www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (4 jaar en 60 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Teradata biedt flexibel licentiemodel voor hybride cloud

Vereenvoudigde licenties met gebundelde functies, abonnementsniveaus en overdraagbare licenties helpen hybride cloud zich snel aan te passen aan veranderende zakelijke eisen

Amsterdam, 25 april 2017 – Teradata (NYSE: TDC), leverancier van analytics-oplossingen, introduceert innovatieve flexibele databaselicenties voor hybride cloud-implementaties. Dit is mogelijk door een consistent en vereenvoudigd licentiemodel.

Het nieuwe licentiemodel van Teradata biedt:
  • Overdraagbaarheid voor flexibele implementatie
  • Licenties gebaseerd op abonnementen
  • Vereenvoudigde licentieniveaus met gebundelde functies
Klanten van Teradata hebben door de overdraagbare databaselicenties nu meer flexibiliteit om hun hybride cloud-omgeving in te richten, te verplaatsen, uit te breiden en te herstructureren door licenties te verplaatsen tussen verschillende implementatieopties als hun zakelijke behoeften veranderen. Dit nieuwe softwarelicentiemodel biedt als eerste in de hybride cloud-markt overdraagbaarheid. Dit is een verschuiving van cloud lock-in en verzuilde on-premises implementaties naar een flexibeler hybride cloud-model.

Tot nu toe gebruikten hybride cloud-leveranciers complexe en inconsistente licentiemodellen voor implementatieopties. Die maakten het voor klanten moeilijk om een ??oplossing te kiezen die aansluit op al hun behoeften. Teradata verandert dit speelveld met licentieflexibiliteit en overdraagbaarheid, wat meer eenvoud en consistentie garandeert ter ondersteuning van wendbare, snelgroeiende organisaties.

“De database van Teradata wordt nog steeds erkend als de beste datamanagement-oplossing voor analytics volgens elke prestatiemethodiek, en vanaf vandaag komt daar de allerbeste waardepropositie bij,” zegt John Dinning, Executive Vice President en Chief Business Officer, Teradata. “Niet alleen is de databaselicentie overdraagbaar tussen verschillende hybride cloud-opties, maar ook de workloads. Dit is mogelijk door een gemeenschappelijke codebase voor alle implementaties. Deze flexibiliteit is een primeur in onze markt en houdt in dat datamodellen, applicaties en ontwikkelactiviteiten zonder wijzigingen gemigreerd naar of verplaatst kunnen worden binnen elk ecosysteem.”

“Neem als voorbeeld een bedrijf dat voor het eerst een analytische oplossing op een Teradata IntelliFlex on-premises systeem ontwikkelt. Dat kan de oplossing nu naadloos overzetten naar Teradata IntelliCloud. Dit geeft het bedrijf de mogelijkheid om de Teradata Database te ontwikkelen en implementeren, zonder dat het zich zorgen hoeft te maken over hoe het opschaalt wanneer behoefte ontstaat aan extra capaciteit.”

Teradata IntelliCloud is de next-generation veilig beheerde clouddienst die data- en analytics software levert. Het is beschikbaar met nieuwe implementaties, waaronder Teradata IntelliFlex, het enterprise datawarehouseplatform dat Teradata aanbiedt in zijn eigen datacenters maar ook in de internationale public cloud van Amazon Web Services (AWS) en later, van Microsoft Azure.

Om eenvoud en overdraagdraagbaarheid van licenties tussen verschillende implementatieopties te kunnen bieden, zijn de Teradata-licenties gebaseerd op een consistente metriek. Deze is uniek, omdat hij niet alleen rekening houdt met het aantal beschikbare CPU-cores, maar ook met de hoeveelheid data die aan de CPU gevoerd kan worden. Dat is gunstig voor klanten, omdat de licentiekosten op die manier kunnen worden afgestemd op de potentiële performance van het systeem dat ze gebruiken. Hierdoor kan Teradata gelijkwaardige licentie-portabiliteit bieden voor on-premises, public-, private-, en Teradata IntelliCloud-configuraties.

“Door de hoogste kwaliteit hybride cloud-oplossingen te koppelen aan het handigste gebruiksmodel creëert Teradata een mix van opties voor zijn klanten, die inspeelt op de realiteit van snel evoluerende analysemogelijkheden en de opkomst van nieuwe zakelijke eisen en modellen,” zegt Jim Curtis , Senior Analyst, data platforms en Analytics van 451 Research. “Dit is echt een voorbeeld van vooruitstrevend denken; een win-win voor Teradata en agressieve bedrijven die concurreren op zakelijke flexibiliteit.”

Licenties gebaseerd op abonnementen sluiten aan op de vraag van klanten naar ??lagere startkosten en stabiele en consistente OpEx-uitgaven. Hierdoor wordt het gemakkelijker voor klanten om hun bestedingspatroon te begroten.

Deze nieuwe licenties op basis van een abonnement zijn verkrijgbaar in vier vereenvoudigde niveaus, ontworpen naar de eisen van de klant. Die variëren van een GRATIS niveau voor database-ontwikkeling tot high-concurrency mixed-workload analytische systemen, met nieuwe gebundelde functies.

De vier licentieniveaus zijn:
  • Developer – Dit gratis niveau is ontworpen voor klanten die nieuwe toepassingen ontwikkelen, en is niet bedoeld voor gebruik in een productieomgeving. Het Developer-niveau is beschikbaar voor software-only versies die in de public cloud of op VMware draaien, en op niet op Teradata hardware.
  • Base – Dit niveau is ontworpen voor beginnende data warehouses met een lage concurrency, en het is beschikbaar in de cloud en on-premises.
  • Advanced – Het Advanced niveau ondersteunt high-concurrency mixed-workload productieomgevingen. Het bevat krachtige functies als Integrated Workload Management en Intelligent Memory. Deze optie is beschikbaar voor gebruik on-premises en in de cloud.
  • Enterprise – Dit topniveau omvat een meer robuuste set workload-management functies met Teradata Active System Management en Teradata Intelligent Memory. Het Enterprise-niveau is beschikbaar voor gebruik on-premises en in de cloud.

Alle niveaus worden geleverd met dezelfde versie van de Teradata database software. Hierdoor kunnen workloads eenvoudig tussen de verschillende niveaus gewisseld worden. Alle licentieniveaus bieden de gebundelde hoogwaardige database-functies, wat het voor klanten gemakkelijk maakt om geavanceerde technologie te gebruiken en daarmee geavanceerde analytische omgevingen te bouwen. Deze functies ondersteunen Columnar, Temporal, Secure Zones en Row-Level Security-mogelijkheden. Klanten kunnen deze functies zonder extra kosten gebruiken voor betere prestaties, verbeterde time-based analytics en meer robuuste beveiliging en controleerbaarheid.

Het nieuwe licentiemodel van Teradata is nu beschikbaar.

Relevante links

Over Teradata
Met Teradata kunnen bedrijven high-impact zakelijke resultaten bereiken door middel van analytics. Met een krachtige combinatie van de industrie-expertise en toonaangevende hybride cloud-technologie voor data warehousing en big data analytics, ontketent Teradata het potentieel van organisaties. Teradata werkt met bedrijven over de hele wereld, en helpt om customer experience te verbeteren, risico’s te beperken, productinnovatie te bevorderen, operational excellence te bereiken, financiën te transformeren, en bedrijfsmiddelen te optimaliseren. Teradata wordt door de media en industrie-analisten erkend als een op de toekomst gerichte onderneming voor zijn technologische kwaliteit, duurzaamheid, ethiek en zakelijke waarde.

Voor meer informatie: www.teradata.nl.

Laatste van Teradata Netherlands
Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven