www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

NTT Communications breidt wereldwijd Tier-1 IP netwerk uit naar Interxion Science Park en Schiphol Campus

Een nieuw PoP brengt de connectiviteitsopties van NTT naar het nieuwste Nederlandse Interxion datacenter

Amsterdam, 29 mei 2017NTT communications (NTT Com), de data- en IP dienstverleningstak van NTT Group, heeft een PoP (Point of Presence) geopend in het Interxion Science Park datacenter en ontsluit tevens de Interxion Schiphol Campus. Met dit deze PoP in Amsterdam onderstreept NTT Com het strategisch belang van de Benelux in zijn Europese groeistrategie.

NTT Com levert consultancy-, architectuur- en IT-oplossingen over de hele wereld waarmee diverse multinationals worden bediend. Het bedrijf voorziet in een wereldwijd tier-one IP-netwerk, dat zich uitstrekt van Azië tot noord Amerika en Europa. De PoP bevindt zich in het voormalige Vancis-datacenter in het Amsterdam Science Park dat Interxion onlangs heeft overgenomen en heeft een directe verbinding met de Schiphol Campus. De  PoP brengt bovendien een verbinding tot stand met SURFsara en het Nationaal Instituut voor Subatomische Fysica (Nikhef). NTT Com heeft nu verspreid over Europa acht PoP’s in de datacenters van Interxion.

Interxion Science Park staat in het connectiviteitshart van Amsterdam, en biedt toegang tot meer dan 110 carriers en Internet Service Providers (ISPs), en een aantal prestigieuze kennisinstellingen, onderzoeksbedrijven, kennisintensieve multinationals en startups. Rene Verschoor, Country Manager Benelux & Nordics bij NTT licht toe: “NTT Com anticipeert op de vraag van gebruikers en ziet in het Amsterdam Science Park datacenter een eersteklas hub voor onderzoek, innovatie en ondernemerschap. We zijn blij zo’n levendige, vooraanstaande gemeenschap te kunnen ondersteunen met Tier-one internetdiensten voor carriers, internet-, mobiele- en cloudproviders.”

Michael van den Assem, Managing Director Interxion Nederland: “NTT is een van de grootste wereldwijd opererende netwerk- en telecomorganisaties. Met een eigen infrastructuur verbindt het bedrijf meer dan 96 landen en regio’s, en meer dan 140 datacenters wereldwijd. Dankzij dit PoP in ons Science Park datacenter kunnen al onze klanten kunnen nu nog eenvoudiger en sneller gebruik maken van de diensten van NTT. Tevens is er een koppeling naar de Interxion Schiphol Campus, zodat NTT nu ook daar direct haar diensten aanbiedt. Daardoor is Amsterdam niet alleen een gateway naar Europa, maar ook de oprit van de digitale snelweg naar Azië”.

NTT Com is dit jaar ook sponsor van MORE-IP, een netwerkevenement voor de internetbranche in Amsterdam. Dit wordt gehost door de AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange), een van ’s werelds grootste connectiviteitshubs ter wereld. “Nederland speelt een strategische rol in de wereldwijde digitale infrastructuur, die zowel qua dichtheid als capaciteit groeit. Met deze uitbreiding levert NTT Com een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling hiervan, in zowel Nederland als over de hele wereld,” aldus Jesse Robbers, CCO van AMS-IX.

Over NTT
NTT levert consultancy-, architectuur-, veiligheids- en cloud-diensten om de informatie- en communicatietechnologie-omgevingen van bedrijven te optimaliseren. Deze diensten worden ondersteund door een wereldwijde infrastructuur van het bedrijf, met onder meer het wereldwijde Tier-1 IP-netwerk en Arcstar Universal One. NTT Communications is een dochteronderneming van NTT Group (NYSE: NTT), de grootste datacenterdienstengroep ter wereld. NTT Group is gevestigd in 87 landen en regio’s heeft een totale jaaromzet van meer dan 95 miljard dollar. Het van oorsprong Japanse NTT is sinds enkele jaren actief in de Benelux.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheid en continue beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.
Laatste van Interxion
Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel