Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 60 dagen geleden)

Forrester onderzoek: RES ONE Platform realiseert 171% aan ROI en meer dan $1 miljoen aan kostenbesparing per jaar

RES ONE betaalt zichzelf in acht maanden terug en zorgt voor een voordeel van gemiddeld $323 per gebruiker per jaar

’s-Hertogenbosch, 25 april 2017RES, marktleider in het leveren, automatiseren en beveiligen van digitale werkplekken, kondigt vandaag een nieuw Total Economic Impact (TEI) onderzoek aan, uitgevoerd door Forrester Consulting, dat de economische impact laat zien van het RES ONE Platform op het terugdringen van IT-kosten, het verbeteren van de veiligheid en het verhogen van de werknemersproductiviteit voor bedrijven.

RES helpt IT zowel bij het verlagen van de kosten en het verhogen van de zakelijke veiligheid, als bij het verbeteren van de gebruikservaring en het verhogen van de productiviteit van werknemers. RES doet dit door het creëren, automatiseren en beveiligen van digitale werkplekken: de toegewezen digitale middelen (apps, data, tools en workflows) die een medewerker nodig heeft om zijn werkzaamheden op ieder gewenst moment en vanaf iedere plek uit te voeren. Dankzij RES kan IT ervoor zorgen dat medewerkers toegang hebben tot de middelen die zij nodig hebben en alleen tot de middelen waarvoor zij goedkeuring hebben, gebaseerd op de bedrijfsdoelstellingen, toegangsrechten op functieniveau en de regels voor IT provisioning.

Forrester Consulting heeft in opdracht van RES een onderzoek uitgevoerd in februari 2017: The Total Economic Impact™ Of RES ONE Identity Director And RES ONE Automation Solutions. Volgens de uitkomsten van dit onderzoek zorgt het RES ONE platform, inclusief RES ONE Automation en RES ONE Identity Director, ervoor dat klanten wereldwijd in staat zijn een ROI van 171 procent en meer dan $1 miljoen aan besparingen per jaar te realiseren. Voornamelijk door productiviteitswinst en het stroomlijnen van de oplevering van IT-processen, met een ROI in minder dan negen maanden.

“Deze ROI-cijfers worden met name mogelijk gemaakt door de toegenomen productiviteit, dankzij de geautomatiseerde, veilige selfservice-oplossingen van het RES ONE platform,” zegt Tracey Mustacchio, Senior Vice President of Products en CMO bij RES. “De aanzienlijke ROI die gerealiseerd wordt door onze klanten, bewijst het ongelooflijke potentieel van RES. Niet alleen verhogen we de werknemersproductiviteit en de IT-security, maar we verbeteren de algehele digitale werkplek-ervaring over de volledige linie. En hiermee onderscheiden wij ons duidelijk in de markt.”

De voornaamste ROI-voordelen die naar voren komen in het Forrester TEI-onderzoek zijn:
  • Zero-day opstarttijd reduceert de downtime van nieuwe gebruikers met 3,5 dag door middel van RES ONE automatisering, workflows en selfservice-oplossingen.
  • De kosten van software-licenties worden gereduceerd door het opnieuw toewijzen van bestaande licenties en het elimineren van onnodige licenties.
  • IT-security, compliance en audit worden allemaal veel eenvoudiger door het automatisch toewijzen en herroepen van gebruikerstoegang tot goedgekeurde applicaties en middelen.
  • Geautomatiseerde en gestroomlijnde oplevering maakt tijd vrij voor de IT-afdeling om te werken aan nieuwe, andere waardevolle projecten.
Het Forrester TEI-onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van RES om de zakelijke voordelen en kostenbesparingen van het RES ONE platform te kwantificeren. Het onderzoek biedt ook een kader voor bedrijven om de potentiële financiële impact van het RES ONE platform voor hun eigen organisatie te evalueren.

Klanten gaven het volgende aan in dit onderzoek:
  • “Vóór RES ONE, gebeurde alles handmatig. Er waren 30 tot 40 mensen betrokken bij de oplevering vanuit de IT-afdeling. Nu is bijna alles geautomatiseerd.”
  • “Ieder nieuw personeelslid kan veel sneller beginnen met werken, omdat alle benodigde toegang geregeld is vanaf dag één. Voorheen nam dit minstens een week in beslag en soms zelfs twee.”
  • “Automatisering is essentieel. We kunnen nu veel meer doen en we kunnen het consistent doen. We behandelen veel meer toegangsverzoeken, zonder dat daar extra mankracht voor nodig is.”
Bekijk in de bijlage de Total Economic Impact (TEI) Infographic vooreen indruk van het RES ROI-potentieel.

Bekijk het volledige Forrester TEI onderzoek op res.com/TEI.

Thumbnail

11.3 MB pdf RES Infographic Total Economic Impact

Voor meer informatie: (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst &Jannemiek Starkenburg
res@pridepr.nl
t: 071-5680028

Over RES
RES, marktleider in digitale werkplektechnologie, helpt organisaties betere zakelijke resultaten te realiseren terwijl beveiligings- en compliance-risico’s worden gereduceerd en gebruikers eenvoudig toegang krijgen tot hun digitale werkomgeving. Met een gebruikersgerichte benadering maakt RES de toegang tot technologie veilig, zelfs in complexe scenario’s met meerdere apparaten of locaties. RES beschikt over tal van gepatenteerde technologieën, snelle time to value en een hoogwaardige klantenservice voor meer dan 3.000 bedrijven wereldwijd. RES is door Gartner benoemd als ‘Cool Vendor 2015’ voor de innovatieve mogelijkheden van de RES ONE Service Store. Bezoek www.res.com voor meer informatie en volg ons op Twitter @RESsoftware.
Laatste van RES
Ivanti neemt RES Software, leverancier van werkplekautomatisering en identiteitsbeheer, over

Online community RES Hub helpt organisaties bij transformatie van de digitale werkplek

COMPAREX Nederland Platinum-partner voor RES