www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

‘De Ideale ICT-omgeving’ Open Line maakt het mogelijk voor HEEMwonen

HEEMwonen legt als woningcorporatie met meer dan 12.000 huureenheden haar prioriteiten daar waar ze horen; bij de huurder.
Wij zetten ons in voor voldoende betaalbare woningen en maken samen met huurders en partners het verschil als het om samenleven gaat. Het is een dynamische omgeving die vraagt om een optimale ICT-infrastructuur, alleen dan kunnen wij goed doen waar we goed in zijn” zegt directeur bedrijfsvoering HEEMwonen Frank Vos. Open Line gaat de bestaande ICT-omgeving (her)ontwerpen, (ver)bouwen, hosten en beheren tot dé ideale ICT-omgeving voor HEEMwonen.

Bij de start van HEEMwonen in 2013 lag er een duidelijk en helder businessplan op tafel. Niet alleen voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, maar ook een thúis voor iedereen waarbij de huurder centraal staat. Frank Vos: “Om te kunnen voldoen aan deze kernwaarden moet je als organisatie weten wat je huurders willen, luisteren naar hun behoeften en in contact blijven met elkaar. Alleen door onze medewerkers optimaal te facilitairen krijgen ze de ruimte om aandacht te hebben voor onze huurder, voor de mens. Daarin speelt de ICT-omgeving een belangrijke rol. Systemen die niet werken en slecht toegankelijk zijn roepen ergernissen op en vergen veel energie en tijd.”

Primair digitaal systeem
Rob van Rhee is teamleider I&A bij HEEMwonen en startte in 2016 al met de implementatie van een nieuw systeem: “Allereerst zijn we begonnen met een nieuw primair systeem dat beter aansluit bij de behoefte van onze organisatie. Alle gegevens van meer dan 12.000 huurwoningen liggen opgeslagen in ons digitale systeem, maar ook de gegevens van onze huurders en medewerkers. Dan is het belangrijk dat je een goed en betrouwbaar systeem hebt. Daarnaast wilden wij onze medewerkers kwalitatief betere werkmogelijkheden bieden, denk daarbij aan flexibel werken en thuiswerken. De implementatie van een nieuw systeem is een hele operatie, iedereen binnen onze organisatie werkt ermee, maar aan de ander kant is het niet onze core business. Dan wil je een goede betrouwbare partner die met je meedenkt en zorgt voor een stabiele ICT-omgeving, continuïteit waarborgt en optimale ICT-kennis heeft, niet alleen nu maar ook in de toekomst. Die partner vonden wij in Open Line.”

Hosting en beheer
Frank Vos: “Open Line beheert en host nu ons totale ICT-Domein en dat brengt veel rust in onze organisatie. Ze bouwden eigenlijk dé ideale ICT-omgeving voor ons en daardoor kunnen wij ons richten op onze eigen kernactiviteiten.”

Over HEEMwonen
HEEMwonen is op 1 januari 2013 ontstaan uit een fusie van Woonmaatschappij Hestia groep, Woningstichting Ubach over Worms en Woningstichting Land van Rode. Samen met 117 medewerkers beheren ze meer dan 12.000 huureenheden in de regio’s Kerkrade en Landgraaf.

Over Open Line
Open Line (2002) ondersteunt en adviseert klanten bij het ontwerpen, bouwen en beheren van veelal complexe en duurzame ICT-projecten. Momenteel heeft Open Line meer dan 180 medewerkers en vestigingen in Eindhoven, Arnhem en Maastricht. Binnenkort komt daar Capelle bij. De twee eigen datacenters zijn gelegen op Maastricht Airport en in Landgraaf. In 2017 werd Open Line, voor de derde keer op rij, door Deloitte uitgeroepen tot ‘Best Managed Company’. Open Line is ISO 20000, ISO 27001, ISO 9001, NEN 7510 gecertificeerd en in het bezit van een ISAE3402-type II verklaring.

Noot voor de redactie:

HEEMwonen:
Rob van Rhee
Teamleider I&A
r.vanrhee@heemwonen.nl

Open Line:
Emile Stam
Manager Marketing en Communicatie
emile.stam@openline.nl
Laatste van Open Line
De Alliantie en Open Line slaan de handen ineen

Derde keer op rij 100% klanttevredenheidsscore voor Open Line bij onderzoek Giarte

‘De Ideale ICT-omgeving’ Open Line maakt het mogelijk voor HEEMwonen
Open Line contact

Logo Open Line

info@openline.nl
  openline.nl
Open Line sociaal

Open Line tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl