Datum: (418 dagen oud)
PR: Edelman

BT sluit contract met Bridgestone Europe voor digitale transformatie

BT kondigt vandaag een overeenkomst aan met Bridgestone Europe voor nieuwe netwerkinfrastructuur en clouddiensten die meer dan 200 locaties in 20 landen - verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) - met elkaar gaan verbinden. Bridgestone Europe, met zijn hoofdkantoor in Brussel en van daaruit markten in heel EMEA bedienend, is een dochteronderneming van 's werelds grootste banden- en rubberbedrijf, Bridgestone Corporation, gevestigd in Tokio.

BT zal meer dan 150 winkels en meer dan 50 kantoren, fabrieken en testfaciliteiten veilig met elkaar verbinden. Hierbij wordt gebruikgemaakt van BT’s wereldwijde IP Connect VPN-dienst en zijn hoogwaardige internetdienstverlening. Daarbij garandeert BT’s Connect Intelligence-service hoge prestaties voor Bridgestone’s bedrijfskritische toepassingen.

Bridgestone zal de nieuwe netwerkinfrastructuur ook gebruiken om BT’s One Cloud Cisco-portfolio van veilige, cloudgebaseerde communicatie te implementeren - en zo de samenwerking tussen medewerkers, klanten en leveranciers te verbeteren. Medewerkers krijgen ook toegang tot krachtige samenwerkingstools, zoals Cisco WebEx, en tot high-definition audioconferencing-services, allemaal beheerd door BT.

In heel Europa zullen callcentermedewerkers profiteren van BT’s Cloud Contact Cisco. Dankzij deze omnichannel contactcenterservice kunnen klanten communiceren met Bridgestone-medewerkers via een breed aantal kanalen, waaronder telefoon, e-mail, sms, webchat en sociale media.

Tomas Vanderick, CEO van BT in de Benelux, zegt: “Ik ben er trots op dat Bridgestone Europe de strategische bouwstenen van zijn ICT-operatie aan ons toevertrouwd. Bij BT willen wij mensen - klanten, bedrijven en medewerkers - met digitale transformatie mogelijkheden bieden om geweldige dingen te doen. Wij noemen dit making the Digital Possible.”

BT zal ook Bridgestone’s vaste en draadloze kantoor- en winkelnetwerken beheren om medewerkers veilige toegang te verlenen tot het bedrijfsnetwerk.

BT’s technologievisie: ‘Cloud of Clouds’
De cloud creëert keuzes zoals nooit tevoren. Door die keuzes te doorgronden, ontstaat het vertrouwen en vermogen om veranderingen te realiseren en dingen te doen die er echt toe doen: sneller marketen en innoveren, kosten laag en klanten tevreden houden.

BT’s ‘Cloud of Clouds’-visie gaat over klanten in staat stellen om zich eenvoudig en veilig te verbinden met de applicaties en data die ze nodig hebben, ongeacht waar ze gehost of gevestigd zijn.

Als cloud service integrator helpt BT klanten zich met zekerheid en succes langs de cloud-route te bewegen, waarbij complexiteit, risico’s en kosten geminimaliseerd worden. Dit om diverse routes te bieden die voor de organisatie werken, zodat de nodige resultaten opgeleverd worden.

Daarbij wordt het totale proces van netwerk tot cloud beheerd, met derde partijen onderhandeld, prestaties geleverd en kosten beveiligd en vereenvoudigd, allemaal onder één enkele Service Level Agreement. Klik hier voor meer informatie over Cloud of Clouds.

Voor meer informatie:

BT
Dennis Doodeman, PR & Corporate Relations, Benelux & Nordics
E-Mail: dennis.doodeman@bt.com

Edelman
Danielle Vreeken, Senior Account Executive
Tel. + 31 20 5042 516
E-Mail: danielle.vreeken@edelman.com

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354miljoen Britse pond.British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York. Bezoek voor meer informatie www.btplc.com.

Volg BT op:
Web: Ons blog