www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

DMP biedt Hybrid Cloud oplossing aan in samenwerking met Interxion en NetApp

Amsterdam, 26 april 2017 Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten maakt vandaag bekend dat het Nederlandse DataManagement Professionals (DMP) een hybrid cloud oplossing aanbiedt op basis van NetApp storage, vanuit de Nederlandse datacenters van Interxion.

Hybride
De DMP Hybrid Cloud maakt het mogelijk om in korte tijd een hybride datacenteroplossing te implementeren. Hierbij wordt vanuit de klantomgeving via een off-site data replicatie gebruik gemaakt van public of private rekenkracht. Op deze manier blijft de bedrijfsdata onder controle van de klant, maar heeft men tegelijkertijd toegang tot schaalbare rekenkracht voor wisselende workloads of Disaster Recovery.

“Gegevens van bedrijven worden steeds belangrijker en tegelijkertijd heeft men behoefte aan schaalbare en flexibele IT mogelijkheden. Een kosten effectieve oplossing moet dan ook gebruik kunnen maken van zowel het lokale datacenter als de mogelijkheden van de publieke of private cloud”, zegt Maurice Pastoor, Commercieel Directeur bij DMP. “Daarnaast hebben bedrijven te maken met pieken in de workload op storage en compute laag. Voor al deze IT-uitdagingen hebben we nu een oplossing door DMP Hybrid Cloud aan te bieden”, aldus Pastoor.

Drie-eenheid
DMP Hybrid Cloud geeft op basis van lokale NetApp storage en de pay-per-use mogelijkheden die NetApp vanuit de datacenters van Interxion aanbiedt, een oplossing die meebeweegt met de behoefte aan CPU of storage van de eindgebruiker. Zowel het beheer als de controle vinden in Nederland plaats. “De eindgebruiker houdt daardoor zelf de controle over de data en waar de data staat”, geeft Pastoor aan. Sven Schoenaerts, Managing Director Benelux Netapp vult hierop aan, “Bij het overwegen van een overstap naar de cloud worden organisaties met grote uitdagingen geconfronteerd. Eén aspect hiervan is dat data een zeker gewicht heeft en normaliter dus niet snel verplaatst kan worden. Het verplaatsen, openen, beschermen en opslaan van data is een belangrijk gegeven om rekening mee te houden. Een andere uitdaging is het behouden van controle over- en inzicht in de data, de locatie van de data en de exit strategie. In de DMP Hybrid Cloud draagt NetApp bij aan het ontzorgen van klanten, waardoor zij zich kunnen focussen op de business”.

Veilig
Voor de nieuwe dienst van DMP wordt daarnaast gebruikgemaakt van een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten: Interxion. Interxion bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen, waarvan 9 in Nederland. “DMP en haar klanten kunnen bouwen op een bewezen, solide fundering. De gezamenlijk expertise, ervaring en het brede aanbod aan connectiviteit van Interxion en NetApp zorgen dat DMP de mogelijkheid heeft DMP Hybrid Cloud per direct toe te voegen aan het DMP portfolio van Store, Protect en Manage diensten. Aangezien DMP ervoor heeft gekozen haar diensten aan te bieden vanuit een Nederlands state-of-the art datacenter, biedt dat alleen al in het licht van dataprivacy, security en wetgeving daaromtrent grote voordelen. Daarnaast zijn DMP en haar klanten dankzij Interxion Cloud Connect verzekerd van veilige, private en betrouwbare verbindingen naar verschillende cloud providers.”, aldus Michael van den Assem, Algemeen Directeur Interxion Nederland.

Over DMP
DataManagement Professionals B.V. (DMP) is, zoals de naam al aangeeft, een hoogwaardig kennisbedrijf op het gebied van datamanagement, met als speerpunt storageoplossingen in combinatie met de back-up- en archiveringssoftware van Commvault. DMP biedt storageoplossingen op basis van All-flash, hybride, hyper converged en Software-Defined. Daaromheen levert DMP diensten als support, consultancy en remote beheer om de combinatie van Commvault software en storage optimaal te laten samenwerken tot een betrouwbare storage-, back-up- en archiveringsoplossing. We StoreProtect and Manage your data. www.dm-p.com

Over NetApp
Wereldwijd rekenen toonaangevende organisaties op NetApp voor software, systemen en services waarmee ze data kunnen beheren en opslaan. We helpen klanten om de waarde van hun data in de cloud optimaal te benutten door gebruik te maken van onze datafabricstrategie, onze datamanagementexpertise, ons portfolio en ons ecosysteem. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com/nl.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.