www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 109 dagen geleden)
PR: Edelman

Symantec introduceert nieuwe geïntegreerde data-beveiligingsoplossing

Symantec Information Centric Security stelt organisaties in staat om gegevens op elk gewenst moment automatisch te coderen, op te sporen en te herroepen

Utrecht, 6 juni 2017 –  Symantec, wereldleider op het gebied van cyberbeveiliging, introduceert vandaag Symantec Information Centric Security waarmee organisaties volledige zichtbaarheid en controle krijgen over hun belangrijke en gevoelige data. Met zichtbaarheid, bescherming en identificatie beschermt deze oplossing gevoelige data, zelfs als het in een onbeschermde omgeving wordt gebruikt zoals Cloud-apps en ‘Bring Your Own’ mobiele apparaten.

"Het behouden van zichtbaarheid en controle op kritische gegevens en informatie is geen gemakkelijke taak. Het is moeilijk om te weten waar het allemaal is en wie er toegang heeft," zegt Robert Arandjelovic, directeur Product Marketing, Symantec. "Belangrijke zakelijke gegevens, zoals intellectuele eigendommen of zelfs persoonlijk identificeerbare informatie (PII) worden vaak tussen teams gedeeld via een aantal kanalen met weinig zichtbaarheid en controle. Zelfs met geïmplementeerde oplossingen, zoals onvoorziene gegevensverliespreventie en Cloud-access security brokers, is het bijna onmogelijk om te weten wie toegang heeft tot belangrijke informatie."

De veiligheids-, bedrijfs- en reputatierisico's van gegevensverlies voor organisaties zijn significant. Naast het mogelijke verlies van bedrijfs-IP kan gegevensverlies of zelfs slechte gegevensbeschermingspraktijken leiden tot een overtreding van regelgevende compliance mandaten, zoals de Europese Algemene Gegevensbeschermingsverordening (GDPR) of de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Schending van deze nalevingsnormen kan schadelijke gevolgen hebben voor bedrijven door oplopende boetes die tot maximaal vier procent van hun bruto jaarinkomsten kunnen oplopen met het verlies van concurrentievermogen en merkschade als gevolg.

Recent onderzoek van Symantec laat zien dat bijna een op de drie Chief Information Security Officers (CISO's) dataverlies als de grootste interne bedreiging voor bedrijven ziet.

Symantec's Information Centric Security lost dit probleem op door beveiliging te leveren die gevoelige gegevens volgt, ongeacht of het in een beheerde of onbeheerde omgeving voorkomt. Informatie wordt nauwkeurig vastgelegd, gevolgd en beschermd door een krachtige beleidsengine die het risico op menselijke fouten vermindert met dynamische en intelligente bescherming en die zich aanpast aan het groeiende bedreigingslandschap en nieuwe risico's.

Deze bescherming zorgt ervoor dat:
  • Toegang tot documenten beperkt is tot de beoogde ontvangers, ongeacht wie er toegang heeft tot dat apparaat of opslagplaats (bijvoorbeeld een mobiel apparaat dat toegang heeft tot Cloud-opslag).
  • De documenteigenschappen stevig worden gecontroleerd (bijvoorbeeld door het beperken van de mogelijkheid om documenten te bewerken of af te drukken).
  • Toegang voor gebruikers in real time wordt beheerd (bijvoorbeeld toegang weigeren zonder toegangsrechten of het verwijderen van een document op afstand).
Deze nieuwe oplossing is ook de eerste die toonaangevende Symantec DLP, CASB, Encryptie en multi-factorenverificatie integreert op de volgende manieren:
  • DLP identificeert en codeert automatisch gevoelige gegevens, waardoor de kans op onbedoeld verlies van gegevens wordt verminderd.
  • CASB-technologie voorkomt dat gevoelige gegevens naar de Cloud worden verplaatst en breidt DLP-beveiliging uit binnen onbeheerde Cloud-omgevingen.
  • Symantec VIP biedt multi-factorverificatie die gebruikersverificatie percentages integreert met de decryptiesleutel om ervoor te zorgen dat alleen de beoogde gebruiker toegang heeft.
Voor meer informatie over hoe Symantec zijn beveiligingsoplossingen integreert om een nieuwe manier te bieden waarbij data en informatie beschermd blijft, kunt u hier terecht.

Over Symantec
Symantec Corporation (NASDAQ: SYMC) is de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging en helpt bedrijven, overheden en particulieren hun belangrijkste gegevens op alle gebieden te beveiligen. Overal ter wereld verwachten organisaties dat Symantec met strategische en geïntegreerde oplossingen komt, om geavanceerde aanvallen tegen endpoints, cloud en infrastructuur tegen te houden. Daarnaast zijn meer dan 50 miljoen mensen en families afhankelijk van Symantec’s Norton producten voor de bescherming thuis en van al hun apparaten. Symantec beheert één van 's werelds grootste cyberintelligentienetwerken, om bescherming te bieden tegen de meest geavanceerde bedreigingen. Meer informatie is te vinden op www.symantec.com, of volg Symantec op Facebook, Twitter en Linkedin.

Mocht u vragen hebben over het bovenstaande, of graag in contact willen komen met een expert, kunt u contact opnemen met Bram van Ginneken van Edelman.

Edelman
Bram van Ginneken
Telefoon: 020 30 10 980
Bram.vanGinneken@edelman.com
Laatste van Symantec B.V.
Onderzoek: schermtijd verleidelijker voor kinderen dan snoep

Cryptojacking stijgt explosief en vormt enorme bedreiging voor cyber- en persoonlijke beveiliging

Symantec introduceert nieuwe geïntegreerde data-beveiligingsoplossing
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 4 jaar en 109 dagen
Symantec B.V. contact

Logo Symantec B.V.

www.symantec.com
Symantec B.V. sociaal

Symantec B.V. tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials