www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic transformeert de databasemarkt met MarkLogic 9

Nieuwe versie enterprise NoSQL-database biedt snellere data-integratie met toonaangevende datasecurity en beheermogelijkheden

Utrecht, 16 mei 2017 – MarkLogic Corporation, de leverancier van een operationele en transactionele Enterprise NoSQL database, lanceert MarkLogic 9: de nieuwste versie van ‘s werelds beste database voor het integreren van datasilo’s. Met de nieuwe mogelijkheden voor data-integratie, -beveiliging en -beheer, helpt MarkLogic 9 organisaties om sneller, gemakkelijker en goedkoper een uniform en actueel 360-??gradenbeeld van hun gegevens te krijgen, of het nu in de cloud of on-premises is. Hiermee kunnen ze de volgende generatie applicaties bouwen, zakelijke resultaten verbeteren, risico’s beperken en bedrijfskosten verlagen.

Het MarkLogic databaseplatform is het alternatief voor decennia oude relationele databases die op moeizame, tijdrovende ETL-tools (extract, transform, load) vertrouwen om data van silo’s te integreren. De MarkLogic 9 database biedt de flexibiliteit en schaalbaarheid van NoSQL, gecombineerd met robuuste zakelijke mogelijkheden waaronder gecertificeerde beveiliging en hoge beschikbaarheid. MarkLogic is gebaseerd op geavanceerde ondersteuning voor bitemporaal, semantiek en cloud, en versie 9 voegt daar nieuwe enterprise functies aan toe die gegevensintegratie vergemakkelijken, gegevensbeveiliging verbeteren en het beheer van databases efficiënter maken.

De belangrijkste nieuwe mogelijkheden zijn:

Snellere, eenvoudigere data-integratie
MarkLogic 9 introduceert mogelijkheden die uniek zijn in de databasemarkt en die de integratie van datasilo’s aanzienlijk vereenvoudigen.
  • Entity Services stellen organisaties in staat om rommelige, steeds veranderende gegevensbronnen te beheren. Dit is mogelijk doordat zij een model en woordenschat kunnen definiëren om fysieke entiteiten als klanten, producten en hun onderlinge relaties te harmoniseren.
  • Optic is een revolutionaire nieuwe API waarmee ontwikkelaars hun gegevens kunnen bekijken als documenten, grafieken of rijen, wat een ongeëvenaarde flexibiliteit en efficiëntie oplevert.
Marktleidende gegevensbeveiliging
De nieuwe beveiligings- en privacyfuncties in MarkLogic 9 bieden ongekende mogelijkheden om gegevens veilig te gebruiken en delen.
  • Advanced Encryption beschermt gegevens tegen hackers en interne bedreigingen met op standaarden gebaseerde versleuteling, geavanceerd sleutelbeheer en granulaire scheiding van rechten.
  • Element-level security gaat verder dan de bestaande beveiliging op documentniveau, waardoor specifieke elementen van een document voor bepaalde gebruikers verborgen kunnen worden. De resulteert in een betere gegevensbescherming.
  • Redaction voorkomt het lekken van gevoelige informatie zoals Burgerservicenummers (BSN) door deze specifieke informatie te verwijderen of te vervangen door andere waarden. Hiermee wordt het lekken van gevoelige gegevens voorkomen, maar belangrijker nog: het geeft bedrijven de garanties die ze nodig hebben om gegevens veilig te delen.
Beter beheer en meer productiviteit
MarkLogic 9 verbetert het beheer en de productiviteit met nieuwe tools, nieuwe monitoring en verbeteringen voor non-disruptive operaties.
  • Ops Director is een fundamenteel nieuw tool dat het werk van systeembeheerders vergemakkelijkt die te maken hebben met meerdere clusters, clouds en on-premises systemen, en productie-, test- en ontwikkelomgevingen.
  • Telemetry is een optionele functie die betere en snellere ondersteuning biedt door het verzamelen, versleutelen en verzenden van diagnostische systeeminformatie naar MarkLogic, waardoor die gegevens op aanvraag direct beschikbaar zijn.
“Ik ben ontzettend enthousiast over MarkLogic 9,” zegt Joe Pasqua, Executive Vice President, Products bij MarkLogic. “Onze klanten hebben de meest veeleisende applicaties ter wereld. Zij hebben een belangrijke rol gespeeld bij deze belangrijke stap voorwaarts in de manier waarop de volgende generatie databases worden gebruikt en de waarde die ze brengen. Om concurrerend te blijven in een wereld waar datavolumes exploderen en de eisen dagelijks veranderen, moeten bedrijven hun data-activa snel, efficiënt, veilig en realtime kunnen gebruiken. De nieuwe cutting-edge mogelijkheden van MarkLogic 9 maken hun werk gemakkelijker en verbeteren hun resultaten.”

“Om te kunnen innoveren en positieve bedrijfsresultaten te genereren uit de meest kritische data-activa, moeten bedrijven hun gegevens kunnen verplaatsen en integreren over bedrijfssilo’s en multi-hosted omgevingen zonder dat het afbreuk doet aan data lineage, security of governance,” zegt Carl Olofson, Research Vice President bij International Data Corporation (IDC). “Er zijn weinig databases op de markt die een volledig pakket bieden van enterprise-niveau dataflexibiliteit, governance en security om aan die eisen te voldoen. MarkLogic biedt met zijn NoSQL-databasetechnologie mogelijkheden op elk van deze gebieden. Naarmate meer bedrijven concurrentievoordeel willen halen uit hun gegevens, kan NoSQL een belangrijke digitale transformatietechnologie zijn die een brug slaat naar een toekomst waar bedrijven opkomende third platform data kunnen combineren met conventioneel beheerde data, gebruikmakend van goedkope infrastructuur en elastic compute power om een ??360-graden beeld te krijgen van alle data-activa van het bedrijf.”

“De MarkLogic database is cruciaal voor ons digitale transformatieprogramma,” Zegt Omar Baig, hoofd van de Digital Knowledge and Information Service bij de OESO. “Door de combinatie van digitale systemen en mogelijkheden om meer informatie te delen en kennis te creëren met en voor onze stakeholders, stelt de volgende generatie NoSQL-technologie van MarkLogic ons in staat om effectiever onze missie uit te voeren van het ontwikkelen en promoten van beleid om het mondiale economische en sociale welzijn te verbeteren. We hebben voor MarkLogic gekozen als een van de belangrijkste databaseplatformen voor alle toekomstige applicaties die deel uitmaken van onze strategische roadmap naar 2021. De zoek- en semantische mogelijkheden van MarkLogic, en de robuuste en veilige enterprisemogelijkheden, geven ons een slimme en efficiënte manier om documenten te verbinden en verbeteren en ervoor te zorgen dat de juiste informatie zo spoedig mogelijk, in de juiste context, bij de juiste mensen terechtkomt.”

Dataexperts van organisaties als Aetna, BBC, KPMG, NBCUniversal en honderden anderen maken gebruik van de MarkLogic-database om data van silo’s te integreren zonder kostbare en tijdrovende ETL-tools te gebruiken. Bedrijven en organisaties kunnen hun gegevens hierdoor operationaliseren om nieuwe inkomsten en marktmogelijkheden te creëren, de time to production te verbeteren en risico te beheersen.

Meer informatie over MarkLogic 9: www.marklogic.com/what-is-marklogic/whats-new.

Over MarkLogic
Al meer dan een decennium vertrouwen organisaties over de hele wereld op MarkLogic voor hun innovatieve informatietoepassingen. Met experts op het gebied van het integreren van gegevens uit silo’s, stelt MarkLogic’s operationele en transactionele enterprise NoSQL-database-platform onze klanten in staat om de volgende generatie applicaties te bouwen op een uniform, 360-graden beeld van hun gegevens. Het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley, en MarkLogic heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.marklogic.com.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Lubbers De Jong

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl