www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 111 dagen geleden)
PR: KINXX PR

3W Infra lanceert ‘full rack’ colocatie oplossing met modulaire features voor hoge beschikbaarheid en schaalbaarheid

Amsterdam, 8 juni 2017 -  3W Infra, een van de snelst groeiende IaaS hosting providers in Europa die afgelopen jaar in 6 maanden tijd wist te groeien van 3.000 naar 4.000 dedicated servers in beheer, heeft een nieuw ‘full rack’ colocatie plan gelanceerd. 3W Infra Full Rack Colocation is een modulaire en daarmee schaalbare oplossing die inspeelt op dynamische behoeften bij onder andere hybride cloud en snelle businessgroei. Standaard biedt deze colocatie oplossing ‘hoge beschikbaarheid’ features zoals 2N redundante stroominfrastructuur met 100% uptime garantie en een upgradable 10Gbps uplink.

3W Infra verhuisde onlangs zijn gehele IaaS hosting infrastructuur naar een nieuwe datahal in Switch AMS1, een datacenter in Amsterdam met Open Compute (OCP) ready features. Daardoor is 3W Infra nu in staat om het sterk modulair uitgevoerde colocatie plan te lanceren. 3W Infra Full Rack Colocation wordt gekenmerkt door hoge beschikbaarheid features en schaalbaarheid, bedoeld voor organisaties met hybride cloud strategieën en andere dynamische en veeleisende toepassingen zoals cloud storage en big data.

De nieuwe 3W Infra Full Rack Colocation oplossing biedt de volgende enterprise-grade features:
  • Stroominfrastructuur met hoge beschikbaarheid, 2N in plaats van N+1
  • Modulaire/schaalbaar stroomgebruik, 5A/1,15kVA met incrementele upgrades naar 25A
  • Redundante en upgradable fiber uplink, 10Gbps full-duplex
  • 46U datacenter racks
  • Datacenter in Amsterdam (Switch AMS1) met Tier 4 specificaties en certificeringen waaronder ISO 27001 en PCI-DSS
  • Duurzame en energie-efficiënte colocatie oplossing met een gecalculeerde pPUE waarde van 1,04
  • Ruime hoeveelheid datacenter vloeroppervlak beschikbaar voor colocatie scenario’s met sterke groeiverwachtingen
“De recente migratie van 3W Infra’s IaaS hosting infrastructuur naar de nieuwe datahal in ons flagship datacenter in Amsterdam, biedt ons de mogelijkheid om het 3W Infra colocatie aanbod naar een hoger plan te tillen,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “De hoge beschikbaarheid en de sterke schaalbaarheid van deze nieuwe colocatie service maakt de oplossing in feite geschikt voor welke klant of applicatie dan ook. Zowel voor start-ups met kleinschalige infrastructuren als voor enterprise-niveau gebruikers met veeleisende en/of grootschalige datacenter infrastructuren, biedt het nieuwe colocatie plan van 3W Infra een passende oplossing.”

[FOTO, Switch AMS1] 3W Infra verhuisde onlangs zijn gehele IaaS hosting infrastructuur naar een nieuwe datahal in Switch AMS1, een datacenter in Amsterdam met Open Compute (OCP) ready features. Daardoor is 3W Infra nu in staat om het sterk modulair uitgevoerde colocatie plan te lanceren.

“De sterk schaalbare kenmerken van onze stroominfrastructuur en de ruime hoeveelheid beschikbare datacenter vloeroppervlak zorgen ervoor dat organisaties gemakkelijk kunnen inspelen op evoluerende business-behoeften,” zegt Premchand. “Het biedt zowel snelgroeiende MKB-bedrijven als enterprises een pay-as-you-grow oplossing,” zegt Premchand. “Bedrijven hebben bij ons zelfs de mogelijkheid om een private rack in te richten wanneer zij, laten we zeggen, slechts 4 of 5 servers hebben om een rack te vullen. Het modulaire en dus schaalbare systeem voor stroomdistributie biedt colocatie gebruikers namelijk de mogelijkheid om te starten met relatief lage en daarmee kostenefficiënte stroomconsumptieniveaus.”

Gedeeld, beveiligd colocatie rack

3W Infra heeft tegelijkertijd een nieuw Secured Shared Rack Colocation plan gelanceerd, met gedeelde rack ruimte opties van 1U (0,5A) oplopend tot 10U (5A). De oplossing is bewust ‘Secured’ genoemd, omdat gebruikers alleen toegang hebben tot het gedeelde rack middels persoonlijke toegangscodes en onder begeleiding van 3W Infra engineers.

Net als het 3W Infra Full Rack Colocation plan, biedt het gedeelde colocatie alternatief opties voor hoge beschikbaarheid. Colocatie gebruikers worden in staat gesteld om met hun shared colocatie plan te groeien van 1U (0,5A) naar 2U (1A) naar 4U (3A) en naar 10U (5A), waarna een Full Rack Colocation plan met schaalbare stroominfrastructuur een optie zou kunnen zijn.

“De afgelopen tijd hebben we flink wat verzoeken gekregen om kleinschalige colocatie infrastructuren in te richten, vooral van buitenlandse hostingproviders - uit allerlei landen wereldwijd,” zegt Premchand. “Naast Frankfurt en Londen, is Amsterdam bij uitstek een locatie die hen voorziet van hoge connectiviteit dichtheid voor hun internetomgeving. Dat geldt zeker ook voor de locatie van ons flagship datacenter in het zakendistrict in Amsterdam Zuidoost.”

24/7 remote hands

3W Infra Secured Shared Rack Colocation wordt geleverd met toegang tot 3W Infra’s Remote Hands engineering services. “Voor onze buitenlandse klanten kunnen deze engineering services goed van pas komen als het gaat om hun behoeften met betrekking tot installatie, onderhoud en troubleshooting,” zegt Premchand. “Klanten kunnen nieuwe apparatuur bij ons kopen, maar zij kunnen evengoed refurbished apparatuur aanschaffen en naar 3W Infra sturen. Onze ervaren en gecertificeerde engineers ontfermen zicht vervolgens over de benodigde installatie en onderhoudstaken.”

3W Infra’s Remote Hands services zijn niet alleen leverbaar in het flagship datacenter van 3W Infra in Amsterdam. Een paar maanden geleden introduceerde 3W Infra namelijk zijn datacenter-neutrale Remote Hands engineering services op ‘s werelds grootste internet hubs in Frankfurt, Londen en Amsterdam - leverbaar in welk datacenter dan ook.

3W Infra Remote Hands wordt geleverd op het level van racks en servers. De service omvat diensten op het gebied van installatie, onderhoud en/of troubleshooting voor hardware, netwerk en kabelmanagement. De Remote Hands service kan ook worden ingezet voor vervanging van onderdelen en reserveonderdelen voorraadbeheer. 3W Infra Remote Hands wordt aangeboden middels een pay-per-use leveringsmodel, wat betekent dat gebruikers alleen hoeven te betalen voor de resources waar zij daadwerkelijk gebruik van maken. Zij hoeven dus geen abonnementsgeld voor de service te betalen.

Over 3W Infra

3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com