www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: The Communication Force

Thin client-oplossing van IGEL ondersteunt Windows 10 IoT Enterprise

Universal Desktop UD5 en UD6 vergemakkelijken het beheer van IoT-devices binnen de Windows 10 IoT Enterprise-omgeving

Breukelen, 10 mei 2017 – IGEL Technology internationaal toonaangevend leverancier van endpoint management software voor veilige organisaties, heeft de IGEL Universal Desktop™-oplossingen UD5 en UD6 thin clients geüpgraded, waardoor ze nu ook Windows 10 IoT Enterprise ondersteunen.

“Onderzoekers voorspellen dat er in 2020 meer dan 20 miljard IoT-devices op het Internet zijn aangesloten. Hierdoor komen er steeds meer organisaties die dergelijke devices willen toepassen om initiatieven voor de digitale transformatie in gang te zetten”, zegt Matthias Haas, Chief Technology Officer bij IGEL.“De IGEL UD5 en UD6 thin clients met Windows 10 IoT Enterprise in combinatie met onze toonaangevende endpoint management software, maakt het beheer van IoT-devices binnen IT-organisaties in bijna alle sectoren een stuk eenvoudiger.”

Meer flexibiliteit, veiligheid en betere beheersbaarheid
De IGEL Universal Desktop UD5 en UD6 thin clients zijn respectievelijk uitgerust met een Intel® Celeron® dual-core en quad-core processor. Ze bieden een hoogwaardige grafische weergave waardoor multimediatoepassingen optimaal werken, terwijl gebruikers gelijktijdig meerdere softwaretoepassingen kunnen hebben aanstaan. Naast Windows 10 IoT Enterprise ondersteunen IGEL UD5 en UD6 thin clients eveneens IGEL OS™, IGEL’s op Linux gebaseerd besturingssysteem. Om gebruikers veilig te laten werken met zowel hun IGEL desktops als hun IoT-devices met Windows 10 IoT Enterprise, bieden de IGEL UD5 en UD6 thin clients een breed palet aan netwerkprotocollen, waaronder Microsoft Remote Desktop Protocol (RDP)-client.

Met de IGEL Universal Management Suite™ (UMS), een unieke endpointbeheeroplossing, zijn organisaties in staat alle IGEL endpoints centraal te beheren. UMS zorgt dat IT-beheer automatisch controle houdt op de backend en tegelijkertijd een herkenbare, gemakkelijke omgeving biedt voor gebruikers. “Geen enkele andere fabrikant is in staat het beheer van complexe enterpriseomgevingen zo te vereenvoudigen zoals IGEL”, zegt Haas. “We ondersteunen vrijwel alle devices en besturingssystemen vanuit IGEL UMS, ook Windows 10 IoT Enterprise. Onze aanpak heeft in het endpointbeheer een daadwerkelijke verandering gebracht.”

Extra ruimte voor eigen toepassingen
Om met Windows 10 IoT Enterprise te kunnen functioneren, zijn IGEL UD5 en UD6 thin clients standaard uitgerust met 4GB RAM-geheugen en 32GB flitsgeheugen. Hierdoor is er voldoende ruimte om eigen bedrijfstoepassingen te installeren, evenals drivers en hulpmiddelen die nodig zijn om randapparatuur aan te sturen, waaronder digitale dictafoons. Daarnaast zit op IGEL UD5 en UD6 clients een softwarelicentie voor regelmatige firmware-updates. Hiermee nutten IT-organisaties zowel hun hardwareinvesteringen ten volle uit, en profiteren ze van nieuwe functionaliteit die beschikbaar komt.

“Vanwege het toenemend risico op ransomware en cyberaanvallen, heeft elke organisatie tegenwoordig de plicht endpoints te beveiligen”, zegt Mark Bowker, senior analist, ESG. “Er is terecht veel bezorgdheid over de veiligheidsrisico’s, bijvoorbeeld in sectoren als de gezondheidszorg en de maakindustrie die IoT-devices willen inzetten om beter inzicht te krijgen in hun bedrijfsprocessen. De veilige oplossingen voor endpointbeheer en -ondersteuning voor Windows IoT Enterprise van IGEL zorgen ervoor dat organisaties en hun medewerkers de taken kunnen uitvoeren in een robuuste computeromgeving waarin de toegang tot bedrijfsgegevens wordt beschermd.”

Makkelijk wisselen tussen virtualisatieprotocollen
Alle IGEL UD thin clients zijn gepre-configureerd en ondersteunen alle gangbare virtualisatieprotocollen. Klanten kunnen kiezen uit Citrix HDX, Microsoft RDP/Remote FX of VMware Horizon. Tevens kunnen zij virtualisatieprotocollen toevoegen of aanpassen, waarbij IGEL UMS snel schakelt en veranderingen in het hele netwerk doorvoert en zo nodig alleen op specifieke endpoints. Het UMS laat ook toe endpoints toe te voegen of te verwijderen en software-updates door te voeren zodat altijd met de laatste versie van software gewerkt wordt.

Beschikbaarheid
IGEL UD5 en UD6 thin clients voor Windows 10 IoT Enterprise zijn vanaf 15 mei 2017 beschikbaar en kunnen via IGEL-distributeurs aangeschaft worden.
Eerder van IGEL Technology
31 jul 2019 IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

22 jul 2019 Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl