www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Turnkey, schaalbare DC-containers van Rittal

Snelle time-to-market door gestandaardiseerde datacentercontainer

Industrie 4.0, Internet of Things, Big Data en Analytics vragen om flexibele IT-systemen. Met gestandaardiseerde datacenterarchitecturen en containers levert Rittal flexibele en schaalbare systemen voor snel realiseerbare IT-infrastructuren. Het aanbod wordt uitgebreid met een private cloud-omgeving, die als on- of off-premise-systeem en met servicemodellen zoals IT as a Service (ITaaS) en Datacenter as a Service (DCaaS) verkrijgbaar is.

Nu er steeds meer IT-services komen, wordt time-to-market steeds belangrijker. Door hun snelle beschikbaarheid en betrouwbare kwaliteit maken gestandaardiseerde datacenterarchitecturen een snelle oplossing mogelijk.

Met het RiMatrix S-concept heeft Rittal het onderwerp van de standaardisatie van datacenterarchitecturen een sterke impuls gegeven. Daarmee legde Rittal de basis voor een modulair containerplatform voor datacenters dat ook als modulair ruimte-in-ruimte-systeem of in een traditionele constructie beschikbaar is.

Gestandaardiseerd voor een snelle inbedrijfstelling
De containers zijn leverbaar in afmetingen van 20 – 40 voet en in ISO- en non-ISO-formaten. De modulaire, schaalbare benadering omvat diverse redundantieconcepten voor voeding en koeling (2N, n+1). Naast de IT-containers – voor de actieve componenten (servers, geheugens, storage) – biedt Rittal ook cooling- en power-containers van 60 kW-200 kW in een standaarduitvoering en tot een megawatt voor veeleisende toepassingen. Ook de hoge mate van mobiliteit dankzij de flexibele inzetbaarheid biedt een extra voordeel.

“Time-to-Market is voor ondernemingen van essentieel belang. Met onze gestandaardiseerde datacenterarchitecturen is Rittal de enabler voor snel realiseerbare, schaalbare en betrouwbare IT-infrastructuren. Samen met partner iNNOVO Cloud vullen wij het aanbod aan met servicemodellen zoals IT as a Service (ITaaS) en Datacenter as a Service (DCaaS). Daarmee ondersteunt Rittal ondernemingen van alle grootten bij het opbouwen van nieuwe IT-systemen, bijvoorbeeld voor Industrie 4.0-projecten,” aldus Martin Kipping, Director International IT-Projects bij Rittal.

Turnkey voor alle IT-scenario’s
Het RiMatrix Balanced Cloud Center (RiMatrix BCC) is een compleet turnkey systeem in ISO- of non-ISO-formaat. Server, netwerk en storage worden meegeleverd en zijn al geconfigureerd. Als cloud-management-software wordt het bekende Open Source Framework OpenStack gebruikt. Dit resulteert in een gestandaardiseerd en volledig virtueel private cloud-datacenter, dat niet alleen geschikt is voor standaard toepassingen, maar ook voor veeleisende toepassingsscenario’s zoals High-Performance-Computing (HPC) of Big Data-toepassingen. Op het gebied van cloudmodellen is er keuze tussen een private cloud, die bij de klant op locatie met beproefde en betrouwbare componenten zoals server, storage en netwerksystemen wordt geëxploiteerd (“On-Premise“), of een externe private cloud (“Off-Premise”), die een cloudaanbieder bijvoorbeeld vanuit een cloudpark exploiteert.

Ondernemingen kunnen kiezen of zij een BCC-container kopen (Capex-model) of leasen (Opex-model). Zij kunnen de container zelf exploiteren als datacenter of laten exploiteren als “Managed Services”. De voordelen van dit concept zijn de beschikbaarheid op korte termijn, het flexibele Pay-as-you-Go-model en de schaalbaarheid van het systeem.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Voor nadere informatie:

Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl

Martin Kipping, Director International IT-Projects bij Rittal GmbH

Op de CeBIT presenteerden Rittal en iNNOVO Cloud een direct inzetbaar en turnkey cloud-datacenter in een container dat als on- of off-premise-systeem en servicemodellen (o.a. ITaaS, DCaaS) wordt aangeboden.
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka