www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Dell EMC introduceert zijn 14e generatie PowerEdge-servers

Nieuwe servers met uiteenlopende applicaties vormen de basis van het moderne datacenter

• Nieuwe 14? generatie van Dell EMC PowerEdge-servers zorgen voor vijftig procent meer VDI-gebruikers per server*
  • Makkelijk te gebruiken, next-generation OpenManage Enterprise console voor beter systeembeheer
  • Nieuwe security-functies voor betere bescherming tegen kwaadaardige dreiging en ongewenste interne veranderingen
Las Vegas, Dell EMC World - Dell EMC introduceert zijn meest vooruitstrevende portfolio van PowerEdge-servers tot dusver. Het nieuw ontworpen 14? generatie Dell EMC PowerEdge server portfolio vormt een veilig en schaalbaar compute platform dat de ideale fundering is voor cloud, analytics of software-defined datacenterinitiatieven. Het nieuwe portfolio biedt innovaties op drie gebieden:
  • Schaalbare business-architectuur optimaliseert datacenters voor een groot aantal nieuwe en opkomende workloads
  • Intelligente automation via uitgebreide API’s en de volledig nieuwe OpenManage Enterprise-console zorgen ervoor dat IT meer tijd kan besteden aan zaken die meer prioriteit hebben
  • Geïntegreerde security beschermt de bedrijven en data van klanten gedurende de hele levenscyclus van de server
“In de digitale economie van vandaag moet technologie razendsnel transformeren en moet IT nieuwe applicaties ontwikkelen, resources optimaliseren ideale klantervaringen creëren”, zegt Ashley Gorakhpurwalla, president, Server Solutions Divions bij Dell EMC. “Dankzij onze leidende rol op het gebied van innovatie in servertechnologie, is de nieuwste generatie van onze PowerEdge-servers de ideale basis voor het moderne datacenter.”

Legacy datacentertechnologie is niet flexibel en efficiënt genoeg om bedrijven die door een Digitale transformatie gaan te ondersteunen. In zijn 2017 IT Transformation Maturity Curve-onderzoek geeft de Enterprise Strategy Group zelfs aan dat slechts 5 procent van de respondenten in staat is tegemoet te komen aan de IT-benodigdheden van digitaal getransformeerde bedrijven die gebuikmaken van moderne platformen.

De 14e generatie van de PowerEdge-servers zal worden gebruikt in storage- en datacenter-appliances, hyper-converged appliances en racks, ready nodes, bundels en andere Dell EMC-oplossingen.

De nieuwe, schaalbare business-architectuur van Dell EMC PowerEdge-servers biedt krachtige prestaties, geoptimaliseerd voor traditionele en cloud-native workloads. Het nieuwe Dell EMC PowerEdge-serverportfolio omvat:
  • Betere applicatieprestaties en responstijden – Met 19x meer Non-Volatile Memory Express (NVMe) lage latency storage dan de vorige generatie, loopt Dell voorop in de industrie met industriestandaarden in NVMe via Express Flash
  • Ontvang sneller resultaten van PowerEdge – One-click BIOS tuning zorgt voor snelle inzet van veel processorintensieve workloads
  • Benader de juiste data op het juiste moment – Dankzij verbeterde storage-capaciteit en –flexibiliteit kunnen klanten hun storage-configuraties voor applicaties op maat maken. Dit is belangrijk in software-defined storage-omgevingen (SDS)
Nieuwe en verbeterde systeembeheerfuncties die zitten ingebakken in het Dell EMC PowerEdge-portfolio automatiseren productiviteit en vereenvoudigen lifecycle management van het moment van ingebruikname tot en met het afscheid. Deze nieuwe beheerfuncties zijn:
  • Uniforme serverbeheerervaringen en monitoring van het gehele datacenter – OpenManage Enterprise is een nieuwe, virtuele enterprise systeembeheer-console met applicatie plug-in’s, een eenvoudige interface en rapportages op maat
  • Razendsnelle troubleshooting en maximale server uptime – Het verbeterde iDRAC 9 biedt tot vier keer betere serverbeheerprestaties vergeleken met de vorige generatie
  • Snellere oplossing van problemen - ProSupport Plus met SupportAssist reduceert de tijd die nodig is voor het oplossen van problemen op onderdelenniveau tot wel 90 procent**
  • Verbeterd stroomverbruik en compute-dichtheid – Automatische multi-vector-koeling maakt dat meer GPU accelerators passen in een enkele configuratie, daardoor gaan er tot 50 procent meer VDI-gebruikers op een server*
Het Dell EMC PowerEdge-portfolio combineert nieuwe hardware en security-functies op systeemniveau om de infrastructuur te beschermen en gevaren snel te kunnen ontdekken. De gedifferentieerde security-functies in de server zijn:
  • Voorkom ongeautoriseerde of onbedoelde veranderingen - System Lockdown, een nieuwe functie, voorkomt veranderingen aan de configuratie die mogelijk veiligheidsrisico’s opleveren en gevoelige data blootleggen
  • Bescherm het datacenter via een veerkrachtige architectuur – Functies zoals SecureBoot, BIOS Recovery-mogelijkheden, signed firmware en iDRAC RESTful API (compliant met Redfish-standaarden) bieden verbeterde bescherming tegen aanvallen
  • Garandeer privacy – System Erase verwijdert gebruikersdata snel en veilig van drives en wist alle vluchtige media wanneer een server buiten gebruik raakt
Het nieuwe design van de 14e generatie Dell EMC PowerEdge-servers heeft al een user-experience design award gewonnen en is compleet opnieuw vormgegeven op basis van feedback van klanten over hoe ze met hun servers willen werken.
  • Betere luchtdoorvoer – Een nieuw, gestroomlijnd front-profiel verplaatst lucht efficiënt waardoor er meer energie gebruikt kan worden om applicaties beter te laten presteren
  • Intuïtieve gebruikservaring – Serverconfiguratie en -monitoring is nu mogelijk via een handheld smart device middels de Quick Sync-functie
  • Milieuvriendelijk – De nieuwe gezoomde hoeken zijn de nieuwe standaard waardoor er geen verf meer nodig is op de server. Hierdoor is er minder impact op het milieu
Services vormen een belangrijk onderdeel van de Dell EMC next generation serverstrategie. De services van Dell EMC staan aan de basis van de snelle adoptie en optimalisering van digitale technologie. De services van Dell EMC omvatten:
  • De IT Transformation Workshop, waarin Dell EMC-consultants de resultaten van klanten vergelijken met best-in-class peers en samen prioriteiten vaststellen voor hun transformatie naar een moderne, op de cloud gebaseerde infrastructuur en IT-model.
  • De ProDeploy Enterprise Suite dat technologieadoptie versnelt waarmee bespaard kan worden op tijd en geld. 91 procent minder IT-inspanningen en tot wel 39 procent snellere inzet vergeleken met in-house resources***
  • ProSupport Enterprise Suite, services die volledig geïntegreerd zijn met de intelligente beheer- en automation-functies van 14e generatie servers. Deze dienst is inclusief ProSupport Plus met SupportAssist, Dell EMC geautomatiseerde, proactieve en voorspelbare technologie die hardware-problemen tot 90 procent sneller kan helpen oplossen.
Beschikbaarheid
In samenwerking met Intel brengt Dell EMC de nieuwe Intel Xeon Processor naar de 14e generatie Dell EMC PowerEdge-servers. Intel’s technologie bevat veel verbeteringen die een positief effect hebben op de prestaties, efficiency en beveiliging van de Dell EMC PowerEdge-servers. Additionale details en prijsinformatie over de 14e generatie Dell EMC PowerEdge-servers is naar verwachting half 2017 beschikbaar.

*-*-*-*-*-*

Over Dell EMC
Dell EMC maakt onderdeel uit van Dell Technologies, en stelt organisaties in staat hun datacenter te moderniseren, automatiseren en transformeren middels een converged infrastructuur, servers, storage en databeschermingstechnologie. Dit zorgt voor een betrouwbare fundering voor bedrijven om hun IT te transformeren op basis van een hybrid cloud en hun business te transformeren met de inzet van cloud-native applicaties en big data-oplossingen. Dell EMC bedient klanten in 180 landen, inclusief 98 procent van de Fortune 500, met het meest uitgebreide en innovatieve portfolio van edge tot core tot cloud.

Dell EMC
Angelique van der Kroft
E. angelique.vanderkroft(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Laura Witlox / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Dell EMC
Dell EMC verbetert zijn server-portfolio

Veel organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen, blijkt uit nieuw Dell EMC-onderzoek

Dell EMC breidt Data Protection-mogelijkheden uit voor betere bescherming en optimaal beheer van data in een multi-cloud-wereld
Dell EMC contact

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl