www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Valiantys van start in Benelux met Atlassian project managent software

Trainingen en professionele support voor kernproduct en add-ons vanuit kantoor in Rotterdam

Rotterdam, mei 2017 – Voor de productlijn van Atlassian, wereldwijd de  meeste gebruikte softwarereeks voor agile project management, zijn nu ook in de Benelux directe levering,  support en aanvullende producten/diensten beschikbaar. Het Franse bedrijf Valiantys, sedert 2006 een Platinum Solution Partner van Atlassian, heeft een kantoor geopend in Rotterdam, van waaruit het bedrijf de vele gebruikers van Atlassian tools, zoals JIRA, JIRA Service desk en Confluence (collaboration en knowledge base) professionele ondersteuning en training kan bieden. Valiantys heeft zelf al honderd directe klanten in de Benelux voor zowel de Atlassian productreeks, maar ook voor de eigen add-ons.

Met miljoenen gebruikers  is de markt voor Atlassian software qua omvang de tweede ter wereld na die van Sales Force.com. De Atlassian producten richten zich enerzijds op IT afdelingen met software voor Agile ontwikkelteams die taken willen uitzetten, sprint willen plannen en de diverse ontwikkelingen automatisch willen volgen en managen. Anderzijds is op basis van het vlaggenschip JIRA  ook een service desk oplossing ontwikkeld, waarmee business vraagstukken in kaart zijn te brengen en  te beheren. De Agile werkwijze biedt de deelnemers aan ontwikkelprojecten veel vrijheden, maar de effectiviteit van hun samenwerking heeft baat bij goed gereedschap waarmee zich consistent de diverse processtappen  met ’scrums’ en ’sprints’ laten administreren. De tools van het van oorsprong Australische bedrijf passen geheel in de trend van Devops met snelle ontwikkeling en gelijktijdige uitrol van systemen voor de cruciale business functies van uiteenlopende organisaties, variërend van start- up tot grote onderneming.

Atlassian werkt met partners bij de distributie en verkoop van zijn softwareproducten. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Voor Valiantys, dat kantoren heeft in Toulouse, Parijs, Londen, Montreal, Olten en Lausanne, reden zich te vestigen in Nederland. De keuze viel op Rotterdam vanwege de bereikbaarheid per trein van Brussel, waar zich de grootste gebruiker van Atlassian software in Europa bevindt. Vanuit het kantoor in de Maasstad kunnen de gebruikers professionele ondersteuning van Atlassian experts krijgen in de Nederlandse, Franse of Engelse taal. Daarnaast organiseert het bedrijf producttrainingen zowel in het Rotterdamse kantoor als bij de klanten zelf.

Op 7 juni a.s. zal in de middag ter gelegenheid van de opening van het kantoor een workshop rondom het thema projectmanagement worden georganiseerd. Daarna is er gelegenheid om in een informele sfeer kennis te maken met het Nederlandse Valiantys team en het Europese management van Atlassian. Adres: Wilhelminaplein 1-40,  Rotterdam, 3072 Rotterdam.

Volgens Frédéric Cornec, General Manager voor de Benelux operatie van Valiantys, is naast de aanwezigheid van Atlassian ook de toegenomen vraag van klanten naar expertise en aanvullende producten een reden van vestiging in ons land. ” De methodieken stonden altijd centraal bij de interactie tussen de vraagkant, de business en de IT afdeling,  de leveranciers. De Agile aanpak heeft tot doel de frictie tussen IT en business weg te nemen. Een bedrijf dat wil overleven, moet zijn bedrijfsprocessen snel kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. Het beheren van meervoudige projecten, het creëren van samenwerking tussen de leden van diverse  projectgroepen, een incidentmanagement dienst, het inrichten van self service oplossingen: het is effectief en efficiënt op te zetten vanuit JIRA, JIRA Service Desk en Confluence. Door de precieze afstemming met onze add-ons kunnen gebruikers van Atlassian tools snel starten en hun toepassingen verrijken met aanvullende functionaliteit, gericht op het verfijnen en vereenvoudigen van het werken met de tools.”

Valiantys levert de software onder bedrijfsgebonden licentievoorwaarden als een webgebaseerde  managed service oplossing. De veelal cruciale data rondom projectontwikkeling verdwijnt dus niet in de cloud  achter de horizon in een datacenter op een onbekende plek. De Fransen hebben gedurende de afgelopen tien jaar veel expertise opgebouwd in het gebruiken, leveren en implementeren van Atlassian tools. De Australiërs concentreren zich op het onderhouden en uitbouwen van de kernfunctionaliteit. Volgens Cornec dekt het resultaat alle fasen in een Agile ontwikkelproject af, maar is de prijs van de productlijn beduidend lager dan de bekende software life cycle raamwerken, aangeboden door de grote softwareleveranciers.  Soms is er een overlap met al langer aanwezige tools binnen een organisatie.  ”Atlassian software integreert naadloos met die producten en dat geldt uiteraard ook voor onze add-ons,” aldus Cornec. ”Het gaat erom dat je gemakkelijk en dus snel met je project kan opschalen vanuit de gedachte start small, think big”.

Over Valiantys
Gedreven door de visie van een adviesbureau die het verschil wil maken, besloten Francois Dussurget en Alexandre Alquier in 2006 Valiantys op te richten. Het doel was simpel: het leveren van snelle, praktische oplossingen voor problemen bij klanten die standaardmethodieken als Agile, CMMi en ITIL met behulp van moderne software willen implementeren. Vanuit deze invalshoek is het partnerschap met Atlassian ontstaan.  Sedert die tijd hebben de consultants van Valiantys meer dan 2500 organisaties in alle bedrijfstakken geholpen met het uitrollen en adopteren van Atlassian tools. Valiantys opereert vanuit zeven vestigingen, waaronder het hoofdkantoor in Toulouse.

Voor meer informatie:
Maud Eon, Marketing Director Valiantys, maud.eon@valiantys.com, +33 (0)5 62 24 47 62-Poste 107

Franssen Communicatie, fred@franssencom.nl, 0346 283615
Laatste van Valiantys
Valiantys van start in Benelux met Atlassian project managent software
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Franssen Communicatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl