Datum: (404 dagen oud)
PR: Edelman

BT werkt samen met ForeScout voor een verbeterde zichtbaarheid van devices en netwerkbeveiliging

Klanten van BT profiteren van verbeterde zichtbaarheid en bewaking van apparatuur die op het netwerk is aangesloten

BT kondigt vandaag de introductie aan van BT Managed Endpoint Access Security, een nieuwe beveiligingsdienst die organisaties beschermt tegen cyberdreigingen en malware door een verbeterde zichtbaarheid en bewaking van apparaten die op hun bedrijfsnetwerk zijn aangesloten.

De nieuwe service maakt gebruik van technologie van ForeScout Technologies, Inc., een toonaangevend Internet of Things (IoT)-beveiligingsbedrijf, voor de levering van real-time geautomatiseerd inzicht in - en beheer van - op bedrijfsnetwerken aangesloten devices. Dit omvat beheerde, onbeheerde en privé-apparatuur, Bring Your Own Devices (BYOD) en IoT-technologie.

De geautomatiseerde aanpak van ForeScout biedt real-time detectie, classificatie, beoordeling en bewaking van apparaten, zodat klanten kunnen zien wat er op hun netwerk is aangesloten, of het nu op locatie is of in de cloud, en het veilig kunnen beheren. ForeScout kan ook een op specifiek beleid gebaseerde handhavingsoperatie uitvoeren op basis van beproefde IT- en beveiligingsbeheerproducten waarmee beveiligingsworkflows kunnen worden geautomatiseerd en responstijden worden verkort.

David Stark, Vice President of Security bij BT, zegt: "Door onze mondiale aanwezigheid en ervaring met de levering van het complete scala aan cyberbeveiligingsdiensten zijn we een voorkeurspartner voor organisaties over de hele wereld. Door de technologie van ForeScout aan ons portfolio toe te voegen, kunnen we organisaties door middel van verbeterde zichtbaarheid en controle beter beschermen tegen de nieuwste bedreigingen. Of het nu gaat om een hoofdkantoor of filiaal, de mogelijkheid om zo ongeveer elk apparaat op een netwerk te bewaken biedt een onontbeerlijke extra beveiligingslaag voor bedrijven die zich in de digitale wereld begeven."

Todd DeBell, Vice President of Global Channels bij ForeScout, zegt: "Nu meer devices dan ooit worden aangesloten op bedrijfsnetwerken, neemt de kans op aanvallen exponentieel toe. Organisaties kunnen het zich niet veroorloven om achter te blijven. De samenwerking tussen ForeScout en BT biedt extra zekerheid aan CIO's en CISO'S die hun beveiliging en controle willen verbeteren, en stelt ons in staat om te profiteren van het wereldwijde bereik van BT."

De service zal wereldwijd beschikbaar zijn vanaf juni 2017.

EINDE

Voor meer informatie:

BT
Dennis Doodeman, PR & Corporate Relations, Benelux & Nordics
E-Mail: dennis.doodeman@bt.com

Edelman
Danielle Vreeken, Senior Account Executive
Tel. + 31 20 5042 516
E-Mail: danielle.vreeken@edelman.com

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie www.btplc.com.

Volg BT op:
Web: Ons blog