www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 126 dagen geleden)
PR: Marcommit

Nederlandse student ontevreden over ICT in onderwijs

Vaak opnieuw inloggen levert grootste frustratie op

Nijkerk, 24 mei 2017 – Een kwart van de studenten geeft de ICT-faciliteiten en applicaties binnen het onderwijs een magere voldoende (6 of lager). Dit blijkt uit onderzoek onder ruim 1.000 Nederlandse studenten van meer dan 150 verschillende onderwijsinstellingen. Tevens maakt maar liefst 40 procent van de studenten niet optimaal gebruik van alle aangeboden onderwijsapplicaties. Eén van de redenen is dat een op de vier studenten door de wirwar aan applicaties geen idee heeft welke applicaties er allemaal beschikbaar zijn (25%). Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van New Day at Work, softwareleverancier voor browser based werkplekken op basis van Workspace 365.

Frustraties met onderwijsapplicaties
Het onderzoek toont tevens aan dat studenten meerdere frustraties ervaren als het gaat om de aangeboden applicaties bij onderwijsinstellingen. De grootste frustraties zijn het vaak opnieuw inloggen (25%), informatie die niet goed mobiel beschikbaar is (23%) en de eindeloze doorverwijzingen voordat de student de juist informatie vindt (21%).

Wat verwachten studenten van een onderwijsportaal?
Een onderwijsportaal is een online locatie (intranet of website) van de onderwijsinstelling, waarin informatie en linkjes staan naar de verschillende onderwijsapplicaties voor studenten. Het merendeel van de studenten wil in een onderwijsportaal snel de juiste informatie kunnen vinden (43%), door bijvoorbeeld minder vaak in te moeten loggen. Wanneer studenten snel bij de juiste informatie kunnen, gaat er niet langer tijd verloren aan het zoeken van opdrachten, informatie en applicaties. Daarnaast wensen studenten dat het onderwijsportaal altijd en overal beschikbaar (31%) en overzichtelijk (20%) is.

Gijs van Hees, Opportunity Maker Educatie bij New Day at Work, over de resultaten: “Studenten krijgen steeds vaker les in de vorm van digitaal onderwijs, waardoor de verwachtingen rondom ICT alsmaar hoger worden. De studerende generatie van nu is opgegroeid met het idee dat apps altijd en overal toegankelijk zijn. Niet zo vreemd dat zij dergelijke tools ook bij de onderwijsinstelling verwachten. Anderzijds stellen onderwijsinstellingen zelf hoge eisen aan archivering, beveiliging en de beheersbaarheid van de infrastructuur. De combinatie van de behoeftes van beide partijen zorgt voor een uitdaging in ICT binnen het onderwijs. Dit heeft gevolgen voor de voortgang van studenten.”

Meer gegevens uit het onderzoek zijn gebundeld in het onderzoeksrapport ‘De Digitale student: Hoe ICT in het onderwijs echt ervaren wordt’ en is gratis te downloaden via https://dedigitalestudent.nl/

Over New Day at Work
Om mensen eenvoudiger te laten werken startte New Day at Work in 2010 met de ontwikkeling van de veilige online werkplek, Workspace 365. Inmiddels werken er dagelijks meer dan 50.000 mensen volledig vanuit de persoonlijke online werkplek. Zij krijgen op basis van hun rol de juiste applicaties, informatie en documentlocaties. New Day at Work helpt klanten bij het creëren van een werkplek waarin de oude wereld, met fileservers & Windowsapplicaties samenkomt met de nieuwe wereld via een veilige cloud werkplek met een vereenvoudigde interface bovenop SharePoint en single sign-on naar elke applicatie. Door de standaardisering en het eenvoudige beheer kunnen organisaties snel starten. New Day at Work heeft een groot partnernetwerk met ICT-dienstverleners binnen het onderwijs. Kijk voor meer informatie op: https://workspace365.net/educatie of volg New Day at Work via https://twitter.com/NewDayatWork

Meer informatie:
Marcommit
Debbie van Oostrum
newdayatwork@marcommit.nl
Laatste van New Day at Work
Workspace 365 slaat de brug naar volledig browser-based werken met hybride versie

Student vreest voor mismatch studie en toekomstige arbeidsmarkt

Nederlandse student ontevreden over ICT in onderwijs
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 4 jaar en 126 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks