www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (4 jaar en 95 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven

Onderzoek van Teradata voorspelt brede adoptie cloud data-opslag in 2019: meer dan de helft IT-, klanten- en financiële data in de cloud

Amsterdam, 2 mei 2017 – Security is de belangrijkste zorg onder topmanagement bij de adoptie van dataopslag in de cloud. Toch blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van bedrijfskritische gegevens daar in 2019 opgeslagen zullen zijn.

Volgens de bevindingen van een nieuw onderzoek, uitgevoerd door Teradata (NYSE: TDC), een leverancier van analytics-oplossingen, noemen acht van de tien managers security als een punt van zorg bij het opslaan van data in de cloud. Desondanks is de hoeveelheid kritische data die er wordt opgeslagen enorm gestegen. Vooruitkijkend naar 2019 voorspellen managers dat meer dan de helft van data van IT (56%), klanten (53%) en financiële afdelingen (51%) in de cloud zullen verblijven.

In het onderzoek wordt benadrukt dat veel bedrijven de komende twee jaar willen investeren in cloud-storage, maar dat ze toch serieuze zorgen hebben over de informatiebeveiliging en datalekken. Verder worden volgende belangrijke trends gesignaleerd:

Security en gebrek aan controle zijn de belangrijkste obstakels voor de opslag van kritieke gegevens in de cloud:
  • 40 procent van de respondenten noemt security in het algemeen als een risico, en 25 procent van de respondenten gelooft dat de adoptie van cloud-data tot meer beveiligingsinbreuken zal leiden.
  • Een kwart van de ondervraagden gelooft dat de adoptie van cloud-data zal resulteren in een gebrek aan controle.
  • 52 procent zegt het beperkte draagvlak voor dataopslag in de cloud bij directies hen tegenhoudt. 22 procent worstelt met het extra personeel dat nodig is om naar de cloud te verhuizen.
Toch zal cloudopslag in de komende twee jaar sterk toenemen:
  • Hoewel 58 procent van de gegevens van de ondervraagde organisaties nu al in de cloud is opgeslagen, zal het cloudgebruik de komende twee jaar nog verder toenemen. Drie op de tien bedrijven wereldwijd voorspellen voor 2019 een significante toename van de dataopslag in de cloud.
De meerderheid van juridische data wordt buiten de cloud gehouden:
  • Juridische gegevens worden voor het grootste deel nog op fysieke servers bewaard. Slechts 27 procent van de ondervraagde bedrijven verwacht zijn juridische gegevens de komende twee jaar naar de cloud te verhuizen.
Telecombedrijven maken het meest gebruik van de cloud, marketing/communicatie-afdelingen zetten de grootste stappen binnen organisaties:
  • 48 procent van de ondervraagde organisaties anticipeert voor 2019 een aanzienlijke toename van het gebruik van cloudopslag.
  • 48 procent van de marketing- en communicatie-afdelingen van de ondervraagde organisaties verwacht in 2019 meer gegevens in de cloud op te slaan.
Gezondheidszorg gaat zijn klantgegevens naar de cloud verplaatsen, nutsbedrijven geven voorrang aan IT- en R&D-data:
  • 59 procent van de respondenten zegt dat de gezondheidszorg de komende twee jaar gegevens van klanten naar de cloud zal verhuizen.
  • Nutsbedrijven geven prioriteit aan IT-infrastructuur (64%) en R&D/engineering data (52%).
Marc Clark, director of cloud-strategy en deployment bij Teradata: “Onze boodschap aan organisaties over de hele wereld is dat cloud eigenlijk een van de veiligste middelen is voor virtuele opslag. Ons onderzoek laat bezorgdheid zien, maar de feitelijke adoptie van cloudopslag groeit snel. Cloudopslag blijft zeer kosteneffectief en er zijn bovendien manieren om het veilig te beheren.”

“De securityprocessen rond cloud computing moeten ontworpen worden in overeenstemming met de beveiligingsmaatregelen van de cloud-provider. Dit is nodig om de beveiliging van gegevens te garanderen, maar ook om privacy en naleving van regelgeving te handhaven, en zakelijke continuïteit en een data backup-plan te bieden.”

“Wij identificeren de barrières binnen bedrijven die de adoptie van cloudopslag hinderen, maar tonen ook aan welke nieuwe kansen cloudopslag creëert. Daarmee willen wij de geruststelling geven dat cloudopslag een veilige en kosteneffectieve manier is om bedrijfsgegevens op te slaan.”

-EINDE-

Over dit onderzoek:
Het onderzoek werd in januari 2017 uitgevoerd door RSI Corporation in negen landen: Australië, Frankrijk, Duitsland, Japan, Groot-Brittannië, de VS, India, Spanje en Rusland, met 100 respondenten uit elk land.

Organisaties zijn geselecteerd uit een scala van verticale industrieën, waaronder telecommunicatie, auto, gezondheidszorg, productie, financiën, olie/gas/elektro/kernenergie/zonne-energie, publieke sector, media/communicatie, retail, entertainment en transport. De volgende functies binnen organisaties zijn  vertegenwoordigd: engineering, financiën, HR, IT, logistiek/supply chain, marketing/communicatie, operations, productontwikkeling/R&D en sales.

Organisaties over de hele wereld omarmen digitale transformatie in het IoT- tijdperk. Het primaire doel van het onderzoek was om de belangrijkste trends in 2017 vast te stellen over de adoptie van cloudopslag. De respondenten waren senior executives met beslissingsrecht, en met een breed scala aan functies binnen organisaties, variërend van IT, engineering, financiën, HR en logistiek tot marketing/communicatie, operations, productontwikkeling, R&D en sales.

Over Teradata
Met Teradata kunnen bedrijven high-impact zakelijke resultaten bereiken door middel van analytics. Met een krachtige combinatie van de industrie-expertise en toonaangevende hybride cloud-technologie voor data warehousing en big data analytics, ontketent Teradata het potentieel van organisaties. Teradata werkt met bedrijven over de hele wereld, en helpt om customer experience te verbeteren, risico’s te beperken, productinnovatie te bevorderen, operational excellence te bereiken, financiën te transformeren, en bedrijfsmiddelen te optimaliseren. Teradata wordt door de media en industrie-analisten erkend als een op de toekomst gerichte onderneming voor zijn technologische kwaliteit, duurzaamheid, ethiek en zakelijke waarde.
Voor meer informatie: www.teradata.nl.
Laatste van Teradata Netherlands
Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Verstreken tijd: 4 jaar en 95 dagen

Logo Lubbers De Jong
Teradata Nethe.. contact

Logo Teradata Netherlands

Jeannette De Kort
  +31(0)20 5128180
  www.teradata.nl
Teradata Nethe.. sociaal

Teradata Nethe.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.