www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Volg de live video-stream van de opening van het Lefdal Mijn Datacenter

Wilt u live aanwezig zijn wanneer op een oppervlakte van 120.000 vierkante meter en een diepte van 50 meter de ultieme computerruimte in bedrijf wordt gesteld?

Op 10 mei 2017 wordt in het Noorweegse Måløy het Lefdal Mijn Datacenter (LMD) – één van de efficiëntste, milieuvriendelijkste en veiligste computerruimten in Europa geopend.
Voor de werking wordt uitsluitend hernieuwbare energie gebruikt en de koeling vindt plaats met water uit de nabijgelegen fjord. De energiekosten zijn dienovereenkomstig laag en het systeem biedt een PUE-waarde (Power Usage Effectiveness) van minder dan 1,1. In combinatie met de standaardvoordelen resulteert dit ten opzichte van een cloud-computerruimte in Duitsland in een aanzienlijke kostenbesparing tot wel 40 procent.

Naast whitespace-oppervlakken en klantspecifieke veiligheidsruimten wordt het datacenter vrijwel geheel op basis van containers opgebouwd. Daarmee voldoet het LMD aan de hoge eisen van schaalbaarheid, standaardisering en modulaire toepassing. Dankzij de gestandaardiseerde RiMatrix-computerruimtemodulen van Rittal kunnen klanten al binnen vier tot zes weken na de bestelling vanuit het LMD online gaan.

De eerste sectie met ruimte voor 300 containers met koelvermogens tot 45 Megawatt is klaar voor gebruik, de eerste units zijn al geïnstalleerd. Het modulaire totaalconcept biedt daarnaast capaciteit voor in totaal 1.500 containers met koelvermogens tot 200 Megawatt. Bovendien maken de modulaire computerruimte-oplossingen een zeer flexibele toepassing mogelijk van IT-systemen met diverse modellen zoals colocatie, Private Cloud, ITaaS (IT Infrastructure as a Service) of DCaaS (Datacenter as a Service).

Wij nodigen u uit de opening van het Lefdal Mine Datacenter op 10 mei om 12:30 uur live te beleven via de volgende video-stream:

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:

Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel