www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 78 dagen geleden)

Oracle Gebruikersclub Holland (OGh) onderstreept internationale karakter met naamswijziging: nlOUG

Nederlandse Oracle User Group organiseert 15-16 juni Tech Experience 2017

Oracle Gebruikersclub Holland - OGh-- is al bijna 30 jaar een begrip in de Nederlandse Oracle community. Met ingang van 1 juli aanstaande zal die vertrouwde naam plaatsmaken voor een nieuwe naam: nlOUG (onder voorbehoud van goedkeuring door de ALV). Het OGh bestuur wil hiermee de naam van de Nederlandse Oracle gebruikersvereniging meer in lijn brengen met de naamgeving van de internationale Oracle User Groups. Tech Experience 2017, dat plaatsvindt op 15 en 16 juni in de Rijtuigenloods in Amersfoort, is het eerste grootschalige event dat onder de vlag van de nlOUG wordt gehouden.

Het bestuur verwacht dat de nieuwe naam nlOUG daarnaast zal leiden tot een grotere naamsbekendheid, zowel in Nederland als bij Oracle-gebruikers en -partners in Europa en de VS. De nieuwe naam sluit ook beter bij het steeds sterker wordende internationale karakter van de OGh. Zoals bekend is de OGh al geruime tijd ook buiten de landsgrenzen actief, onder meer via het lidmaatschap van de overkoepelende organisatie van Europese Oracle gebruikers, de EOUG.

Het door de OGh georganiseerde tweedaagse event APEX World trekt jaarlijks een toenemend aantal buitenlandse deelnemers. APEX World 2017, dat onlangs werd gehouden in Rotterdam, telde bijvoorbeeld ruim 380 bezoekers uit 13 landen. Het internationaal georiënteerde programma vermeldde tal van keynotes en parallelsessies over een breed scala van APEX-gerelateerde onderwerpen. Een belangrijk deel van de gerenommeerde sprekers was afkomstig van Oracle Corp in de VS en Oracle-partners uit Europa.

Complete Oracle Technology stack
Ook Tech Experience 2017 dat op 15 en 16 juni a.s. voor het eerst wordt gehouden, kent een uitgebreid en internationaal georiënteerd programma. Onder het motto An inspiring source of Oracle knowledge zal het tweedaagse event de complete Oracle Technology stack bedienen, van Engineered Systems en DBMS tot Development en BI. Keynote sprekers zijn Maria Colgan (Oracle), Duncan Mills (Oracle) en Lucas Jellema (AMIS). Met meer dan 50 sprekers, waaronder Tim Hall, Christian Berg, Chris Saxon, Toon Koppelaars, Geertjan Wielenga, Grant Ronald, Ralf Muller, Frank Nimphius en Steven Davelaar, verdeeld over 9 parallel tracks, wacht de deelnemers een interessant en leerzaam programma

Het bestuur heeft tevens de intentie om de website van de OGh aan te passen. Niet alleen veranderen de naam en het logo, maar ook zullen er aanpassingen en verbeteringen worden doorgevoerd in de opbouw, toegankelijkheid en navigatie binnen de website. Zo komt er bijvoorbeeld een selfservice pagina, waar individuele leden een persoonlijk account kunnen aanmaken, dat onafhankelijk is van het type (bedrijfs-) lidmaatschap. De toename van het aantal individuele lidmaatschappen is mede de reden geweest voor deze verandering. Ook kan de OGh/nlOUG in de nieuwe opzet een betere service bieden en de informatievoorziening nauwkeuriger afstemmen op de individuele behoefte en persoonlijke interesse van haar leden.

De voorgenomen naamswijziging zal in de komende algemene ledenvergadering ter goedkeuring aan de OGh-leden worden voorgelegd.

Noot voor de redactie
Mocht u nadere toelichting wensen, dan kunt u terecht bij de Voorzitter van de OGh/nlOUG, Robin Buitenhuis, 030-6997065.
Laatste van nlOUG

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric