Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 9 dagen geleden)

XS4ALL meest aanbevolen alles-in-1 aanbieder, Delta tweede

Houten, The Netherlands, 18 May 2017 - XS4ALL is het afgelopen half jaar voor de derde maal op rij door de meeste klanten aanbevolen als triple play-aanbieder. Dat blijkt uit de nieuwste 'Word of Mouth score' (WoM-score) van Telecompaper over de triple-play markt. Elk half jaar publiceert het marktonderzoeksbureau een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten.

XS4ALL komt uit de ranglijst opnieuw naar voren als de meest aanbevolen triple-play provider in het afgelopen half jaar (november 2016 t/m mei 2017). Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Telecompaper. XS4ALL wordt door ruim driekwart (76%) van zijn triple-play klanten aanbevolen aan onder meer familie, vrienden en/of collega's. Hiermee heeft de provider de hoogste WoM-score van de acht grootste Nederlandse triple-play aanbieders. In combinatie met voorgaande WoM-cijfers komt naar voren dat XS4ALL structureel de nummer 1 positie bezet.

XS4ALL wordt vooral gewaardeerd vanwege haar betrouwbaarheid en technische ondersteuning, zo blijkt uit het onderzoek van Telecompaper. 63 procent van alle klanten die XS4ALL aanbevelen, zegt dit te doen vanwege de betrouwbaarheid, 51 procent vanwege de technische ondersteuning door de provider.

Delta laat grote stijging zien
Afgezien van de stabiele eerste plek, zijn er enkele verschuivingen in de top van de lijst. Delta staat nu op de tweede plek, net na XS4ALL en ruim voor KPN. Bij de vorige meting stond Delta nog gedeeld vijfde. 71 procent van de triple-play klanten van Delta raadt zijn provider aan, een half jaar eerder lag dit nog op 56 procent. Bij Delta is de betrouwbaarheid ook het meest genoemde aspect door degenen die de provider aanraden (55%). Op de tweede plek komt kwaliteit van de verbinding met 54 procent.

KPN blijft in de top 3
De derde positie wordt ingenomen door KPN, die bij de vorige meting nog op de tweede plek stond. KPN zag zijn score met 2 procentpunten dalen: van 63 procent in de tweede helft van 2016, naar 61 procent nu. Telfort valt met 58 procent nog net buiten de top 3 maar staat wel op een vierde plek, een plaats hoger dan vorige keer.

Online.nl en Caiway zijn hekkensluiters, deze aanbieders bezetten met een WoM-score van 40 de laagste positie in de ranking van Telecompaper. Dit betekent dat minder dan de helft van alle klanten van Caiway en Online.nl dermate positief is dat zij hun provider aan zouden bevelen aan anderen. Beide aanbieders hebben een daling laten zien, bij de vorige meting lagen de scores nog op 48 procent voor Caiway en 46 procent voor Online.nl.

Bijna 3.500 Nederlanders met een triple-play abonnement op vaste diensten (televisie, internet en vaste telefonie) deelden hun mening over de triple-play provider waar zij klant zijn. Acht van de grootste triple-play providers zijn in het WoM-onderzoek meegenomen.

Voor de redactie
Aanbevelingen spelen steeds vaker een belangrijke rol in de keuze voor een bepaalde mobiele aanbieder. Om bedrijven en consumenten beter te informeren welke producten en diensten worden aanbevolen, heeft Telecompaper in 2014 de WoM-score geïntroduceerd. Telecompaper publiceert halfjaarlijks de WoM-score voor voor triple-play providers, voor mobiele aanbieders en voor smartphones.
De WoM-score geeft aan welk deel van de klanten of gebruikers zijn aanbieder of smartphone zal aanbevelen aan anderen en geeft dus een goede indicatie hoe tevreden men is. Het is te vergelijken met user-reviews maar dan samengevat in een getal tussen 0 en 100 procent. Daar waar we zien dat user reviews niet altijd objectief of verouderd zijn, is de WOM-score een betrouwbare indicatie.

De WoM-scores worden samengesteld aan de hand van alle scores die in de voorgaande zes maanden zijn gegeven door het Telecompaper Consumer Panel. Hierbij tellen alle scores even zwaar mee. De scores worden gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding (volgens CBS-cijfers). Doordat alleen de scores van de afgelopen zes maanden meetellen, zullen verbeteringen aan bijvoorbeeld het netwerk effect hebben op de WoM-score. Verder wordt een representatieve steekproef ondervraagd. Hiermee wordt voorkomen dat alleen zeer positieve of negatieve scores meegenomen worden.

Over Telecompaper
Telecompaper is een gerespecteerde, onafhankelijk opererende marktonderzoeker en persbureau met een focus op de nationale en internationale Technologie-, Media- en Telecommunicatiesector (TMT). Telecompaper levert klanten informatie, inzichten, analyses en nieuws. Nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen gebruiken onze informatie om beslissingen in alle geledingen van de organisatie te nemen en hun beleid uit te stippelen. Kijk voor meer informatie op onze website: www.telecompaper.com.

Sanne de Bruyckere
Marktonderzoeker
E-mail: sanne@telecompaper.com

De WoM-score die door Telecompaper wordt uitgegeven, mag in geen enkele (commerciële) uiting gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming. Wilt u wel de WoM-score vermelden in een (commerciële) uiting, dan kunt u contact opnemen met Telecompaper.
Wij wijzen u er verder op dat op tekst en -beeldmateriaal van Telecompaper auteursrecht van toepassing is. Geen enkele redactionele bijdrage mag worden overgenomen in commerciële uitingen. Voor officiële persorganen gelden de wettelijk citeer -en quoteregels inclusief toestemming en de juiste bronvermelding. Voor het gebruik van grafieken en/of tabellen dient u altijd contact op te nemen met Telecompaper.
Laatste van Telecompaper
Nederlanders willen na coronacrisis graag vanuit huis blijven werken, maar hebben meer ondersteuning voor samenwerking nodig

Omzet uit tv en video steeg met 8 procent in 2020, helft huishoudens heeft SVOD omarmd

T-Mobile snelste stijger op mobiele markt in 2020, KPN nog de grootste
Verstreken tijd: 4 jaar en 9 dagen
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis