www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 139 dagen geleden)
PR: KINXX PR

3W Infra lanceert lease-to-own financieringsprogramma voor dedicated servers en netwerk infrastructuur

Amsterdam, 11 mei 2017 – 3W Infra, een van de snelst groeiende IaaS hosting providers in Europa die in een half jaar tijd wist te groeien van 3.000 naar 4.000 dedicated servers in beheer, heeft een financieringsprogramma gelanceerd. De 3W Infra Financing Program is een ‘lease-to-own’ programma dat zich richt op de wat grotere hosting infrastructuren, voor bedrijven die gefocust zijn op margeverhoging en kostenreductie.

3W Infra’s zojuist gelanceerde financieringsprogramma biedt IaaS hosting gebruikers de mogelijkheid om aan het einde van de leaseperiode hun dedicated servers en netwerkapparatuur volledig in eigendom te krijgen. Gedurende de leaseperiode betalen zij een vast maandelijks termijnbedrag.

Middels de 3W Infra Financing Program worden gebruikers in staat gesteld om op een laagdrempelige manier apparatuur aan te schaffen terwijl de investeringskosten in lijn blijven met hun bedrijfsinkomsten. De aan te schaffen apparatuur kan uiteenlopen van rack servers en blade server chassis tot storage nodes, en van firewalls, load balancers en switches tot en met optische fibers en bekabeling infrastructuur. Het financieringsprogramma is bedoeld voor enterprises, cloud services providers (CSP’s), system integrators (SI’s), managed services providers (MSP’s) en andere bedrijven met een vraag naar wat grotere IaaS hosting infrastructuren.

OPEX versus APEX

3W Infra Financing Program kent flexibele leasetermijnen, met leaseperiodes die uiteenlopen van 12 tot 36 maanden. Gebruikers kunnen gebruikmaken van het financieringsprogramma wanneer zij hun IaaS hosting infrastructuur hebben gehuisvest binnen 3W Infra’s datacenter omgeving, of wanneer zij van plan zijn dit te doen. Binnen het financieringsprogramma hebben deelnemers de vrijheid om naar eigen voorkeur hardware merken en soorten apparatuur te kiezen.

Aan het einde van de leaseperiode krijgen lease-to-own klanten van 3W Infra hun dedicated servers en netwerkapparatuur volledig in eigendom.

“Ons financieringsprogramma met daarin de lease-to-own aanbieding geeft CXO’s en financieel managers de mogelijkheid om hun IT investeringen te spreiden en CAPEX om te zetten in een operationele financiering van hun dedicated servers en netwerkapparatuur,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “Het vrijmaken van investeringskapitaal biedt deze bedrijven het voordeel dat zij up-to-date technologie kunnen aanschaffen terwijl zij zich kunnen blijven focussen op hun corebusiness en het genereren van omzet. Het beperkt ook de risico’s die gepaard kunnen gaan met IT investeringen en potentieel hoge kosten voor hardware apparatuur.

Naast het lease-to-own financieringsprogramma heeft 3W Infra ook nog gewoon de mogelijkheid tot ‘Operational Lease’ in het portfolio, de reguliere dedicated server productlijn waarbij maandelijkse kosten worden berekend en 3W Infra eigenaar blijft van de hardware. Tevens is ‘Purchase’ als leveringsoptie mogelijk, waarbij 3W Infra in feite optreedt als een reseller van de servers en netwerkapparatuur. De laatstgenoemde optie biedt gebruikers de mogelijkheid om vanaf dag-1 de hardware in eigendom te krijgen.

Financials, cloud provider

Voor 3W Infra zelf is het eigenlijk niet zo winstgevend om een lease-to-own financieringsprogramma aan klanten aan te bieden, maar het management team van 3W Infra is er veel aan gelegen om het toch in het portfolio op te nemen. “De marges op dit soort services is eerlijk gezegd vrij laag, maar wij vinden het belangrijk om een stap extra voor klanten te zetten en lease-to-own als optie mee te nemen,” zegt Premchand. “Het past binnen 3W Infra’s unieke marktstrategie om oneindig veel mogelijkheden aan te bieden. Ook de meest veeleisende gebruikers willen wij tevreden stellen, met onder andere de vrijheid om welk hardware merk dan ook te kiezen en de zekerheid te bieden dat alle klant-specifieke behoeften worden ingevuld.”

Vooral voor financiële ondernemingen (financials) en cloud services providers (CSP’s) zou het lease-to-own financieringsprogramma volgens Premchand een goede oplossing kunnen zijn. “Zelfs voor start-ups kan lease-to-own een passende oplossing bieden. Operational lease, oftewel ons reguliere dedicated server productportfolio, is in dat geval echter ook een optie – omdat sommige start-ups meer flexibiliteit zullen wensen als het gaat om hun middellange termijn investeringen. Tijdens de bèta lancering zagen we echter al aardig wat belangstelling voor ‘lease-to-own’ vanuit de start-up wereld, van onder andere een cloud storage start-up uit Canada en een streaming start-up uit India.”

“Sommige gaming klanten van 3W Infra zullen waarschijnlijk eerder de voorkeur geven aan operationele lease en het reguliere dedicated server programma, omdat hun netwerkbehoeften enorm kunnen fluctueren,” zegt Premchand. “Bij financials ligt dat anders. Voor financiële ondernemingen is onze 100% uptime garantie en low-latency connectiviteit doorgaans belangrijker dan de CPU power. Wanneer zij kiezen voor A-merk hardware, dan zijn zin in staat om een duurzame en economisch voordelige IaaS hosting infrastructuur in te richten. Hetzelfde geldt voor reeds gevestigde cloud services providers die bijvoorbeeld hun internationale activiteiten van de Verenigde Staten naar Europa willen uitbreiden.”

Over 3W Infra
3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com