www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 59 dagen geleden)

NETGEAR introduceert drie nieuwe standalone smart managed switches voor Power over Ethernet-apparaten

Gouda, 25 april 2017 – NETGEAR introduceert drie nieuwe ProSAFE® Smart Managed Switches, geschikt voor gebruik met Power over Ethernet (PoE)- en PoE+-apparaten. De nieuwe standalone switches variëren in aantal en soort PoE-poorten om aan huidige en toekomstige draadloze netwerkeisen te kunnen voldoen. Daarmee zijn ze een ideale oplossing voor middelgrote en kleine bedrijven in bijvoorbeeld de hospitality-, zorg-, onderwijs- en retailsector. Organisaties die behoefte hebben aan een effectief netwerk, besparing op operationele kosten en eenvoudig beheer.

De switches zijn ontworpen voor geconvergeerde netwerken, waarbij audio, video en andere data via één verbinding lopen: ze bieden PoE+- en Layer 2+- en Layer 3 Lite-functionaliteit. In veel midden- en kleinbedrijven worden steeds meer PoE-apparaten gebruikt, zoals VoIP-telefoons, IP-beveiligingscamera’s, draadloze access points, bewegingssensoren, LED-verlichting, deursloten en andere IoT-apparaten die samen krachtige netwerkswitches vereisen. Draadloze access points en HD-camera’s die gebruik maken van Wave 2 802.11ac WiFi hebben zelfs PoE+-voeding (802.3at) nodig, wat de eisen die aan PoE-switches worden gesteld alleen nog maar groter maakt.

“PoE-apparaten vragen veel van switches”, zegt Richard Jonker, vice president of product line management van MKB-producten bij NETGEAR. “Daarom beschikken onze drie nieuwe Smart Switches over PoE+: we snappen dat het aantal benodigde poorten en de hoeveelheid benodigde stroom varieert en ook kan veranderen naarmate de tijd vordert. Daarnaast zijn onze switches stil, en flexibel te plaatsen.”

GS418TPP Easy-Mount 16-Port Gigabit Smart Managed Switch
Deze switch beschikt over 16 PoE+ copper-poorten en twee Gigabit SFP fiber-poorten voor aggregatie met de netwerkkern. Organisaties die infrastructuur op de groei willen kopen hebben met 240W aan PoE-kracht genoeg speelruimte. De GS418TPP is overal te plaatsen dankzij het slanke ontwerp en het unieke NETGEAR Virtually AnywhereTM mountingsysteem. Of dat nu aan de muur is, aan een paal, onder een bureau, achter een luchtrooster of boven een systeemplafond – de mogelijkheden zijn eindeloos. Door slimme ventilatorsnelheden maakt de switch bovendien geen lawaai, zelfs niet wanneer deze op de toppen van zijn kunnen draait.

GS510TPP 8-Port Gigabit Smart Managed Switch
Deze switch beschikt over 8 PoE+ copper-poorten en twee SFP-poorten voor fiber uplinks. Met 190W aan PoE-kracht heeft elke netwerkmanager genoeg capaciteit om PoE+-apparaten toe te voegen naarmate het bedrijf groeit. De ventilatoren draaien sneller naarmate activiteit en dus de temperatuur stijgt, zodat de switch zowel in desktop- als in rackmount-toepassing stil blijft.

GS510TLP 8-Port Gigabit Smart Managed Switch
Deze switch biedt acht PoE+ copper-poorten en twee dedicated SFP poorten voor fiber uplinks. Bedrijven die geld voorzichtig moeten besteden kunnen meer PoE+-apparaten aansluiten dankzij een capaciteit van 75W. Door het ventilatorloze ontwerp is de GS510TLP uitermate geschikt voor toepassing in desktops en rackmounts in vergaderzalen, open kantoren, verzorgingscentra en andere stille omgevingen.

De switches beschikken over dezelfde managementfunctionaliteiten van andere NETGEAR ProSAFE Smart Managed Switches, met simpelere instellingen en uitrol middels een gebruiksvriendelijke en intuïtieve online gebruikersinterface. De belangrijkste voordelen van de drie switches zijn:
  • Layer 3 static routing met 32 routes (IPv4 en IPv6) voor interVLAN local routing
  • Geavanceerde VLAN-ondersteuning voor betere netwerksegmentatie
  • Geavanceerde PoE-instellingen per poort voor remote power management van via PoE verbonden devices, waaronder operation scheduling
  • Energie-efficiënte ethernet (IEEE 802.3az) voor maximale stroombesparing
  • Aanpasbare L2 netwerkfunctionaliteiten zoals VLANs, Rapid Spanning Tree, IGMP Snooping en Querier, IGMP Fast Leave
  • Geavanceerde Smart Switching-functionaliteiten, waaronder IPv4/IPv6 Layer 3 static routing, DiffServ QoS policies, LACP Link Aggregation, Broadcast control, Denial of service-bescherming
  • Levenslange hardware-garantie met levenslange verzending van vervangende onderdelen op de eerstvolgende werkdag en levenslange technische ondersteuning
Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe switches zijn wereldwijd beschikbaar via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere kanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

79 KB png GS418TPP_16Jan17_hero.png
88 KB png GS510TPP_16Jan17_hero.png
2.2 MB png GS510TLP_16Jan17_hero.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2017 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE