R720 AP is nu verkrijgbaar en heeft een adviesprijs van $ 1.295 (USD). De ICX 7150 Z-Series switch kan nu besteld worden en wordt vanaf volgende maand verzonden met een adviesprijs vanaf $ 6,150 (USD).

Over Ruckus
Ruckus, een business unit van Brocade, levert eenvoudigweg betere verbindingen, zodat ondernemingen en instellingen geweldige klantervaringen kunnen bieden. Ruckus’ high-performance netwerkinfrastructuur zorgt voor een veilige, betrouwbare toegang tot applicaties en diensten, ongeacht de omgeving. Ruckus innoveert met draadloze en bekabelde technologie om te voldoen aan specifieke behoeften. Wanneer connectiviteit er echt toe doet, komen organisaties naar Ruckus.

Over Brocade
Brocade (NASDAQ: BRCD) netwerkoplossingen helpen ’s werelds grootste organisaties om hun netwerken te transformeren naar platformen voor bedrijfsinnovatie. Met oplossingen voor het hele gebied van publieke en private datacentra tot aan de rand van het netwerk, begeleidt Brocade de sector in haar transitie naar de nieuwe IP netwerkinfrastructuren die nodig zijn voor het huidige tijdperk van digitale business. Meer informatie op www.brocade.com.

Ruckus Wireless Persdesk
Jennifer Schouten