www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 130 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Onderzoek Indeed: inspirerende baan belangrijkste reden voor carrièreswitch toptalent

• Overgrote deel toptalent zoekt regelmatig naar andere baan
  • Strategisch denken belangrijkste eigenschap van toptalent
  • Fortune 500-bedrijven verliezen negen van de tien gekwalificeerde kandidaten door te complexe sollicitatieprocedures
Amsterdam, 16 mei 2017 – 92 procent van het toptalent in Nederland zoekt meerdere keren per jaar naar een andere baan. 77 procent kijkt zelfs maandelijks naar een nieuwe baan. Dat blijkt uit onderzoek van Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld.

Volgens het onderzoek voldoen toptalenten aan een aantal eigenschappen:
  1. probleemoplossend: vermogen om oplossingen te vinden en te implementeren voor moeilijke of complexe problemen;
  2. gepassioneerd: laat enthousiasme voor een taak of rol duidelijk blijken;
  3. strategisch denken: toptalent is creatief en denkt out-of-the box;
  4. verantwoordelijk: aanvaardt verantwoordelijkheid voor zijn of haar werk;
  5. zelfsturend: zelfstarter, iemand die initiatief neemt met betrekking tot nieuwe opdrachten en uitdagingen.
Indeed deed onderzoek naar toptalent in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Nederlandse toptalenten zijn vooral goed in strategisch denken (33 procent). Gevolgd door het probleemoplossend vermogen (31 procent), passie (31 procent), motivatie (27 procent) en communicatievaardigheden (24 procent).

Talent wil uitgedaagd en geïnspireerd worden
Het Indeed-onderzoek toont aan dat mensen vooral naar een nieuwe baan zoeken als ze geïnspireerd raken door een nieuwe uitdaging of niet meer gemotiveerd zijn voor hun huidige werk. 34 procent noemt ontevredenheid over de huidige baan als reden voor het zoeken naar een andere baan, 25 procent is ontmoedigd. Het onderzoek laat zien dat inspiratie een belangrijke reden is voor een carrièreswitch. 38 procent geeft aan te willen wisselen van baan als de nieuwe functie meer betekenis heeft, bijvoorbeeld vanwege de werkomgeving of de missie van de organisatie. Daarnaast kijken toptalenten niet alleen naar salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, maar ook naar locatie, inhoud van de werkzaamheden, de balans tussen werk en privé, en de samenwerking binnen teams.

Talent haakt af bij sollicitatieprocedure Fortune 500-bedrijven
Indeed keek ook naar het sollicitatieproces van de Fortune 500-bedrijven. Gemiddeld bestaat de onlinevragenlijst voor het solliciteren bij deze bedrijven uit 62,8 vragen. Volgens het onderzoek haakt 87,7 procent van de onlinesollicitanten af als er meer dan 45 vragen worden gesteld. Dit houdt in dat bedrijven het risico lopen een significant aantal potentiële kandidaten te verliezen als ze te lange vragenlijsten hanteren.

Toptalent aantrekken
Sander Poos, Managing Director Benelux bij Indeed: “Dit onderzoek laat zien dat bedrijven die toptalent zoeken, moeten zorgen voor inspiratie. Toptalent heeft tal van opties en wie geen inspirerende werkomgeving kan bieden, loopt het risico talent mis te lopen of te verliezen.” Het moet voor toptalent makkelijk zijn om een baan bij een organisatie te vinden. Daarom is het belangrijk om voor een eenvoudig proces te zorgen. Poos: “Kandidaten haken af als ze ellenlange vragenlijsten moeten invullen. Ook in het vervolgtraject moet voor een optimale ervaring voor kandidaten worden gezorgd. Maar kijk ook naar de eigenschappen van toptalent die bij de organisatie passen, en zorg ervoor dat alleen banen beschikbaar zijn, die ertoe doen.”

Over het onderzoek
Indeed deed het afgelopen jaar uitgebreid onderzoek naar toptalent door middel van diepte-interviews, onlinewerkgeversonderzoeken en onlinewerkzoekendenonderzoek in Groot Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Methodologie:  28 diepte-interviews werden afgenomen met mid-level en senior managers die ten minste aan vijf mensen leiding geven. Daarnaast werd er een onlineonderzoek gestart onder vierduizend HR-managers die ten minste al een jaar aan vijf mensen of meer leiding geven. Als laatste werden 15.762 werkzoekenden van achttien jaar en ouder online ondervraagd.

Over Indeed
Meer mensen vinden banen op Indeed dan waar dan ook. Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 200 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar Indeed.nl/about.

Voor meer info
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
E-mail: indeed@progresscommunications.nl
Laatste van Indeed
Indeed introduceert de Indeed Academy: gratis e-learnings met best practices voor recruiters

Hulp bij het vinden van werk meest gewenste toepassing van kunstmatige intelligentie

Zoektocht naar zomerbanen neemt onverminderd toe
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 4 jaar en 130 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting