www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Gemalto vereenvoudigt en beveiligt toegang tot cloud-applicaties met nieuwe service voor toegangsbeheer

Door middel van geïntegreerde Single Sign-On, Multifactor Authenticatie en risicogebaseerde analyse kunnen bedrijven nu risico’s beter beperken

Amsterdam, 13 juni 2017 Gemalto, wereldleider in digitale beveiliging, introduceert SafeNet Trusted Access. Dit is een service voor toegangsbeheer en identiteitsbescherming om on premise en cloudapplicaties te beveiligen. Gestuurd door een robuuste en risicogebaseerde analysemodule levert Gemalto’s oplossing geïntegreerde mogelijkheden voor Cloud Single Sign-On (SSO) en Multifactor Authenticatie (MFA). Hiermee kunnen organisaties eenvoudig veilige, voorwaardelijke toegang en extra authenticatieniveaus implementeren als die in de beleidsmodule werden gedefinieerd.

Met SafeNet Trusted Access hoeft een gebruiker maar één keer in te loggen voor toegang tot alle goedgekeurde applicaties, zoals dat in het beleid voor die applicatie is gedefinieerd. Volgens recent onderzoek wordt verwacht dat organisaties gemiddeld 17 cloud-applicaties gebruiken om hun IT, bedrijfsactiviteiten en bedrijfsstrategieën te ondersteunen in 2017.

“Het gebruiken van cloudapplicaties wordt steeds meer een commodity. Toch hebben IT-teams nog moeite om deze applicaties doeltreffend te managen, de toegang ertoe te beheren en om hun medewerkers het gemak te bieden dat ze verwachten”, zegt Dirk Geeraerts, identity en data protection expert bij Gemalto. “Met SafeNet Trusted Access kunnen IT-managers scenario-based beleidsmaatregelen opzetten gekoppeld aan de risicofactoren die hierbij horen. Daarnaast kunnen ze authenticatie voor een bepaalde applicatie of groep gebruikers toepassen, afhankelijk van het niveau van gevoeligheid en de rol. Deze nieuwe toepassing berust op de expertise en het succes van de bekroonde SafeNet Authentication Service om zo onze klanten te ondersteunen als ze hun workflows naar de cloud verplaatsen. We hebben dit volgende generatie 2FA en Cloud SSO platform ontworpen met als doel het voor IT makkelijker te maken om de beveiliging af te stemmen op de bedrijfsprocessen.”

“Van oorsprong is toegangsbeheer een kwestie van ‘rood licht’ of ‘groen licht’ verlenen. Of je bent wel toegelaten of je mag er niet in. Als je er eenmaal in bent, zijn de meeste SSO-aanbiedingen blind voor alles wat een gebruiker doet. Ze worden toegekend. Door analyses te combineren met IAM biedt SafeNet Trusted Access bedrijven de mogelijkheid om afwijkingen in toegangspatronen te herkennen die risico’s kunnen aangeven en daarmee datalekken voorkomen”,  aldus Garrett Bekker, hoofdanalist bij 451 Research.

Tot de belangrijkste functies van Gemalto’s SafeNet Trusted Access behoren:

• Schaalbaarheid de oplossing bezit ingebouwde integratietemplates waarmee bedrijven gemakkelijker nieuwe en bestaande cloud-applicaties kunnen toevoegen
  • Ondersteunt IAM-strategie op lange termijn – bedrijven profiteren van een breed aanbod van Gemalto’s sterkere authenticatiemethoden en -vormen, zoals eenmalige wachtwoorden en biometrie
  • Risicogebaseerde analyse en gedetailleerd toegangsbeleid – op scenario's gebaseerd beleid definieert toegangsbewaking, bepaalt of een inlogpoging veilig is, past het juiste authenticatieniveau toe en vereist indien nodig extra veiligheidsmaatregelen
  • Zichtbaarheid – levert het juiste zichtbaarheidsniveau in personeelsidentiteit en toegangsactiviteiten en -bewegingen
  • Gecentraliseerd toegangsbeheer – biedt inzicht in alle toegangsbewegingen en stroomlijnt beveiligingsaudits, tracking en helpdeskaanvragen, zoals opnieuw instellen van wachtwoorden
  • Regelnaleving – IT kan de naleving van de geldende wetgeving en normen waarborgen met behulp van datagestuurd inzicht in gebruikersgedrag, toegangsbewegingen en beleidshandhaving

Aanvullende bronnen:

Webinar
In het verlengde van de onderwerp organiseert Gemalto een webinar op 28 juni om 11:00 uur ET met als titel ‘Getting Rid of Risky Business: How contextual information is securing cloud app access’. Klik hier om u aan te melden.

---

De tekst van deze mededeling is een vertaling en mag geenszins als officieel worden beschouwd. De enige rechtsgeldige versie van de mededeling is die in de originele taal, het Engels, die dus voorrang heeft in geval van verschillen met de vertaling.

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2016 van € 3,1 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Wij bieden vertrouwen in een steeds meer verbonden wereld. Dankzij onze technologieën en diensten kunnen bedrijven en overheden identiteiten authenticeren en gegevens beschermen zodat deze veilig blijven. Ook maken wij veilige diensten mogelijk voor persoonlijke en verbonden apparaten, de cloud en alles wat daartussen ligt. Gemalto’s oplossingen staan centraal in het moderne leven, van betalingen en beveiliging van bedrijfsgegevens tot het internet der dingen. Wij authenticeren mensen, transacties en objecten, versleutelen gegevens en creëren waarde voor software, waardoor onze klanten veilige digitale diensten kunnen aanbieden aan miljarden mensen en apparaten.Onze meer dan 15.000 werknemers zijn actief vanuit 112 kantoren, 43 personaliserings en gegevenscentra, en 30 centra voor onderzoek en ontwikkeling van software, verspreid over 48 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.?

Marcommit
Pauline van Die
gemaltoidp@marcommit.nl

Eerder van Gemalto
31 jul 2019 Nederlanders kunnen zich binnenkort in de fysieke wereld via smartphone identificeren

13 mrt 2019 Identify3D zet diensten Gemalto in voor databescherming van klanten

7 mrt 2019 Gemalto lanceert drie nieuwe cloud HSM on demand oplossingen
Persberichten van donderdag 21 november 2019
Insight wint Best Software License Partner of the Year tijdens Channel Awards 2019

Samenwerking Relined Fiber Network en Van de Beek Kabels en Leidingen

SymfonyCon Amsterdam: Smile en SensioLabs versterken hun alliantie voor ontwikkeling Symfonie

MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

Extreme Networks erkend als Gartner Peer Insights Customers’ Choice for Data Center Networking 2019

Veeam: In 2020 is cloud de ‘new normal’ en neemt het belang van security verder toe

LogRhythm breidt marketingteam uit met Chief Marketing Officer en Vice President of Product

Klanten van Gerhard Schubert GmbH printen specifieke onderdelen voor verpakkingsmachines met behulp van Ultimaker

Newion versterkt het team met John Sjölander

Curvature zet met partnerprogramma Third Party Maintenance breder in de markt

DPA-whitepaper helpt functionaris gegevensbescherming in professionaliseringsslag

Nederlandse consument loopt voorop met kennis van blockchain

Orange versterkt positie internationale positie in retail met ThousandEyes partnership

Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

Nieuwe Kaspersky Sandbox automatiseert bescherming tegen geavanceerde bedreigingen

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Logo Marcommit

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl