www.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Volg de live video-stream van de opening van het Lefdal Mijn Datacenter

Wilt u live aanwezig zijn wanneer op een oppervlakte van 120.000 vierkante meter en een diepte van 50 meter de ultieme computerruimte in bedrijf wordt gesteld?

Op 10 mei 2017 wordt in het Noorweegse Måløy het Lefdal Mijn Datacenter (LMD) – één van de efficiëntste, milieuvriendelijkste en veiligste computerruimten in Europa geopend.
Voor de werking wordt uitsluitend hernieuwbare energie gebruikt en de koeling vindt plaats met water uit de nabijgelegen fjord. De energiekosten zijn dienovereenkomstig laag en het systeem biedt een PUE-waarde (Power Usage Effectiveness) van minder dan 1,1. In combinatie met de standaardvoordelen resulteert dit ten opzichte van een cloud-computerruimte in Duitsland in een aanzienlijke kostenbesparing tot wel 40 procent.

Naast whitespace-oppervlakken en klantspecifieke veiligheidsruimten wordt het datacenter vrijwel geheel op basis van containers opgebouwd. Daarmee voldoet het LMD aan de hoge eisen van schaalbaarheid, standaardisering en modulaire toepassing. Dankzij de gestandaardiseerde RiMatrix-computerruimtemodulen van Rittal kunnen klanten al binnen vier tot zes weken na de bestelling vanuit het LMD online gaan.

De eerste sectie met ruimte voor 300 containers met koelvermogens tot 45 Megawatt is klaar voor gebruik, de eerste units zijn al geïnstalleerd. Het modulaire totaalconcept biedt daarnaast capaciteit voor in totaal 1.500 containers met koelvermogens tot 200 Megawatt. Bovendien maken de modulaire computerruimte-oplossingen een zeer flexibele toepassing mogelijk van IT-systemen met diverse modellen zoals colocatie, Private Cloud, ITaaS (IT Infrastructure as a Service) of DCaaS (Datacenter as a Service).

Wij nodigen u uit de opening van het Lefdal Mine Datacenter op 10 mei om 12:30 uur live te beleven via de volgende video-stream:

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:

Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl