www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

NEN 2082 en ISO 16175-2 certificatie aan Doxis4 toegekend

SER als ECM-leverancier gecertificeerd volgens de internationale norm voor records management

Amsterdam / Berlijn, 5 mei 2017 -- De Doxis4 iECM-suite is succesvol gecertificeerd volgens de internationale norm ISO 16175-2  (‘Information and documentation - Principles and functional requirements for records in electronic office environments’) en de Nederlandse NEN 2082. SER is met Doxis4 de eerste Duitse ECM-leverancier die voldoet aan de bijna 300 industriële vereisten voor documenten onderhevig aan retentie.

De deskundigen van de onafhankelijke certificeringsautoriteit Van Bussel Document Services bevestigen in hun auditrapport dat de Doxis4 productsuite, bij juist gebruik, voldoet aan de eisen van de internationaal toepasselijke ISO 16175-2 standaard voor records management en de Nederlandse NEN 2082.

"Doxis4 is een geïntegreerde content management suite die goed geschikt is voor het modelleren, verwerken, archiveren en bewaren van records en hun metagegevens", aldus Dr. Geert-Jan van Bussel, chief auditor.

Doxis4 voldoet aan de industriële vereisten

ISO 16175-2 beschrijft in totaal 275 eisen onafhankelijk van functie, industrie en technologie. Dit omvat bijvoorbeeld de definitie van processen, de voorwaarden waaronder informatie wordt vastgelegd en beheerd, bewaar- en verwijderingsregels en de ondersteuning van conforme werkprocedures.
"Dankzij de certificering kunnen Doxis4 gebruikers er zeker van zijn dat ze voldoen aan alle vereisten voor het beheer van informatie die onderworpen is aan retentie, ongeacht welke media voor het maken en/of opslaan worden gebruikt", stelt Klaus Eulenbach, Managing Director van SER Software Technology GmbH en Head of Development van de SER Group.

- # - # - # -

Over ISO 16175-2
ISO 16175-2, ‘Information and documentation - Principles and functional requirements for records in electronic office environments’, is gebaseerd op records management concepten van de International Council on Archives (ICA). Het analyseert software die voornamelijk of uitsluitend voor het beheer van documenten wordt gebruikt. Dit omvat enterprise content management (ECM) systemen zoals Doxis4 van SER.
Het volledige document over ISO 16175-2 is hier te vinden.

Over NEN 2082
De norm bevat 155 eisen en wensen in acht functionele categorieën voor informatie- en archiefmanagement: opnemen; ordenen, klasseren en beschrijven; beheren, onderhouden en volgen; beschikbaar stellen; selecteren en verwijderen; documenteren van gebeurtenissen en beheeractiviteiten (‘tracking’, ‘audit trails’); ondersteunende functionaliteiten (als werkstroombesturing, rapporteren, autorisatie, authenticatie en encryptie, e.d.); en tenslotte het beheren van de instrumenten van informatie- en archiefmanagement zelf. De organisatorische functionele eisen in NEN 2082 moeten kunnen worden gerealiseerd door elk softwarepakket, waarin archief wordt gegenereerd of opgenomen. Dat zijn dus software oplossingen in bedrijfsprocessen (zoals ERP, GIS, EIS, CAD, CMS, e.d.), kantoorautomatiseringsoplossingen en web services (oplossingen op basis van ‘cloud computing’). De functionele eisen kunnen modulair en flexibel worden toegepast in de praktijk. Ze zijn van toepassing op alle informatie, die in systemen voorkomt en waarvan is vastgesteld dat het dient ter verantwoording en bewijs.

Over SER Group
SER is Europa's grootste leverancier van complete Enterprise Content Management-oplossingen voor informatielogistiek en de digitale werkplek. Met de toonaangevende Doxis4 iECM omgeving heeft SER de afgelopen 30 jaar nieuwe standaarden gezet in de ontwikkeling van content managementsoftware (CRM). Meer dan een miljoen tevreden gebruikers vertrouwen wereldwijd op onze gebruiksvriendelijke, rendement verhogende oplossingen op het gebied van informatie. Het geïntegreerde ECM en BPM (business process management) platform integreert naadloos content en procedures. SER´s ECM Excellence verenigt visie, enthousiasme, ervaring, inzicht en deskundigheid van ons team van meer dan 550 medewerkers.

Met vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, de Benelux, Frankrijk, Spanje, Polen, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en China, bieden we onze klanten gelokaliseerde producten en diensten die zijn afgestemd op hun behoeften. Een internationaal netwerk van professionele zakenpartners biedt ondersteuning op andere locaties.
Meer informatie: www.ser-solutions.nl

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Tags bij dit bericht